irq probleem!! lastig

Pagina: 1
Acties:

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 17:21
Beste tweakers
Ik zit met een probleempje ik heb een geforce 2 mx op irq 10 staan en een ethrnetkaart voor mijn adsl verbinding dus die delen het irq. maar dit levert een conflict op namelijk als ik bijvoorbeeld unreal tournament online ga spelen word mijn internetverbinding al snel verbroken. Ik heb irq 9 vrij staan maar ik kan die ethernet kaart niet handmatig overzetten op irq 9. ik heb al mij poorten al een keer uitgezet in de hoop dat ie zichzelf zou verplaatsen maar dat is niet het geval. heeft iemand een oplossing voor mij??

ALVAST bedankt!!

Verwijderd

Douw je netwerkkaart eens in een ander PCI slot...Waarschijnlijk(80%Zeker) zit die nu recht onder je AGP bus...

• thomastvd
Inderdaad maar dat weet ik die deelt het irq met de pci eronder maar het probleem is ik heb een babyatx bord en een thuis netwerk dus ik heb geen slot meer over en als ik die kaartjes omwissel dan loopt mijn pc al snel vast dus het is al beter zo maar niet optimaal!
thx......

Verwijderd

Kee...Wat voor moederbord chipset heb je???
Als het via is moet je de Via4in1patch es draaien....

• thomastvd
is al geinstalleerd maar toch bedankt!!

maar ik wil graag weten hoe ik een apparaat kan dwingen een ander irq aan te nemen ik kan het niet in windows en ookj niet in de bios??
help

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:11

Destruction

(ex-)Automonteur

Zitten er op je video kaart / netwerkkaart jumpers ? , meestal is dat voor het irq . moet je ff kijke

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• thomastvd
hee kijk dat is een optie even kijken bedankt in ieder geval
THX

Verwijderd

Als je je nic in het pci slot naast de agp hebt zitten, kun je het wel vergeten.

Die twee sloten zijn geshared: met draad bruggetjes op je mobo met elkaar verbonden, dus NO way dat die nic op een ander IRQ kan.

Mzzl

• thomastvd
dus jij gaat mij nu vertellen dat mijn probleem niet opo te lossen is?
nou ja weet iemand of dat echt zo is of kan iemand mij toch nog helpen?

Verwijderd

In mijn Bios heb ik mijn AGP kaart op een vaste irq gezet en die pakt nu IRQ 11. Is te proberen.

• thomastvd
Wat proberen?
wat duidelijker please
maar toch bedankt weer ik denk dat je bedoelt dat ik in de bios mijn geforce een irq geef maar die optie heb ik niet i mijn bios en het is de laatste versie vandaar.
THX

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06-2025
Misschien kan je het interrupt gebruik voor je videokaart uitzetten. Bij mij kan het (ASUS A7V), misschien bij jouw ook.

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

Verwijderd

Ja, irq gebruik voor videokaart uitzetten moet je dus nooit doen.

• thomastvd
Jongens wie komt er nou met een echt antwoord????????

Verwijderd

Ok wat ik bedoel dat in de Bios een optie zit die heet assign irq to vga of zoiets ik zou zeggen RTFM van je mobo.

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

gewoon in de bios pnp aware os uitzetten (of aan , waar die dan ook op staat )
zit in het menu pnp/pci configuration

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:27
Ik heb een ATI Radeon 64 MB DDR VIVO op m'n AGP-bus zitten, en een 3Com 3C905B Combo 10/100 Mbit BNC/UTP netwerkkaart in PCI-1, en die sharen inderdaad beide IRQ-11....

Maar NOOIT een probleem mee gehad hoor! :)
Kheb wel andere probs, maar dat ligt aan de ATA-100 controller :(

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
1) Een geshared slot een ander IRQ toewijzen is technisch onmogelijk omdat (zoals al eerder is gezegd) deze gewoon met draadbruggen aan elkaar zitten.

2)gesharede IRQ's zouden geen problemen mogen geven als al je apparaten de PCI 2.1 norm volgen. Als dit niet zo is moet je inderdaad de slotendans gaan doen. Als je zeker weet dat het nu al 'ideaal' is dan moet je misschien een andere NIC zien te regelen die niet moeilijk doet over IRQ's sharen.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Pagina: 1