3 Beep codes met nieuw RAM (nieuw verbeterde post)

Pagina: 1
Acties:
  • 357 views

• Mark Kames
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01-2025
Ik heb mijn melding wat aangepast omdat mijn vorige topic wat non tweakse termen had.

Hallo mede tweakers.

Ik heb al enige tijd met mijn wat oudere pc'tje geheugen problemen met de eerste 64K.
Ik heb nog aardig lang kunnen door werken zonder dat hij echt slechter ging presteren, maar sinds een paar weken geleden ging het bijna niet meer (heel traag met schrijven naar het geheugen, bestanden werden niet goed weg geschreven etc) Dus vandaag maar even naar Alternate gegaan en 2 nieuwe RAM geheugens gekocht ''PC 3200, 400mhz 512MB per stuk'' van Kingston. Nu werkt de pc weer correct maar de 3 beep codes blijven nog steeds :? :? . Ikdenk niet dat er met dit nieuwe RAM geheugen ook een 64K fout is maar ik kan niets anders vinden of er nog meer hardware problemen worden aan gegeven met 3 snelle beep codes. Het BIOS is van AMI.
Ik heb niet veel nuttige informatie gevonden met Google en helaas ook niet op Tweakers

Mijn moederbord is van Asus, type: A8V. De voltage is 1.5 volt.
aan de FSB heb ik niets veranderd.

In de BIOS en in het os word netjes 1GB gevonden en het geheugen in RAM slot #01 word ook beschreven.
Ik wil zeker weten dat het in orde is omdat het anders aan het mobo kan liggen.

WAlvast bedankt allemaal.

P.S. Ik sorry voor mijn dubbele post.

Verwijderd

Eerste ingeving is dat voltage, 1,5 voor DDR2? Schroef dat eens naar 1,8.

Staat dat geheugen (merk/type) op de QVL van dat moederbord, dwz is het wel compatible

QVL klikkerdeklik

EDIT:

Tis dus DDR(1) (slaapkop hiero). Werkspanning van je geheugen is denk ik 2,6volt, maar geef eens een typenummer van dat geheugen, weten wij ook waar we over praten.

In je BIOS Vdimm op 2,6 zetten als dit klopt.

Geef in het vervolg je volledige systeem specs, dan weet iedereen wat er in je computer zit en waar we moeten zoeken.

EDIT (ja nog een ja :P ).
http://www.alternate.nl/h...Details.html?artno=IAID2C (KVR400X64C3AK2/1G)
Is dit je geheugen? Zo ja zet je Vdimm dan dus op 2,6volt.

LETOP! Niet je Vcore dus he?! Kun je de proc weggooien denk ik zo |:( .

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2008 21:47 ]

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:46

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Misschien heb je hier iets aan.

Succes :)

Powered By C8H10N4O2

• Mark Kames
Het is DDr geheugen idd. En heeft altijd op 1.5 volt gedraaid.
Sorry Modgodje ik had idd mijn volledige systeem specs moeten geven.

AMD Athlon 64 3000+
ATI Sapphire 256MB AGP 8X met DDR2 geheugen onboard.
asus A8V motherboard.
HDD's 1X 80GB IDE, 1X 250GB IDE, 1X 320GB S-ata.
optich: 1X DVD-R R/W Plextor PX 760 A 1X DVD-ROM PX 130A, 1X floppy 1X cardreader Apacer.
BIOS is van AMI.

maar thanks voor de info, ik was idd stom genoeg dat ik vergeten was om na te kijken dat het nieuwe RAM op 2.6 volt moet draaien. Ik ga dat eerst eens proberen.
Kluk kluk, bedankt voor de link, maar helaas heb ik daar niet zo veel aan. Ik denk dat het nieuwe RAM op 2.6 volt moet, ik dacht dat BIOSsen dat automatisch instelde net zoals de meesten (mits je die optie op auto heb staan) ook automatisch underklocken als je er een RAM geheugen in doet met meer mhz.

Maar bedankt, ik ga eerst de voltage nakijken.

Verwijderd

Mark Kames schreef op donderdag 24 april 2008 @ 21:47:
Het is DDr geheugen idd. En heeft altijd op 1.5 volt gedraaid.
Sorry Modgodje ik had idd mijn volledige systeem specs moeten geven.

AMD Athlon 64 3000+
ATI Sapphire 256MB AGP 8X met DDR2 geheugen onboard.
asus A8V motherboard.
HDD's 1X 80GB IDE, 1X 250GB IDE, 1X 320GB S-ata.
optich: 1X DVD-R R/W Plextor PX 760 A 1X DVD-ROM PX 130A, 1X floppy 1X cardreader Apacer.
BIOS is van AMI.

maar thanks voor de info, ik was idd stom genoeg dat ik vergeten was om na te kijken dat het nieuwe RAM op 2.6 volt moet draaien. Ik ga dat eerst eens proberen.
Kluk kluk, bedankt voor de link, maar helaas heb ik daar niet zo veel aan. Ik denk dat het nieuwe RAM op 2.6 volt moet, ik dacht dat BIOSsen dat automatisch instelde net zoals de meesten (mits je die optie op auto heb staan) ook automatisch underklocken als je er een RAM geheugen in doet met meer mhz.

Maar bedankt, ik ga eerst de voltage nakijken.
Het moederbord haalt de info uit het SPD van de RAM modules, als die niet goed of anders geschreven is dan het moederbord verwacht, dan gaat het dus niet goed.

• Mark Kames
Het klinkt misschien wat vreemd, maar ik kan niet de voltages van het geheugen wijzigen in geen enkele andere voltage, vreemd ik meen mij te herinneren dat ik in de bios de optie had om voltages te wijzigen, maar misschien was dat bij een van mijn andere pc's. Ik zou een bios update kunnen overwegen maar heb dat nog niet eerder gedaan (wel geprobeert, maar ik heb nog te wijzig kennis om dat te kunnen)

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Denk dat je iets door elkaar haalt, want DDR1 op 1.5v bestaat niet, denk dat je naar je vcore aan het kijken bent. ;)

• Mark Kames
nee, dat snap ik wel :) nee ik heb niet de optie om het RAM voltage te wijzigen. Echt heel raar kan het niet begrijpen, maar ik kan het nergens vinden, dan is het maar zo.. Ik vraag het verder wel aan iemand persoonlijk of er nog een andere optie is. Omdat anders dit topic misschien niet zo veel opschiet omdat ik niet wil blijven vragen terwijl ik er even op dit momment niets mee kan :)
Ik zoek nogmaals de handleiding door en hoop het nu te vinden, soms staan dingen in erg kleine letters
allemaal heel erg bedankt voor jullie hulp en ik weet in elk gaval dat het kan komen door de onjuste
RAM voltage.
.

• Mark Kames
Ik heb het toch gevonden, ik dacht toch even eens de system frequency/voltage op manual zetten (handmatig) en ik kreeg de optie om voor meerdere hardware de voltages te veranderen.
Ook voor het DDR.
Ik heb het op 2.6 gezet maar dat mag helaas niets baten de 3 piepjes blijven gewoon bij het booten.

Maar allemaal bedankt.

EDIT: Maar de pc werkt (logisch) nu wel wat sneller nu het RAM op 2.6 volt werkt :P :P

[ Voor 12% gewijzigd door Mark Kames op 24-04-2008 23:44 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

P.S. Ik sorry voor mijn dubbele post.
Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Zonder overleg "heropende" topics gaan per definitie op slot. Bij dezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.