Toon posts:

Subwoofer stuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Al sinds 4/5 jaren bezit ik een 5.1 speaker set van Altec Lansing (ADA-995, zie link), maar ik gebruik het eigenlijk als 2.1 set.

Sinds gisteren doet de subwoofer het niet meer. Achter de subwoofer is een diagnostics output, waar je het groene, gele en zwarte draadje in kan stoppen, om te kijken of er geluid uit de speakers komt. Uit alle speakers hoor ik een toon, behalve uit de middelste speaker. Er hoort ook een lage toon uit de woofer te komen, maar deze hoor ik ook niet.

Wat kan er mis zijn? Omdat de diagnostic los staat van mijn geluidskaart, heb ik de indruk dat het niet aan de geluidskaart ligt. Raden jullie aan om de set naar reparatie te sturen, of is het dat niet waard en kan ik beter een nieuwe krachtige 2.1 set te kopen?

Tenslotte: ik wil volgende week een PS3 halen (GTA IV, wohoo!!), is het dan mogelijk om de set ook aan de PS3 aan te sluiten, of moet ik voor beiden (PS3 met tv en PC) een aparte set kopen? Is het uberhaupt mogelijk om een pc speaker set aan te sluiten op je lcd tv? Het is namelijk erg lastig een goede 2.1 set te vinden voor de tv die niet te duur is (max €200) en zonder dvd speler komt, maar het geluid wat uit zo'n lcd tv komt is erg matig...

Een hoop vragen, ik hoop dat iemand zijn mening hierover met mij kan delen?

Bij voorbaat dank! _/-\o_

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een hoop vragen, maar weinig eigen inzet. Je constatering dat midden en woofer geen geluid leveren hoort het begin te zijn van je eigen uitzoekwerk, niet het eindpunt voor een topic openen. Begin eens met zelf op zoek te gaan naar wat dat betekent, wat anderen geprobeerd hebben en wat mogelijke oplossingen zijn - het is hier geen helpdesk :o

Sowiesio is Overige Hardware ook geen dumpbak, vragen over Audio & Hifi horen daar en niet hier - maar ook daar gelden de GoT regels mbt eigen inzet voor je een topic opent.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.