Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hell4you
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10:54
Ik heb zojuist een nieuw systeem geassembleerd. Wat blijkt, hij boot niet. Fan's gaan volle bak waaien, en lampjes gaan branden. DVD-drive kan open, numlock kan aan+uit.

De specificaties:
Asus P5E3 DDR3 (bios versie kan ik niet checken helaas)
Corsair Twin3X2048-1333C9DHX DDR3 2GB (pdf)
Intel Core 2 Duo E8200
Zotac Geforce 9600GT 512MB (én geprobeerd: Nvidia Geforce 6610XL.. ja medion idd :+ )
Cooler Master M520 (520Watt)
Verder heb ik alle andere hardware losgehaald...

Al geprobeerd:
- Bios Reset (batterij eruit, jumpers gewisseld)
- Alle mogelijke combinaties van geheugen, 1 reepje, op alle plekken
- Andere videokaart (zie specificaties), ik denk niet dat het de videokaart is.

Verder gevonden:
- Van de Asus QVL, (of QVL0.2) word je ook niet veel wijzer
- Deze persoon met vergelijkbare hardware en hetzelfde probleem
- Een potentiële oplossing, welke ik niet uit kan voeren, omdat ik niet in de bios kom.

edit: unforgivable typo |:(, DDR2 -> DDR3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Gelijk maar even een linkje naar de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

Heb je ergens de gelegenheid om de CPU te testen? Voor de rest écht alle kabels aangesloten, dus de volle 24-pinnen van de ATX stekker en de P4 stekker? Er is denk ik nog een hoop te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hell4you
Er is wel een mogelijkheid om een andere cpu te testen maar die ligt momenteel op een andere locatie, dat doe ik of later vanavond of morgen proberen... (ik zal ook es gaan zoeken naar een speakertje)
Alles is aangesloten... De 24 pins ATX connector + de 4 pins bij de processor. Verder heb ik tijdelijk even de DVD drive aangesloten (power + sata), om te proberen of hij met de originele driver cd de bios misschien herstelt...

Update:
Ik heb net heel even beeld gehad met één reepje, in slot 2. Ik zag het bios boot plaatje, had de kans niet om op tab/del te drukken want hij hing al voordat ik het in de gaten had... :'(

Uitgezet en opnieuw geprobeerd, weer hetzelfde verhaal. Nog alles geprobeerd om het te reproduceren, maar helaas niet gelukt. |:(

[ Voor 33% gewijzigd door hell4you op 24-04-2008 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
hell4you schreef op donderdag 24 april 2008 @ 21:24:
Er is wel een mogelijkheid om een andere cpu te testen maar die ligt momenteel op een andere locatie, dat doe ik of later vanavond of morgen proberen... (ik zal ook es gaan zoeken naar een speakertje)
Alles is aangesloten... De 24 pins ATX connector + de 4 pins bij de processor. Verder heb ik tijdelijk even de DVD drive aangesloten (power + sata), om te proberen of hij met de originele driver cd de bios misschien herstelt...

Update:
Ik heb net heel even beeld gehad met één reepje, in slot 2. Ik zag het bios boot plaatje, had de kans niet om op tab/del te drukken want hij hing al voordat ik het in de gaten had... :'(

Uitgezet en opnieuw geprobeerd, weer hetzelfde verhaal. Nog alles geprobeerd om het te reproduceren, maar helaas niet gelukt. |:(
Waarschijnlijk geheugen probleem, te weinig volt of te gewoon kapot.
Kun je ook nog met alleen het andere geheugen reepje testen of met een heel ander reepje geheugen? ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hell4you
DDR3.. helaas, dat heb ik niet op voorraad ;)
En ik heb met één reepje en met allebei geprobeerd, in alle mogelijke volgordes maar too bad.

Kan je uitsluiten dat het aan het moederbord ligt dan?
En hoe kan ik in godsnaam de voltages goed zetten, zonder bios :P? (1.50V 9-9-9-24)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
hell4you schreef op donderdag 24 april 2008 @ 21:57:
DDR3.. helaas, dat heb ik niet op voorraad ;)
Dat dacht ik al. ;)
Kan je uitsluiten dat het aan het moederbord ligt dan?
Als je er geen geheugen in hebt piept de PC speaker dan ook?
En hoe kan ik in godsnaam de voltages goed zetten, zonder bios :P? (1.50V 9-9-9-24)
Was ook niet als oplossing bedoeld meer als constatering. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:01

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Heb je bij de PCI-e grafische kaart ook zijn eigen voedingskabel erop zitten?

Ik heb redelijk wat gare ervaringen gehad met mijn ASUS mobo en Corsair geheugen ... maar dat lijkt er van te komen dat mijn mobo geheugen maar tot 800MHz ondersteunt. Bij jou is dat niet het geval naar ik aanneem. Bovendien ben je de bios nog geeneens in geweest :P

[ Voor 63% gewijzigd door Alfa Novanta op 24-04-2008 22:08 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hell4you
-The_Mask- schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:00:
Als je er geen geheugen in hebt piept de PC speaker dan ook?
Ik heb er nu geen speaker aan hangen, maar als ik geen geheugen erin doe dan vertoont de pc hetzelfde gedrag... fans 100%, geen beeld.
ing._Buttje schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:06:
Heb je bij de PCI-e grafische kaart ook zijn eigen voedingskabel erop zitten?
Jup, 6pins PCIe aansluiting. De medion kaart heeft deze niet.

Update:
Ik zal eens bij Corsair op het forum na gaan vragen of er bekende problemen/oplossingen van/voor zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door hell4you op 24-04-2008 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
hell4you schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:10:
[...]

