Toon posts:

Geluidskwaliteit?

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een gewone reciever staan van Pioneer, de SX-205RDS. Geen topmodel natuurlijk, maar (naar mijn mening) ook geen rotmodel.
Deze receiver heeft aansluitingen voor 4 boxen, en ik heb twee oude Wharfedale boxen erop aangesloten. Met oud bedoel ik zo'n 10-15 jaar.
Al met al ben ik best tevreden over het geheel, al ben ik van plan om nog een nieuwe CD-speler aan te schaffen, die goed past bij het uiterlijk van die Pioneer receiver, dat wordt dus een Pioneer CD-speler.
Toch valt het mij op dat vooral de bastonen slecht tot hun recht komen. Ik wil dan ook eigenlijk iets van een subwoofer aanschaffen. Het probleem is dat de receiver helemaal geen aansluiting daarvoor heeft.

Mijn vraag is dan ook: hoe zou ik ervoor kunnen zorgen dat er beter geluid uit het geheel komt? Ik heb al gehoord van 'spikes' die je onder de speakers kan zetten, zodat wellicht de bastonen niet wegvallen. Maar zou het voor mij dan ook slim kunnen zijn een subwoofer te kopen? En hoe zou ik die dan moeten aanluiten?
En heeft een goede bekabeling misschien zin bij deze set (aangezien de geluidskwaliteit die van de receiver komt natuurlijk niet supergoed is)?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Ik zou nieuwe speakers kopen. En als je een beetje spaart, heb je in principe ook geen sub meer nodig.

Jag

Verwijderd

Zelf heb ik ook nog een pioneer 205rds gehad.
mooi ding, maar slechts 2x 50 watt .
4 speakers betekent dus 4x25 watt, en voor mij werkte dat niet lekker.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Dat betekent dus niet 4x25 Watt. Als je een extra paar speakers aansluit, wordt de impedantie (als je speakers van dezelfde impedantie aansluit) gehalveerd. Als gevolg daarvan kan de versterker ook een groter vermogen leveren.
Maar dat een versterker "maar" 25 Watt levert, heeft niks te maken met of ie wel of niet goed klinkt. Maw, dat was niet de oorzaak van je probleem.

Jag

Verwijderd

Je kunt ook de draden van de luidsprekers bij de versterker proberen om te draaien. Die hebben een plus en min. Misschien is er per ongeluk iets mis gegaan met aansluiten. Als de polariteit niet goed is verliest een luidspreker zijn volle geluid.

Verwijderd

goeie tip over die polariteit.. wat voor model zijn die Wharfedale's eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
Net opgezocht... Denton 2.

Verwijderd

hhmm..., da's wel antiek.. Maar kan toch leuk zijn....

Verwijderd

In de hoek pleuren!
Pagina: 1