Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[FLASH - JS] - Embedding in IE en FireFox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb al tal van sites gemaakt waar bijv. een flash mailform inzit maar er loopt blijkbaar iets mis met de embedding ervan in firefox. Niet dat ik niets op het scherm krijg of dat er iets mis gaat, nee, het enige probleem is dat ik in het veld email in firefox geen @ symbool kan typen.

Ik krijg telkens een é, in IE 5, 6, 7 is dit echter niet het geval. Nu heb ik hier al wat over opgezocht en IE lijkt te kijken naar een movie tag terwijl firefox naar een embed tag schijnt te zoeken.

En als ik rechtstreeks naar de swf surf (met FF) kan ik ook wel een @ typen, het zit hem dus in de embedding ervan.

Ik gebruik sjwObject en daar komt niets van embed in voor, zie hier een voorbeeld van hoe ik iets embed in mijn site.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<html>
<head>
<title>Testsite</title>

<link href="style.css" rel="stylesheet" type="text/css">

<script type="text/javascript" src="swfobject.js"></script>
</head>

<body>
<div id="FLASH"></div>

<script type="text/javascript">
var fo = new FlashObject("flash/site_swf.swf", "stage", "250", "400", "6", "#FFFFFF");
    fo.addParam("scale", "noscale");
    fo.addParam("menu", "true");
    fo.addParam("quality", "high");
    fo.addParam("wmode", "transparent");
    fo.write("FLASH");
            </script>
</body>
</html>

Moet ik hier nog een embed tag rondzetten ofzo? Zoja, hoe? Want ik heb het al op verschillende manieren geprobeerd, maar telkens zonder resultaat.

Ik gebruik ook geen as code om karakters uit te sluiten ofzo.

Alvast erg bedankt !

Verwijderd

Ik had ook problemen met flash in IE ect, gebruikte ook FlashObject, maar toch maar van af gestapt.. ik gebruik nu gewoon een simpele embedded code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="701" height="234">
<param name="movie" value="/tool.swf">
<param name="quality" value="high">
<param name="scale" value="noscale">
<param name="salign" value="lt">
<embed src="/tool.swf" scale="noscale" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="701" height="234"></embed>
</object>

Werkt in alle browsers (heb getest op mac en windows)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2008 10:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geeft dat geen vervelende "stippellijn" rond flash content? Zodat erbij verschijnt, click here to activate ...

Maar toch alvast bedankt, ik ga het eens proberen en laat hier iets horen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat blijkt idd te werken, maar toch vind ik het raar waarom mensen dan zo hard die swfObject aanraden om te gebruiken als dit ook werkt?

Ik zou toch graag een oplossing hebben die het goede van dit laatste combineert met swfObject.

Suggesties iemand? Ik heb al zoveel door elkaar gegooid van tags en embeds en objects dat ik even door de bomen het bos niet meer zie.

Alvast bedankt !

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:49

Bosmonster

*zucht*

swfObject heeft 2 voordelen:

- content wordt automatisch geactiveerd (de stippellijn waar je het over hebt)
- er is direct een flash-detectie ingebouwd met een eenvoudig alternatief (statisch plaatje bijvoorbeeld).

Verder scheelt het een hoop code, want ik weet niet hoe het met de rest zit, ik kan die enorme Flash-embed/object-tags nooit onthouden.

[ Voor 24% gewijzigd door Bosmonster op 25-04-2008 12:00 ]

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 23:16

TeeDee

CQB 241

Als ook het invoeren van andere 'speciale' karakters niet werkt onder firefox (of opera for that matter) rommel eens met de wmode. (ie.: maak er geen gebruik van ;))

Ik ben het ook met Bosmonster eens: hou het lekker bij swfObject.

[ Voor 8% gewijzigd door TeeDee op 25-04-2008 12:05 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Pagina: 1