Ik heb er nu geen speaker aan hangen, maar als ik geen geheugen erin doe dan vertoont de pc hetzelfde gedrag... fans 100%, geen beeld.

[...]

Jup, 6pins PCIe aansluiting. De medion kaart heeft deze niet.
Dan zou je mobo ook wel kapot kunnen zijn maar het zou wel heel bijzonder zijn dat die de ene keer wel wou booten. Maar je kunt eigenlijk alleen dingen uitsluiten door dingen te vervangen. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

hell4you schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:10:
[...]

Sluit dan even de systeem speaker aan, want anders hoor je de fout code ook niet, kan goed zijn dat je moederbord als een gek fout code (piepjes) aan het doorgeven is, maar die hoor je niet want je heb geen systeem speaker aangesloten. :)

Heeft het ook geen nut om hem zonder geheugen op te starten en te kijken of hij om geheugen vraagt die ontbreekt.

[ Voor 45% gewijzigd door mad_max234 op 24-04-2008 22:21 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hell4you
-The_Mask- schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:16:
Dan zou je mobo ook wel kapot kunnen zijn maar het zou wel heel bijzonder zijn dat die de ene keer wel wou booten. Maar je kunt eigenlijk alleen dingen uitsluiten door dingen te vervangen. :)
Mijn vraag is eigenlijk, wat moet ik nu opsturen voor RMA. Het geheugen dan? Ik bedoel, ik kan slecht een werkend product op gaan sturen...
mad_max234 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:19:
Sluit dan even de systeem speaker aan, want anders hoor je de fout code ook niet, kan goed zijn dat je moederbord als een gek fout code (piepjes) aan het doorgeven is, maar die hoor je niet want je heb geen systeem speaker aangesloten. :)
Ik zal er eens een gaan zoeken, er staat nog een oude pc boven dus dan ga ik die maar even open schroeven :9~

Update:
Ik heb de speaker gevonden, maar ik test het morgen even...
Ik moet er weer vroeg uit morgen, dus ik ga toch even slapen :z

[ Voor 7% gewijzigd door hell4you op 24-04-2008 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

hell4you schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:45:

De specificaties:
Asus P5E3 DDR3 (bios versie kan ik niet checken helaas)
Twin3X2048-1333C9DHX DDR2 2GB (pdf)
Je gebruikt DDR2 geheugen in een DDR3 Mobo? Lijkt me geen goede combinatie. Zet er eerst maar DDR3 in...

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:01

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Nulnulnix schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:34:
Je gebruikt DDR2 geheugen in een DDR3 Mobo? Lijkt me geen goede combinatie. Zet er eerst maar DDR3 in...
The Twin3X2048-1333C9DHX G is a 2048MByte matched pair of DDR3 SDRAM DIMMs
typo, tis wel goeie geheugen :P

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hell4you
Nulnulnix schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:34:
aarrghh.. aangepast.. sorry :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
Hey Yo, Misschien is je CPU niet supported op de huidige bios. Dan zou je een oudere CPU erin moeten doen, bios upgraden en deze CPU weer installeren.

Ik heb dit moederbord ook sinds 2 dagen, samen met een Q6600 gekocht. Beetje zelfde probleem, zet de PC aan en er komt geen signaal op mijn monitor. Lampje op de monitor blijft knipperen dat hij geen signaal heeft. Heb jij dat ook?

Wat wel blijkt is dat dit hele crap moederbord geen Q6600 ondersteund en er schijnt voor de Q6600 ook geen bios upgrade te zijn. Volgens mij heb ik nog 1 dag om hem terug te sturen, ga ik maar snel doen

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:41
jezzer schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 18:12:
Hey Yo, Misschien is je CPU niet supported op de huidige bios. Dan zou je een oudere CPU erin moeten doen, bios upgraden en deze CPU weer installeren.

Ik heb dit moederbord ook sinds 2 dagen, samen met een Q6600 gekocht. Beetje zelfde probleem, zet de PC aan en er komt geen signaal op mijn monitor. Lampje op de monitor blijft knipperen dat hij geen signaal heeft. Heb jij dat ook?

Wat wel blijkt is dat dit hele crap moederbord geen Q6600 ondersteund en er schijnt voor de Q6600 ook geen bios upgrade te zijn. Volgens mij heb ik nog 1 dag om hem terug te sturen, ga ik maar snel doen
De P5E serie ondersteunt zelfs de 45NM CPU's dus het zou raar zijn als ie de oudere Q6600 niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
ja het is ook raar daarom had ik hem ook gekocht, had verwacht dat ie ondersteund zou worden echter..

http://support.asus.com/c...Language=en-us&model=P5E3

blijkt het dat ie niet word ondersteund. de P5E3 Deluxe doet dat wel. Beet naaierig van Asus, ze weten dat die Q6600 lekker overclocked en dan sluiten ze hem uit op een MB dat overclock functies heeft maar wel supporten op een Deluxe versie wat uiteraard meer centen kost.. Q6600 not supported op een nieuw S775 MB..

EDIT

En zo te zien ondersteund de P5E3 wel de E8200 alleen vanaf bios 0802 dus probleem van de TS is op te lossen, oudere CPU erin, bios flashen en het "zou" moeten werken.

[ Voor 15% gewijzigd door jezzer op 26-04-2008 21:35 ]

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
Ik heb zelf ook de p5e3 deluxe, ik ervaar dit probleem ook,

heb al meerdere forums geprobeerd, maar er is geen oplossing voor,

ik heb een vriend van me laten komen, hij heeft een BIOS update uitgevoerd en wat aanpassingen in BIOS gedaan..

hij doet het nu 9 van de 10 x wel...
Pagina: 1