Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
najah ik heb het volgende probleem...

een vriend van me heeft net z;n pc in elkaar gezet maar als hij de pc aanzet, dan ziet hij alleen het bios scherm, hij komt dus ook niet in de bios zelf...

Geheugen, wordt wel gewoon gedetecteerd, zowel als ik 1 reepje in 1 van de 4 sloten doe als de 4gb als ik 2 reepjes gebruik, kom ik niet verder, heb al zelf wat zitten te zoeken op internet, maar ik kom er niet uit....

hebben jullie nog suggesties?

ga zo meteen van een andere vriend met zelfde moederbord, zijn geheugen proberen en als alternatief ga ik de onboard videokaart gebruiken (volgens mij had deze die...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Geheugen vervangen is sowieso verstandig, mocht dat niet lukken dan staan er in de troubleshooter nog veel meer dingen die je kunt proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46
Wat voor geheugen heb je eringezet en welke CPU zit erin. Verder is je BIOS versie nog van belang. Ik moest bij dit bord eerst mijn BIOS flashen voordat ik fatsoenlijk een 1333MHz FSB CPU erin kon zetten met DDR667 geheugen, de oude BIOS versie van mijn bord kon nml het geheugen niet 1:1 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
heb 600 watt voeding, merk: targan
cpu: intel C2D E8400 2x 3.0ghz
mobo zoals ik al zei: Gigabyte GA-G33M-DS2R
geheugen: 2x 2gb OCZ Reaper geheugen...

voeding moet het toch aankunenn lijkt mij...

[ Voor 3% gewijzigd door Dutch2007 op 24-04-2008 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
ok, kwam er dus achter dat het een aarde robleem is, deze targan voeding schijnt een externe grond/aarde kabel te hebben, volgens de manual moet ik deze aansluiten op het moederbord, maar in de manual staat wel een plaatje maar is nogal vrij onduidelijk? waar moet ik deze monteren? op 1 van die schroefgaten op het moederbord, dit is mijn 1e moederbord met een aardingskabel...