[Ubuntu 8.04] Start niet door na inloggen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35
Ik krijg 8.04 niet aan de praat...
Ik heb al meerdere installs gedaan met eerst de 64-bits-versie en nu de 32-bit.
Na het login-scherm, gebeurt er gewoon niks meer. :(
Ik kan wel gewoon ctrl-alt-FX'en naar een shell, heb al de xorg.0.log (Ati X1600 wordt gewoon goed herkend) en de syslog doorgespit, geen enkele warning of error!
Waar kan ik nou nog meer gaan zoeken wat er foutloopt!? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Gebeurt er ook niets als je 10 minuten wacht ofzo? Niet dat dat normaal is maar het komt weleens voor dat de session manager ergens op vastloopt en dan toch verder gaat.

Doe vanaf de console eens
$ cat ~/.xsession-errors

Staat daar nog iets bijzonders in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Gisterenavond heb ik hem zo laten staan tot deze morgen, er gebeurde helemaal niks...

Ik heb mijn install net om zeep gekregen, vraag me niet wat ik gedaan heb :P

Ik ben nu terug 7.10 aan't installeren, en ga een dist-upgrade doen. Hopelijk doet hij het dan wel goed.
Topic is zo wel een beetje nutteloos geworden, maar ik zal hier het verdere verloop posten, eventueel voor anderen met hetzelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:44
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad met een alfa van 8.04.
Zowel op mijn desktop als mijn laptop.

Heb nu zowel op de laptop als de desktop vanuit 7.10 geupgrade naar 8.04. (sudo update-manager -d)
Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
De install van 7.10 is gedaan.
Laat ik hem nu best eerst alle 211 ( 8)7 ) updates binnenhalen, of doe ik direct een upgrade naar 8.04?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:31

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Gewoon upgraden, komen die updates ook wel binnen voor zover nodig. Je krijgt met de upgrade gewoon de nieuwste versie van alle programma's als je eerst alle updates binnen haalt ben je dubben bezig.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Hij is nu bezig met de gedownloadde packetten (1072 8)7 ) te installeren.
Probleem is... time remaining 4u32min!
Binnen 3u zou ik wel graag naar huis vertrekken! :P
Als ik die upgrade onderbreek, zou hij daarna kunnen verder doen, waar hij gebleven was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:31

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Hmmm dat ging bij mij gisteren sneller, in dik een uur was alles klaar, inclusief downloaden. Maar je kunt je pc ook aan laten staan? Onderbreken mag niet volgens de instructies.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Zal hem dan maar laten aanstaan...
Enige probleem is dat mijn install op een 8GB usb-stick staan, en da's nogal lastig vervoeren als dat ding zo uitsteekt aan de zijkant :P (in de rugzak en de trein op om naar huis te gaan ;) )

[edit]
Staat nu, bijna een uur later, trouwens nog steeds op 4u37min remaining :/

[ Voor 15% gewijzigd door Fire69 op 25-04-2008 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ok, niet grappig meer....
Na 7 uur (ZEVEN UUR!!!) te staan updaten, mag ik rebooten en wat denk je...
Juist, identiek hetzelfde probleem :'(

Waar kan ik nu gaan kijken wat er fout loopt? Ik ben echt te nieuw in Linux om hier zelf uit te geraken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03

Sebazzz

3dp

Je zou na 9k posts toch wel moeten weten dat je niet moeten kicken in 24 uur. ;)

Post de uitvoer van dit commando eens:
cat ~/.xsession-errors

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Tja, dit zie ik niet echt als kicken eigenlijk, ik had gezegd dat ik het verloop van de voortgang hier ging posten.
Kan ik toch niks aan doen dat het misloopt? :P

Output van de cat:
cat: /root/.xsession-errors: No such file or directory

Dit is vanuit de recovery-mode als root trouwens.

[edit]
Bedacht me net iets. Ik moet niet gaan zoeken in /root natuurlijk, aangezien ik inlog als fire69...
Als ik su naar fire69 en de cat doe, krijg ik wel een lap tekst.

Het is wat veel om te zitten over typen, zal dus gewoon even de enige lijn met een warning erin overnemen:
** (x-session-manager:6494): WARNING **: couldn't connect to daemon at $GNOME_KEYRING_SOCKET: /tmp/keyring-6EMaRX/socket: Connection refused

[edit2]
Zoals JanDM hieronder zegt dus :)

[ Voor 45% gewijzigd door Fire69 op 25-04-2008 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
~ verwijst naar de home directory van de gebruiker.

