situatie:
School:
125 personeelsleden
1200 leerlingen
Windows 2003 server R2 met sp2 (domein: ABC)
exchange 2007 (wordt gehost bij fusischool: domein XYZ)
Ik zit met het volgende:
op dit moment wordt er door personeelsleden ingelogd met hun rooster afkorting:
bv 2bmws afgekort 2bs: ik log dan in met 2bs
Nu wil ons hoofd ict dat we inloggen met het eerste deel van het emailadres. email is 2bmws@xyz.nl
de login wordt dus 2bmws (of UPN 2bmws@abc.nl)
dus moet ik van alle personeelsleden de loginnaam wijzigen.
nou had ik gedacht om dat te doen via een script,
dus een csv maken en inlezen met CSVDE, maar daar kan ik niet zeggen "change 2bs to 2bmws"
dan gekeken naar DSADD - hier kan ik wel vinden hoe ik bepaalde gegevens van een gebruiker wijzig (naam en adres enz.) maar niet hoe ik de loginnaam wijzig.
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat alle rechten behouden blijven dus iedereen verwijderen en opnieuw aanmaken is geen optie.
tevens moet ik de namen van de homedirectory's veranderen die staan ook op afkorting en moeten dus ook weer het zelfde worden als de loginnaam.
kan iemand mij een duwtje in de goeie richting geven.
School:
125 personeelsleden
1200 leerlingen
Windows 2003 server R2 met sp2 (domein: ABC)
exchange 2007 (wordt gehost bij fusischool: domein XYZ)
Ik zit met het volgende:
op dit moment wordt er door personeelsleden ingelogd met hun rooster afkorting:
bv 2bmws afgekort 2bs: ik log dan in met 2bs
Nu wil ons hoofd ict dat we inloggen met het eerste deel van het emailadres. email is 2bmws@xyz.nl
de login wordt dus 2bmws (of UPN 2bmws@abc.nl)
dus moet ik van alle personeelsleden de loginnaam wijzigen.
nou had ik gedacht om dat te doen via een script,
dus een csv maken en inlezen met CSVDE, maar daar kan ik niet zeggen "change 2bs to 2bmws"
dan gekeken naar DSADD - hier kan ik wel vinden hoe ik bepaalde gegevens van een gebruiker wijzig (naam en adres enz.) maar niet hoe ik de loginnaam wijzig.
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat alle rechten behouden blijven dus iedereen verwijderen en opnieuw aanmaken is geen optie.
tevens moet ik de namen van de homedirectory's veranderen die staan ook op afkorting en moeten dus ook weer het zelfde worden als de loginnaam.
kan iemand mij een duwtje in de goeie richting geven.
Time is an illusion, Lunchtime doubly so