Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat dit het goede forum is om dit probleem in te posten, het gaat immers om een windows mobile based telephone.

Technische gegevens:
- Ik heb de HTC Touch Dual met originele WM6 erop. Niks geflasht ofzo.
- Pc draait op Windows XP Professional.
- USB poorten: 5 op een USB-kaartje die ik er eens bijgekocht heb en 2 op het moederbord.

Het probleem:
Als ik mijn telefoon aan de pc koppel, bijvoorbeeld als ik wil syncen of als ik bestanden wil uitwisselen met mijn telefoon, dan geeft hij 9/10 keer de melding "USB Device Not Recognized: One of the USB devices attached to this computer has malfunctioned, and Windows does not recognize it."

Wat ik zelf heb ondernomen:
- Ik heb ActiveSync al een aantal keer opnieuw geïnstalleerd, dat helpt niet.
- Ik heb Windows XP kort geleden nog opnieuw geïnstalleerd, dus daar ligt het ook niet aan.
- Ik heb soft-resetten van de telefoon geprobeerd, hielp niet.
- Ik heb de telefoon een hard-reset gegeven, hielp niet.
- Ik heb in Device Manager de USB-poorten verwijderd en daarna op 'Scan for hardware changes' geklikt, hielp ook niet.
- Ik ben op mijn telefoon naar Start\Instellingen\USB aan pc gegaan en daar "Geavanceerde netwerkfunctionaliteit inschakelen" uitgevinkt (gelezen op een forum dat het zou helpen), maar dat hielp ook niet.

De USB-poorten werken wel, want met mijn MP3-speler heb ik er geen last van. Het is ook niet àltijd dat hij mijn telefoon niet herkend. Maar wel vaak. En als hij hem dan eindelijk herkend, dan wordt na 1-2 minuten de verbinding verbroken en zit ik met hetzelfde probleem dat ik geen gegevens met mijn telefoon kan uitwisselen. Dan probeer ik 100 keer opnieuw die stekker in mijn telefoon te duwen, tot dat hij hem weer herkend, maar ik wordt hier wel gek van! :(

Wie kan mij hierin helpen? Oh, en als bovenstaande nog niet volledig genoeg is, sluit het topic dan niet gelijk maar zeg het gewoon zodat ik het erbij kan zetten.. ;)

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Misschien een kapotte USB-kabel? Probeer het eens op een andere pc, wie weet ligt het wel aan je pc. En anders of een nieuwe kabel, of een bluetooth usb dongle.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Topicstarter
De kabel is niet kapot, want met m'n MP3-speler heb ik er geen last van, en daarvoor gebruik ik dezelfde kabel. Op een andere pc heb ik ook dezelfde klacht...

Met zo'n Bluetooth dongle(?) heb ik het nog niet geprobeerd, omdat ik dat niet heb. Maarja straks koop ik zo'n ding en dan heb ik nog steeds het zelfde probleem.. zit ik met zo'n bluetooth ding waar ik niks aan heb..

Ik heb echt al van alles geprobeerd... :P Maar als iemand nog iets nieuws weet, wil ik dat wel proberen..

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2008 20:37 ]

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Hmm, dan zou ik het toch nog eens op een andere pc proberen met die kabel, wie weet is het toch een software probleem. Doet ie het dan nog niet, dan ligt het dus aan je telefoon waarschijnlijk, en dan kan je dus garantie claimen, of een bluetooth usb dingetje kopen, kan je ook mee active syncen. Gaat wel langzamer (bv als je grote bestanden erop wil zetten).

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:20
ik heb dit ook met mijn mda compact gehad. Een hard reset was bij mij de enige oplossing... Wel maakt het iets uit of je een beetje kwaliteit kabel hebt. Ik heb hele dunne gehad en die hadden dit probleem meer dan de wat dikkere van mijn camera bijv.

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Mijn stem gaat ook uit naar de kabel.

Ik heb hier een kabeltje waarmee mn MP3 speler prima werkt, maar als ik mijn telefoon aansluit, laadt de batterij wel op, maar geen sync.

Zie je wel in de taakbalk een netwerkicoontje verschijnen als je die erin plugt? Wat zegt "ipconfig" (in DOS) als je de telefoon erin hebt zitten? Zie je een "vreemde" netwerkinterface?

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toch een andere kabel geprobeerd, en hij syncte net wel gelijk. Hopelijk was dat geen toeval, en is het probleem hiermee opgelost. Zo niet, dan horen jullie het wel.. :p

Verwijderd

Topicstarter
Slecht nieuws: ik denk dat het geluk was dat ie gisteren ineens wel direct syncte met die andere kabel. Nu krijg ik weer geen verbinding... :( :(
Pagina: 1