Als root kun je het zo doen:
cat /home/USER/.xsession-errors

(USER is de gebruikersnaam waarmee je probeert in te loggen)

[ Voor 54% gewijzigd door user109731 op 25-04-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:24
Toevallig een tweede scherm aangesloten? Heb zelf bijna hetzelfde gehad en het bleek dat de driver de X sessie naar mijn 2 uitgang stuurde van de videokaart welke op de tv aangesloten was. Heb de kabel van de tv er uitgehaald et voila een keurige X sessie op de primaire monitor.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Nope, geen 2de scherm.
In de xorg.conf staat ook helemaal niks van een 2de monitor.
Device is "Generic Video Card" met als Driver "vesa".
Monitor is "Generic Monitor".
En die 2 worden gebruikt in de Screen-section.
Lijt me wel in orde? Kan ik bij Driver vesa gewoon door ati of radeon vervangen.
Ik veronderstel dat die 2 wel standaard mee geinstalleerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Hier een topic met volgens mij hetzelfde probleem. Het gaat om deze bug. Er lijken iig meer mensen last van te hebben met deze release.

Je kunt "dmesg" proberen en kijken of je ook berichten krijgt over segfaults in gnome-keyring, dan weet je zeker dat het om dezelfde bug gaat.

Wat doet ctrl-alt-f1, inloggen en dan "sudo /etc/init.d/gdm stop" en vervolgens "startx" bij jou?

[ Voor 15% gewijzigd door user109731 op 25-04-2008 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:44
probeer anders even in te loggen in de commandline, en dan
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

Wil ook nog wel eens probleempjes fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
JanDM schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 23:07:
Hier een topic met volgens mij hetzelfde probleem. Het gaat om deze bug. Er lijken iig meer mensen last van te hebben met deze release.

Je kunt "dmesg" proberen en kijken of je ook berichten krijgt over segfaults in gnome-keyring, dan weet je zeker dat het om dezelfde bug gaat.

Wat doet ctrl-alt-f1, inloggen en dan "sudo /etc/init.d/gdm stop" en vervolgens "startx" bij jou?
Idd, dat is exact mijn probleem... moet dringend een cursus Google ergens volgen :P

Die work-around om gdm te stoppen en dan startx te runnen werkt dus wel bij mij.

Ik heb idd ook segfaults in gnome-keyring. Wat houdt dat juist in?

[edit]
Vreemd dat dit niet eerder opgemerkt is.
https://bugs.launchpad.ne...gnome-keyring/+bug/218434
Blijkbaar toch genoeg mensen met dit probleem!
bas r schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 23:10:
probeer anders even in te loggen in de commandline, en dan
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade

Wil ook nog wel eens probleempjes fixen.
Zal ik eens proberen, maar blijkbaar is het probleem ontstaan tussen de RC en de final, dus ik vrees dat een update niks gaat uithalen :P

[edit2]
Hoop dat ze dit snel kunnen oplossen. Heb namelijk net even getest en de Suspend-functie werkt nu ism de fglrx-driver wel goed! _o_ Hardy is dus voor mij veel intressanter dan Gutsy, aangezien ik met Gutsy mijn laptop 4x per dag helemaal moet uitzetten omdat Suspend niet werkt, heel vervelend :/

[ Voor 90% gewijzigd door Fire69 op 26-04-2008 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:37
Argh, dit probleem komt ook voor op de pc van mijn zusje. Ik dacht we proberen ubuntu eens in plaats van illegale installatie. Maar helaas. Ik kan weer terug naar illegale situatie.

In windows weet ik wel een beetje hoe te troubleshooten, maar in ubuntu heb ik geen idee.

Tja, microsoft heeft duizenden pc's in testcentra staan. Ubuntu heeft een gelimiteerde groep beta gebruikers (enthousiastelingen) die waarschijnlijk niet al te oude en diverse hardware draaien.

[ Voor 3% gewijzigd door Dekaasboer op 28-04-2008 19:24 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Waarop heb je hem geinstalleerd staan? Gewoon op een pata/sata-disk?
Of ook via usb? Want ik heb enkel nog maar mensen gezien met usb waarbij het niet doorstartte.

Ik heb hem nu draaiend. Op een usb-disk ipv op een usb-stick. Denk dat het puur toeval is, want zie voor de rest niet zo zeer wat het verschil tussen de disk en de stick zou moeten zijn.
Pagina: 1