Toon posts:

Welke imagebrowser/catalog toont juiste xmp correcties?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er lang naar geGoogled maar kom er niet uit:

ik zoek een image viewer/browser/catalog die:
1. Canon RAW toont
2. de Adobe xmp instelling ook toont.

iView claimt dit te doen, maar als ik de de Canon RAWs importeer zie ik de foto's in Ongecorrigeerde staat. De kleurcorrecties, scherpte correcties, witbalansinstellingen etc die ik imet Adobe Photoshop RAW plugin heb aangebracht worden volkomen genegeerd. Maw: de xmp "sidecar" wordt genegeerd.

Dit geldt voor meerdere imagebrowsers. Wellicht heb ik er een over het hoofd gezien, maar alleen Adobe Bridge doet het goed.

Weet iemand nog andere (shareware/freeware) imagebrowsers die de correcties goed weergeven?

Thanks in advance :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 23:37:
Dit geld voor meerdere imagebrowsers.
Dan zul je toch echt wat specifieker moeten zijn en aangeven welke je allemaal al geprobeerd hebt :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• yjanse
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Adobe Photoshop Lightroom kan dit ook prima, het leest de XMP sidecars in en verwerkt deze met de Adobe Camera RAW (v4.4.1 nu). Ik gebruik dit met Canon (.CR2) RAW files, en het werkt perfect.

Adobe Photoshop Lightroom is shareware, je kunt een 30 dagen trial versie downloaden van Adobe.com en er is ook een public beta voor versie 2.0, maar die zou ik nog niet gebruiken voor belangrijk werk. De volledige versie kost je ongeveer 279 euro maar die is het dan ook helemaal waard voor mij.

[ Voor 4% gewijzigd door yjanse op 25-04-2008 08:38 ]