Toon posts:

opgeblazen versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen ik heb een samson servo 170 studio ampfire die ik een tijdje geleden heb opgeblazen (dat denk ik teminste).
had hem aangesloten op een aggegraat en na een tijd kwam er rook uit de versterker en sloeg ie uit nou wou ik hem gaan maken maar weet er iemand waar het fout heeft kunnen gaan en wat ik er nu aan kan doen

bas v

Verwijderd

Als je em openhaalt dan zul je denk ik het vanzelf zien

Heb toen ook een keer van een maat een versterker(uit de auto) opgengehaald die doorgebrand was
Zag er niet fris uit kan ik je vertellen

Waren aantal elco's geploft, en de endtraps waren opgeblazen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem opengemaakt maar zie niks van doorgebranden dingen maar als hij aan staat blijft het clip lampje ook branden weet niet of dat ie dat normaal ook doet als ie opgeblazen is?

dacht meschien dat het ook de transformator kon zijn omdat ie kapot sprong omdat ik hem op de aggegraat had aan gesloten maar dan zou die niks meer doen of heb ik dat fout?

zou ik hem anders niet door kunnen meten maar weet iemand waar ik moet beginnen dan ?

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Als ik het zo eens lees raad ik je aan de versterker eens naar een electronica zaakje te brengen. Niet de BCC, Its of what so ever natuurlijk.
Die kunnen hem helemaal voor je door meten.

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Topicstarter
maar van dat clip lampje dat blijft branden is dat normaal als ie opgeblazen is want dat is normaal tog als ie hard moet werken dat de clip er op springt en dan weer na een half uur uit valt maar hoe zit dat nou dan?

Verwijderd

Topicstarter
oh zie net dat er 2 weerstandjes zijn door gebrand
nou wil ik die vervangen maar weet iemand waar ik de blouwdruk tekening kan vinden van de samson servo 170 zodat ik weet welke weerstandjes ik moet vervangen

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Bij de leverancier?

Verwijderd

Topicstarter
zou het niet op internet kune ergens ?

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Heb je al gezocht?

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:55
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 11:27:
zou het niet op internet kune ergens ?
Die kans heb je.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:45

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 10:13:
maar van dat clip lampje dat blijft branden is dat normaal als ie opgeblazen is want dat is normaal tog als ie hard moet werken dat de clip er op springt en dan weer na een half uur uit valt maar hoe zit dat nou dan?
Opblazen is al niet echt een normale situatie...
oh zie net dat er 2 weerstandjes zijn door gebrand
nou wil ik die vervangen maar weet iemand waar ik de blouwdruk tekening kan vinden van de samson servo 170 zodat ik weet welke weerstandjes ik moet vervangen
Weet je zeker dat het weerstanden zijn ?
Kan je de kleurcodering echt niet meer lezen ?

offtopic:
In het algemeen, zou je kunnen proberen om iets beter taalgebruik te gebruiken en (desnoods) een spelling controle kunnen gebruiken ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
nee je kunt de kleuren niet meer zien die er op horen te staan maar wel dat nummer wat er langs staat maar daar heb je tog n iks aan of wel?

Verwijderd

Topicstarter
en ja heb al op internet gezocht maar kan helemaal niks van tekeningen vinden van printplaten als iemand een site weet zou da wel relax zijn

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:55
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 12:01:
en ja heb al op internet gezocht maar kan helemaal niks van tekeningen vinden van printplaten als iemand een site weet zou da wel relax zijn
Misschien moet je even aangeven wat je al hebt gedaan en waar ongeveer gezocht. Hier op tweakers wordt het erg gewaardeerd als je eerst zelf het eea doet.
En schrijf ajb een beetje ABN, gebruik hoofdletters, komma's en meer van dat soort zaken.

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Waar heb je de amp ooit gekocht? Misschien dat ze je daar nog kunnen helpen.
En anders toch eens langs een electronica winkel. Daar hebben ze genoeg verstand van dit soort dingen. (nogmaals, niet de bcc, its enz.)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 12:00:
nee je kunt de kleuren niet meer zien die er op horen te staan maar wel dat nummer wat er langs staat maar daar heb je tog n iks aan of wel?
Ligt eraan wat er staat...

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

http://www.eserviceinfo.c...4/Samson_550/260/170.html

Hier de service manual (gewoon ff googelen)

Maar als ik je berichtjes zo lees zou ik er zelf niet aan beginnen maar iemand er naar laten kijken die weet wat hij doet....

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:21

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Jur schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 15:01:
http://www.eserviceinfo.c...4/Samson_550/260/170.html

Hier de service manual (gewoon ff googelen)

Maar als ik je berichtjes zo lees zou ik er zelf niet aan beginnen maar iemand er naar laten kijken die weet wat hij doet....
^^ met hem.
Als ik het zo lees is Bas niet echt een wonder der electronica.
Als hij dan heeft uitgevonden wat voor onderdelen hij moet vervangen zal Bas moeten leren solderen (gokje) en daarna zal misschien blijken dat de versterker het nog steeds niet doet.
Onderdelen die stukgaan ontbranden namelijk niet altijd. (beter gezegd: meestal niet).
Anders geformuleerd: De kans dat er veel meer dan 2 weestanden defect is, is heel erg groot.

Ik ook denk dat Bas z'n apparaat beter even bij een vakman naar binnen kan sjouwen.

Alles kan stuk.

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zomaar verbrande componenten vervangen heb je niets aan. Die gaan in 99% van de gevallen meteen *weer* stuk omdat ze gevolgschade zijn van een ander component wat de geest heeft gegeven.

Gezien je verslaglegging is het ook mij zeer duidelijk: Niet zelf aan beginnen, breng het naar iemand die ervaring heeft met het repareren van elektronica! Het is wel een *heel* stuk lastiger dan lukraak componentjes uitwisselen adhv een visuele analyse!

I mentioned it once, but I think I got away with it.

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Met een beetje mazzel is bijv alleen de gelijkrichter stuk (en zijn de weerstanden van Bas gewoon diodes).
Dit zou goed kunnen bij het aansluiten op een gare aggregaat.

Om deze versterker nu te laten repareren door een bedrijf lijkt me ook een beetje overdreven gezien de nieuwwaarde.
Misschien heeft Bas wel een handige oom of is er hier wel een vriendelijk forumlid :)

• brama
  • Niet online
Als de gelijkrichter stuk is, heb je geen brandende ledjes meer.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Als er maar 1 gelijkrichter is gebruikt ja ;).

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• brama
  • Niet online
Da's waar, maar ik kan me zo voorstellen dat de meeste versterkers in 1 behuizing het zo doen. Niet dat ik die dingen dagelijks repareer ofzo, grootste deel van mijn kennis komt uit de (CRT) tv techniek.

Pagina: 1