UVD weigert te werken

Pagina: 1
Acties:

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Beste medetweakers,

Van de week heb ik een MSI HD 3850 kaartje gekocht om HD materiaal de decoden via de UVD functie van deze kaart. Dit is mij in drie dagen tijd echter nog steeds niet gelukt...

Heb verschillende players waaronder PowerDVD8, Media player Classic, Zoomplayer, Windows media player 11. Daarnaast ook verschillende codecs geinstalleerd waaronder het Combined Comunity Pack. Echter tijdens het afspelen van HD materiaal gaat mijn CPU belasting naar 100% en blijft mijn GPU belasting gewoon op 0% staan!! Ik heb verschillende soorten HD materiaal gebruikt, waaronder .MKV (1080p), .WMV (720p) en .MOV (720p). Van de .MOV weet ik zeker dat het H.264 materiaal is. Het .MKV bestandje heb ik trouwens ook omgezet naar MPEG4 formaat met behulp van het programma GOTsent omdat het x264 was, mocht helaas ook niks helpen.

Mijn systeem:
AMD 64 3200+ 2.0 Ghz
Asus V8M-SE S939
1GB RAM
MSI HD 3850 (HD reay, HDCP etc)
Windows Vista home basic

Begin er onderhand echt schijtziek van te worden. Hier heb ik mijn kaartje namelijk niet voor gekocht...

Hier even twee screenshots van mijn MPC instellingen:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/tele9611/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/tele9611/2.jpg

Cyberlink H.264/AVC Decoder staat dus op "prefer"
rest staat op "block"

Ik zou graag jullie hulp willen! Heb ik iets verkeerd ingesteld in MPC? Doe ik wat anders fout? Moet UVD niet in Catalyst control center worden geactiveerd oid (kan hier helemaal niks over vinden in CCC?). Alvast enorm bedankt

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:05

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Persoonlijk heb ik meer succes met PowerDVD v7.3.2911, dan met versie 8. Verder, als je dubbelklikt op die cyberlink codec in dat scherm waar je een screenshot van post. Staat dxva dan wel aangevinkt?

Verder zou je eens kunnen proberen of het met een andere output renderer wel werkt?

Kijk ook eens naar MPC HC, nieuwere versie van mediaplayer classic, speciaal ontwikkeld voor dit soort zaken. Zie ook dit topic voor meer opmerkingen daromtrent: [CODECS] Afspelen HD content performance drop

Hier werkt het trouwens ook (weliswaar op nvidia en winXP, maar dat maakt niet zo veel uit denk ik) als ik een mkv gewoon rename naar .mp4 en dan in powerdvd open. Althans, in versie 7.3 dus, in 8 springt de hardware acceleratie steeds uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 25-04-2008 11:30 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Mick1990
  • Niet online
Heb nu de versie van PowerDVD van jou, maar als ik nu een .MKV naar .MP4 genaamd bestand open dan loopt het systeem vast en krijg ik een BSOD. Ik zeg trouwens wel het icoontje van ffd tevoorschijn komen, dat moet toch niet?

MPC HC geprobeerd en alle outputs geprobeerd die er maar zijn, hielp ook niet. dxva staat aan.

Ik ga nog het een en ander proberen, want hij moet het gewoon doen... suggesties zijn altijd welkom :)

iig bedankt voor je berichtje Orion84

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-04 09:59
Orion84 schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 11:29:
Kijk ook eens naar MPC HC, nieuwere versie van mediaplayer classic, speciaal ontwikkeld voor dit soort zaken.
Leuke Franstalige 404 die je daar linkt 8)7 .

Pentaxiaan

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Hmm, dat is niet handig :P

Gelukkig heeft free-codecs.com hem ook nog wel staan:
http://free-codecs.com/Media_Player_Classic_download.htm

Media Player Classic Home Cinema dus.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-04 09:59
Was het trouwens niet zo dat ATI enkel bepaalde encoding 'levels' qua MP4/WMV ondersteunen, waardoor beeldmateriaal die buiten die standaard zitten, niet hardwarematig gedecode kunnen worden.
Zeker op het internet doet iedereen maar een dotje, zonder op compatibiliteit te letten.

HD-DVD's en Blu-Ray's hebben behoorlijk strakke eisen, waardoor het dus makkelijk voor ATI is om dat in hun UVD drivers te implementeren. Zeker MKV's staan rare dingen zoals variabele framerates toe in de gebruikte codec, iets wat ik niet zo snel terug zal zien in de 'officiële' standaarden.

Pentaxiaan

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Zet hem eens op VMR9 (renderless)

[ Voor 9% gewijzigd door The_nv40_man op 25-04-2008 14:01 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

SirNobax schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 13:49:
Was het trouwens niet zo dat ATI enkel bepaalde encoding 'levels' qua MP4/WMV ondersteunen, waardoor beeldmateriaal die buiten die standaard zitten, niet hardwarematig gedecode kunnen worden.
Zeker op het internet doet iedereen maar een dotje, zonder op compatibiliteit te letten.

HD-DVD's en Blu-Ray's hebben behoorlijk strakke eisen, waardoor het dus makkelijk voor ATI is om dat in hun UVD drivers te implementeren. Zeker MKV's staan rare dingen zoals variabele framerates toe in de gebruikte codec, iets wat ik niet zo snel terug zal zien in de 'officiële' standaarden.
Zeker, er schijnen nogal wat (zeker oudere) mkv bestanden te zijn die niet compatible zijn. Maar dat wordt wel steeds beter geloof ik. In dat topic waar ik eerder al naar linkte werd ook een sample file genoemd die het in elk geval zou moeten doen (niet met elke codec briljante kwaliteit, maar hij is in elk geval compatible met dxva): http://files.filefront.co.../;10021753;/fileinfo.html

• AlbertTCB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-12-2024

AlbertTCB

swing it baby

Als je een film afspeelt en dan in het rechtermuisknopmenu kiest voor 'filters', welke filters worden er bij het afspelen dan gebruikt?

I'm just taking care of business

• Mick1990
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/tele9611/filters.jpg

Deze filters worden gebruikt

• Mick1990
  • Niet online
Het werkt nu! Heb de drivers van de CD gebruikt en nu werkt het ineens prima! Heerlijk!

Alleen doe ik hem toch weer weg :D ik heb besloten om mijn HD materiaal af te spelen op een PS3 die ik vandaag gekocht heb. Als je geinteresseerd bent kun je de pricewatch checken.

Iedereen die mij geholpen heeft wil ik erg bedanken voor zijn/haar hulp!

Verwijderd

Mick1990 schreef op zondag 27 april 2008 @ 00:52:
Als je geinteresseerd bent kun je de pricewatch checken.
Dat weet iedereen al die geïnteresseerd is in spullen. Maar je zult wel V&A bedoelen.

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-05 13:40

Mojo

The Power Within

Kijk hier eens.

HD2600XT UVD onder XP doet het niet

Over de levels, 4.1 wordt ondersteund, 5 niet. :)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Pagina: 1