Toon posts:

[Mac Pro] Extra geheugen wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren in het bezit van een Mac Pro 2.66Ghz (nieuwe Macgebruiker dus). Er zat standaard 1GB in dus heb ook een 4GB-kit erbij besteld. Het installeren van extra geheugen wil echter niet lukken. Heb de 2 reepjes van 512Mb in Dimm 1 en 2 geplaatst en de 2 van 2Gb op Dimm 3 en 4. Hij herkent de 2GB-repen echter niet. Ook niet als ik andere combinaties probeer.

Het rare is wel dat hij een 2GB-reep wel herkend (in Dimm 3) als ik de volgende combinatie gebruik:
Riser A:
Dimm 1: 2GB
Dimm 2: 512Mb
Dimm 3: 2GB
Dimm 4: 512Mb
Heb al diverse fora bezocht maar nog geen antwoord gevonden. Wie weet hier raad mee?

Details:
Mac Pro QX 2.66Ghz/1GB/250GB/Superdrive(M356N/A)
Geheugen

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Voor zover weet, moet je die twee extra modules op riser B in DIMM 1 en 2 plaatsen en niet op riser A (zie ook aan de binnenkant van de sidepanel en Memory (FB-DIMM) Replacement Instructions). Ik neem aan dat het wel echte FB-DIMM's zijn en dat je niet probeert om DDR2 DIMM's in de Mac Pro te plaatsen. Heb je al geprobeerd met alleen de 2 GB modules?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Mischien dat er niet zoveel geheugen in je laptop past?
Kijk anders even op deze site daar kan je kijken wat er maximaal in je laptop past:
http://www.tigerdirect.co...?name=Memory-Configurator

:w

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:28:
Kijk anders even op deze site daar kan je kijken wat er maximaal in je laptop past:
http://www.tigerdirect.co...?name=Memory-Configurator

:w
Wel even bij de les blijven :+ Het gaat hier om een Mac Pro, een machine die je niet zomaar onder je arm meeneemt en waar makkelijk 16 GB aan geheugen in kan :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Daedalus schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:33:
[...]
Wel even bij de les blijven :+ Het gaat hier om een Mac Pro, een machine die je niet zomaar onder je arm meeneemt en waar makkelijk 16 GB aan geheugen in kan :)
Ooh haha 8)7 . Sorry :D

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:27

breinonline

Are you afraid to be known?

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:28:
Hij heeft een desktop machine waar 32GB in geprikt kan worden dus dat lijkt me niet het probleem :w

edit:
als de kat nou niet langs kwam om geaaid te worden dan was ik ook op tijd geweest 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door breinonline op 24-04-2008 22:37 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06-2025

Roland

Schnitt!

Ik ben toevallig ook net aan het zoeken naar geheugen voor de Mac Pro.
Ik denk dat je het verkeerde geheugen hebt aangeschaft. Ik kwam zelf terecht op deze link:

http://www.geheugen.com/m...2008%29_uitbreidingen.htm

...Make every cut count, even if it is one frame...

Verwijderd

Topicstarter
@Daedalus: Nog even gecheckt maar het is wel gewoon FB-DIMM. De 2 x2GB in Riser B(DIMM 1 en 2) levert ook niet het gewenste resultaat op :-(
En alleen de 2x2GB modules leidt er alleen maar toe dat het systeem niet opstart. Hmm, ik snap het even niet meer.

@Roland: dat is het geheugen voor het nieuwe model maar het is wel apart dat hierbij specifiek staat dat het FB-DIMM is. Hoewel dat dan ook gewoon op mijn DIMM staat (voor het 2.66Ghz-model dus)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2008 22:42 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:45
Je drukt de riserkaarten wel stevig genoeg aan op het logicboard? Indien ja, dan is het geheugen niet goed zou ik zeggen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ben bang dat ik het logicboard er aan de andere kant weer uitdruk als ik niet oppas. Morgen toch maar even bellen met leverancier.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2008 22:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Overigens brand er op de riser waarop het nieuwe 2x2GB geheugen is geplaatst continu een rood lampje. Dat lijkt niet goed?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:45
Dat lijkt me idd niet goed. Op de risers in mijn MP brandt er niet continu een rood LEDje.

Kun je nog wat in de log's terugvinden, misschien dat daar nog een aanwijzing staat. Maar hoe dan ook, ik zou zeker even bellen met de leverancier om de modules te ruilen want dit is niet goed. (als na het ruilen je nog nog steeds ellende hebt moet je eens met Apple contact opnemen want dan kan het ook wat anders zijn).

[edit]Blaas de sockets ook eens goed schoon. De MP kan nogal wat stof verzamelen en als dat in de sockets komt maken de FB-DIMM's geen goed contact. Baat het niet dan schaadt het niet :)

[ Voor 18% gewijzigd door Abbadon op 25-04-2008 09:43 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:23
Doe je de riserkaart er wel goed terug in ? Dus de Mac op de zijkant laten rusten en dan de risterkaart aandrukken totdat je een klik hoort.

Rood lampje hoort inderdaad niet. Die verschijnt alleen als je boot & afsluit.
Pagina: 1