Toon posts:

[Macbook Airport] Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds ongeveer een week een probleem met de verbinding tussen mijn Macbook Pro en de linksys router. Wanneer ik mijn laptop na een paar uur van geen gebruik uit de sluimerstand haal doet de verbinding het in eerste instantie nog wel. De signaalsterkte gaat alleen wat op en neer (normaal altijd maximale signaalsterkte). Echter na ongeveer vijf minuten (varieert) valt de verbinding helemaal weg. Ik zie mijn linksys station soms nog wel in de netwerk lijst staan. Maar als ik die selecteer denkt de computer even na en gebeurt er uiteindelijk niks.

Ik heb de router gecontroleerd, maar daar schijnt alles nog normaal te zijn. Een PC laptop en een iMac maken nog prima verbinding. Dus ik vermoed niet dat het aan de router ligt. Ook heb ik de software volledig geupdate, maar dat hielp ook niet.

Herkent iemand dit probleem of weet iemand wat ik moet doen om het weer goed te krijgen? Alvast bedankt voor de hulp!

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 18:34
zijn er in de buurt geen andere mensen met een linksys router? als je de standaard SSID gebruikt heb je dikke kans dat een er een ander ook dezelfde SSID heeft. Als deze niet beveiligd is, dan maakt je mbp daar zo contact mee en heb je plots een wisselend signaal... experimenteer anders ook eens met de kanalen... kan ook wonderen doen met andere wifi routers in de buurt