Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sabnzbd snelheidsprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik heb een probleem met Sabnzbd.

Ik gebruik versie 0.4.0 Beta 2 i.c.m. een Eweka payserver. Ging altijd goed, tot nu. Na ongeveer tussen de 200MB en 400MB gedownload te hebben op volle snelheid, zakt de snelheid compleet in tot een treurige 60kB/sec. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Mijn internetverbinding (@home) ligt het niet aan, die is stabiel en andere grote bestanden die ik niet uit nieuwsgroepen haal komen wel volledig op volle snelheid binnen. Tevens vermeld Eweka geen storingen.

Het lijkt dus een Sabnzbd probleempje, maar wat?

Tips, suggesties?

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-11 10:36
Probeer eens voor de gein met een andere newsreader.
Grabit of Altbinz.
Misschien sluit je het probleem verder uit.

Verwijderd

Topicstarter
pinojo123 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 20:46:
Probeer eens voor de gein met een andere newsreader.
Grabit of Altbinz.
Misschien sluit je het probleem verder uit.
Ga ik proberen!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:42
Hoeveel threads heb je aangezet? Deel je je account met iemand anders?

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:33
Of probeer een echt goeie newsreader als Usenet Explorer of Newsleecher, niet gratis, maar dan hebje ook wat.

Verwijderd

Sjah schreef op donderdag 24 april 2008 @ 21:23:
Of probeer een echt goeie newsreader als Usenet Explorer of Newsleecher, niet gratis, maar dan hebje ook wat.
Sabnzbd is een prima newsreader die bepaalde functies bied die niet in usenet explorer of newsleecher zitten...

Anyhoe, dit heb ik ook weleens meegemaakt.. Na een tijdje slibbed de verbinding zo dicht als maar kan. Heb zelf helaas nooit echt een oplossing kunnen vinden hiervoor, gebruik nu zelf dus altbinz. Ik hou het topic iig in de gaten :)

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:33
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 21:26:
[...]

Sabnzbd is een prima newsreader die bepaalde functies bied die niet in usenet explorer of newsleecher zitten...
Klopt, maar ik heb alle gratis populaire readers wel even bekeken, maar er was altijd wel wat wat ik echt absurd vond: het kon niet headeren, niet posten of was niet stabiel etc. En de GUI was ook nooit veel. Dat direct uitpakken interesseert mij niet zoveel.

Verwijderd

Topicstarter
joppybt schreef op donderdag 24 april 2008 @ 21:16:
Hoeveel threads heb je aangezet? Deel je je account met iemand anders?
- Hij doet het zowel met 1 NZB ingeladen, als meerdere
- Ik deel mijn verbinding met niemand.

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:42
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 21:00:
[...]
- Hij doet het zowel met 1 NZB ingeladen, als meerdere
Ik bedoel welk getal je in de configuratie van SABnzbd hebt ingevuld onder Config/Servers/Connections.
Mijn ervaring is dat je met één connectie inderdaad niet de maximale snelheid haalt maar vanaf een stuk of vier trek ik mijn 12000Mbit lijn bijna vol.
Als je de enige persoon bent die dit Eweka account gebruikt dan kun je gewoon 8 connections invullen.

Verwijderd

Topicstarter
joppybt schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 21:12:
[...]

Ik bedoel welk getal je in de configuratie van SABnzbd hebt ingevuld onder Config/Servers/Connections.
Mijn ervaring is dat je met één connectie inderdaad niet de maximale snelheid haalt maar vanaf een stuk of vier trek ik mijn 12000Mbit lijn bijna vol.
Als je de enige persoon bent die dit Eweka account gebruikt dan kun je gewoon 8 connections invullen.
Dankje, bij connections 8 ingevuld. Eens kijken of het helpt. Ik post mijn bevindingen.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

Sjah schreef op donderdag 24 april 2008 @ 21:23:
met hierboven ook ergens. Heb alle commerciele versies van newsleecher / newsbin etc gehad maar ben fijn over naar altbinz. Werkt hier perfect met xsnews. 2mbs, par en rar. Dat moeten die commerciele jongens nog maar eens waar maken

edit. ik kan 12 connecties maken maar heb met 4 al de max speed. dus om mijn router niet gek te maken laat ik het ook daarbij :)

edit 2. inzake sab. heb ik ook gedraaid maar heeft bij mij ook af en toe problemen gegeven dat hij niet wil connecten / max speed wil halen terwijl op datzelfde moment een andere reader dat wel doet. Vandaar mijn overstap naar altbinz

[ Voor 28% gewijzigd door Ray op 26-04-2008 10:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ook met 8 connections ingevuld blijft het drama. Download van max 60kBsec na een tijdje. Hij begint op volle snelheid, maar na een halfuurtje gaat het mis.

Ik ga nu altbinz versie 27.2 proberen, kijken of dit mijn probleem oplost. Toch jammer want was erg te spreken over Sabnzbd...

• Ray

Ray

Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2008 @ 23:52:
Ook met 8 connections ingevuld blijft het drama. Download van max 60kBsec na een tijdje. Hij begint op volle snelheid, maar na een halfuurtje gaat het mis.

