Probleem terughalen gegevens laptop harde schijf beveiligd

Pagina: 1
Acties:

• davepinda
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-11-2017
Mijn oude laptop is gecrashed (moederbord is dood) ik wil nu mijn gegevens van deze harde schijf af halen. Ik had een username en wachtwoord gebruikt (windows XP) en in mijn documenten staan alle belangrijke foto's en documenten.

Ik heb nu van mijn laptop HDD een externe harde schijf gemaakt. Helaas heb ik geen toegang tot de map waar ik moet zijn. Geprobeerd in Windows XP.

Als ik het op Vista probeer geeft hij aan dat ik niet gemachtigd ben om de gegevens te bekijken.

Overige gegevens kan ik wel inzien en kopieren.

Bestaat er software of een andere manier om deze gegevens nog terug te krijgen? Ik heb het wachtwoord en Username nog wel hier dus dat is het probleem niet....

Wie o wie kan me helpen? Alvast bedankt...

(namens mijn vriendin ;) )

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-02 14:08
Ik zou niet uit mijn hoofd weten hoe je het oplost, maar ik weet wel zeker dat hier veel informatie over te vinden is op google.

Maar volgens mij als je in veilige modus opstart en in logt als admin dan kun je de rechten aanpassen en de gebruiker op de map toevoegen.

Zoiets was het geloof ik. Ik hoop dat je er wat mee kunt.

rap

01101000 01100101 01101100 01110000

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:51

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Je kunt waarschijnlijk ownership wel aanpassen op deze bestanden/mappen. Een andere snelle manier is om een bootcd (b.v. BartPE of Knoppix) te starten, dan kun je ook alles kopieren. :)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:17

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Dat klinkt alsof het gewoon een rechten probleem is. Eenvoudig delen uitschakelen in de mapopties en vervolgens kun je via de eigenschappen van de map eenvoudig eigenaar worden en jezelf alle rechten geven die je nodig hebt.

Als dit niet werkt omdat bijvoorbeeld de gegevens encrypted zijn, dan kunnen we je hier niet helpen, hacken is niet toegestaan volgens de policy.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

staat inderdaad uitgelegd in een faq hier (weet even niet welke :)) maar zoek op 'take ownership' en het moet goedkomen. Dit is gewoon een standaard windows iets.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 23:40
Je bij de eigenschappen van de map (bij xp proffesional) de premissions veranderen of je kan daar de ownership claimen.

Je kan dit pas doen wanneer éénnvoudigdelen uit staat. (Mapopties -> weergave -> éénvoudigdelen uitvinken)

Verwijderd

Zorg dat je ingelogt bent met een account wat administrator rechten heeft. Doe rechter muis knop het het desbetreffende mapje/file en ga naar "properties/eigenschappen" klink daarna op het tabblad security, onderin klik je op "advanced/geavanceerd", klik op tabblad "owner/eigenaar" en en geef jezelf op als eigenaar. Dat zou moeten werken.

• Broken
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-02 14:08
Ik wist dat ik het al ergens had gelezen ;)

Windows Operated Systems - FAQ **OUD**

daarin staat een howto

http://support.microsoft....spx?scid=kb;en-us;q308421

01101000 01100101 01101100 01110000

• davepinda
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-11-2017
Hartstikke bedankt voor alle reacties! Het is met inderdaad gelukt om de eigenaar aan te passen in het tabblad beveiliging. En dan kan ik alle bestanden en foto's weer zien. NAmens mij en mijn vriendin heel erg bedankt, waren toch waardevolle foto's.

Dave

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2025
Volgende keer een backupje maken he ;)
Pagina: 1