Ik dacht dat je daarmee de maximumsnelheid kan instellen...heeft iemand hier enig idee hoe je dat doet?? zodat ik niet straks op die 16kb/sec blijf hangen?
hoe dan? huiszoeking? "jah zijn hiet nog opgevoerede kabelmodems??"Op donderdag 16 november 2000 14:56 schreef Alchemy het volgende:
al zet je hem hoger chello zet hem toch weer terug
die modems zijn gelocked op een bepaalde rate met wat jumpers of dipswitches...heeft iemadn ergens een waaze site war staat hoe je dat ken veranderen??
Volgens mij zit dat niet in het modem, maar wordt je in de centrale afgeknepen!:o
Niet volgens de kabelfoon site...
en die modems hebben niet voor niks dipswitches en jumpers...Ingestelde modemsnelheid: downstream 128 kbit/s max. in een gedeeld 8,192 Mbit/s kanaal; upstream 64 kbit/s max. in een gedeeld 4,096 Mbit/s kanaal.
Kan iemand mij vertellen of het loont om over te gaan van een Demos (kabelfoon basis) naar Terayon (kabelfoon standaard) over te stappen? En wat voor snelheden kan ik verwachten met dat Terayon modem?
The need for speed drives me
kabelfoon standaard terayon = 16kb/sec f60p/m
kabelfoon premium terayon = 48kb/sec f80p/m
en terayon is stabieler dan demos
en terayon is stabieler dan demos
Verwijderd
Ok, mensuh, ff nadenken.
Is het erg waarschijnlijk dat je dmv 'slechts' een paar jumpers de snelheid van je terayon modem kan verhogen??
Denk et niet hey; alsof elke provider dan niet VERWACHT dat elke man en z'n hond de beperkingen eruit laat en gaat surfen op de vole 1,75MB/s (theoretische maximale snelheid van terayon).
Als je de moeite neemt om ff naar de site van de maker te surfen, kun je daar LEZEN dat de snelheid inderdaad REMOTE geknepen kan worden.
Dus als het je al lukt, kun je verwachten dat je provider er achter komt en je gewoon een DOUW geeft, omdat je je niet aan je contract hebt gehouden, danwel droog remote met telnet gewoon de beperking weer terugzet.
Zou wel ERUG simpel zijn als't slechts een kwestie van jumpertje omgooien zou zijn, vinden we ook niet?
Is het erg waarschijnlijk dat je dmv 'slechts' een paar jumpers de snelheid van je terayon modem kan verhogen??
Denk et niet hey; alsof elke provider dan niet VERWACHT dat elke man en z'n hond de beperkingen eruit laat en gaat surfen op de vole 1,75MB/s (theoretische maximale snelheid van terayon).
Als je de moeite neemt om ff naar de site van de maker te surfen, kun je daar LEZEN dat de snelheid inderdaad REMOTE geknepen kan worden.
Dus als het je al lukt, kun je verwachten dat je provider er achter komt en je gewoon een DOUW geeft, omdat je je niet aan je contract hebt gehouden, danwel droog remote met telnet gewoon de beperking weer terugzet.
Zou wel ERUG simpel zijn als't slechts een kwestie van jumpertje omgooien zou zijn, vinden we ook niet?
Dit zijn dus de theoretische maximumsnelheden (128/8 en 384/8), maar welke snelheden worden in de praktijk gehaald?Op donderdag 16 november 2000 17:40 schreef GraasGast het volgende:
kabelfoon standaard terayon = 16kb/sec f60p/m
The need for speed drives me
Zoals gezegd werdt, ze kunnen het zo terugzetten!
Ik weet niet eens of je het wel (tijdelijk) kan aanpassen maar het terugzetten gaat in ieder geval niet met telnet maar gewoon met snmp waarmee switches en routers bijv. ook op afstand beheerd kunnen worden.
Vaak gebeurt dit alleen niet i.v.m. security aspecten
Ik weet niet eens of je het wel (tijdelijk) kan aanpassen maar het terugzetten gaat in ieder geval niet met telnet maar gewoon met snmp waarmee switches en routers bijv. ook op afstand beheerd kunnen worden.
Vaak gebeurt dit alleen niet i.v.m. security aspecten
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
--Zou wel ERUG simpel zijn als't slechts een kwestie van jumpertje omgooien zou zijn, vinden we ook niet?--
uhhm..op m'n moederbord ff wat jumpertjes instellen en m'n processor loopt in eens 300 mhz harder! das ook vrij onwaarschijnlijk, en toch is het waar!
verder weet ik er nix van trouwens
uhhm..op m'n moederbord ff wat jumpertjes instellen en m'n processor loopt in eens 300 mhz harder! das ook vrij onwaarschijnlijk, en toch is het waar!
verder weet ik er nix van trouwens
Die jumpers zullen wel gewoon zijn om wat testen uit te voeren ofzo. De snelheid wordt uiteindelijk aan de provider-kant (bij de TeraLink's) geregeld en niet door je modem zelf. DENK IK. Maar je mag zonder password niet bij de technische docs op de Terayon site
(zo is het Lancity-systeem namelijk ook gekraakt
)
Nog een motivatie waarom die jumpers niet voor de snelheid zijn:
Toen iets meer dan een jaar geleden Chello overging van 30/8 naar 192/16 kb/s hoefde je allen je modem even te power-cycelen, ze gingen niet bij iedereen langs om de instelling te veranderen.
Tis ook logisch dat dat zo geregeld wordt en niet met jumpers. Het is voor een ISP makkelijker om (vanaf afstand) het modem te flashen dan om het open te schroeven en jumpers te veranderen.
Maare.. hoe kom je er in godsnaam achter dat er jumpers in je modem zitten?
Als je al zo ver bent kun je net zo goed even uitproberen wat ze doen
Toen iets meer dan een jaar geleden Chello overging van 30/8 naar 192/16 kb/s hoefde je allen je modem even te power-cycelen, ze gingen niet bij iedereen langs om de instelling te veranderen.
Tis ook logisch dat dat zo geregeld wordt en niet met jumpers. Het is voor een ISP makkelijker om (vanaf afstand) het modem te flashen dan om het open te schroeven en jumpers te veranderen.
Maare.. hoe kom je er in godsnaam achter dat er jumpers in je modem zitten?
Als je al zo ver bent kun je net zo goed even uitproberen wat ze doen
Pagina: 1