Ik ga nu altbinz versie 27.2 proberen, kijken of dit mijn probleem oplost. Toch jammer want was erg te spreken over Sabnzbd...
als je een uur met altbinz gedraaid hebt ben je sab totaal vergeten :) meer mogelijkheden, beter interface etc etc .... we horen je reactie wel...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Back ontopic please, bounzer weet nu wel dat er andere clients bestaan :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
En als je nu eens een oudere versie probeert?
Ik werk hier zelf heel erg lang met sabnzbd en nooit echt ergens last van gehad.
Dat er andere programma's bestaan klinkt leuk maar het moet gewoon werken met jouw setup.

Verwijderd

Topicstarter
Even een update van mijn kant. Altbinz geconfigureerd en geprobeerd, maar hiermee heb ik hetzelfde probleem... Echter begon hij bij Altbinz al direct op een veel te lage snelheid te downloaden. Zou ik het probleem dan toch ergens anders moeten zoeken? Wellicht bij Eweka? Zitten hier meer mensen via Eweka te downloaden, en misschien mooi voor vergelijkingsmateriaal; ik zit op newsreader68.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 april 2008 @ 13:03:
Even een update van mijn kant. Altbinz geconfigureerd en geprobeerd, maar hiermee heb ik hetzelfde probleem... Echter begon hij bij Altbinz al direct op een veel te lage snelheid te downloaden. Zou ik het probleem dan toch ergens anders moeten zoeken? Wellicht bij Eweka? Zitten hier meer mensen via Eweka te downloaden, en misschien mooi voor vergelijkingsmateriaal; ik zit op newsreader68.
Ik heb zelf met download2day.nl problemen ondervonden. Zij bieden usenet services tot 100mbit, en ik nam het 20mbit abbo af. Tot 15mbit ging alles prima, maar daarboven werd het hakkelig / onstabiel en traag, soms kakte het weer terug tot 8mbit ofzo. De snelheid begon ook altijd oke maar storte dan later in.

Na veel geharrewar en 1000 garanties van hun support dat ze écht voldoende capaciteit hadden toch maar eens een eweka accountje getest en wat blijkt: No probs.

Conclusie: Ergens in de routering tussen mij (casema) en de servers van download2day loopt iets niet helemaal lekker, met eweka geen last van.

Ik zou je dus aanraden om, als dit maandabbo afgelopen is, het even te proberen via een andere newshost. Betalen + account ontvangen gaat tegenwoordig binnen 15mins met ideal :)

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-11 10:36
Eweka heeft nu een SSL server opgezet misschien dat je die eens probeert.
Voor een dagje SMSusenet proberen, een proefabbo bij hitnews.eu.
Als je je EWeka abbo laat verlopen en je neemt er weer een nieuw abbo krijg je een andere newsreader-server toegewezen.

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt steeds fraaier. Nu weer een week probleemloos kunnen draaien, maar vandaag begint het gedonder weer. Het downloaden van een 100MB bestand bij Bbned.nl gaat gewoon normaal, snelheid is goed en zakt niet in. Ik laad een NZB bestand in bij Sabnzbd en nog geen 5 seconden later zit ik op 60kB/sec te downloaden. Ik snap er niks meer van. Ik heb een andere client geprobeerd bijvoorbeeld Altbinz, maar hiermee hetzelfde probleem.

• Ray

Ray

probeer inderdaad eens een ander provider dan. xsnews is bijvoorbeeld 5 dagen gratis. genoeg tijd om te testen dus

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 16:51:
Het wordt steeds fraaier. Nu weer een week probleemloos kunnen draaien, maar vandaag begint het gedonder weer. Het downloaden van een 100MB bestand bij Bbned.nl gaat gewoon normaal, snelheid is goed en zakt niet in. Ik laad een NZB bestand in bij Sabnzbd en nog geen 5 seconden later zit ik op 60kB/sec te downloaden. Ik snap er niks meer van. Ik heb een andere client geprobeerd bijvoorbeeld Altbinz, maar hiermee hetzelfde probleem.
Anders lees je even mijn en pinojo's vorige posts :P

Verwijderd

Topicstarter
Ben weer een stapje verder. Heb mijn laptop nu rechtstreeks met een lan-kabel aan de modem gelegd en het gaat perfect. Continue volle snelheid. Er lijkt dus iets met de router (normaal zit ik dus draadloos) niet jofel te zijn. Hoe kan dit nou ineens komen? Tis een Asus WL-500G. Heb nu 25GB binnengehaald rechtstreeks aan de modem en niks geen problemen.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Indien de snelheidt varieert ligt het misschien aan usenet provider.

Modem eens resetten, dus 10 minuten uitzetten en weer aanzetten.

Met TCPOptimizer heb ik eens dc++ beter aan het lopen gekregen, dus probeer eens.
TCPOptimizer kun je de maximale pakket grootte bepalen die naar internet gaat.

Andere netwerkkaart proberen indien je er 2 hebt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 23:58:
Ben weer een stapje verder. Heb mijn laptop nu rechtstreeks met een lan-kabel aan de modem gelegd en het gaat perfect. Continue volle snelheid. Er lijkt dus iets met de router (normaal zit ik dus draadloos) niet jofel te zijn. Hoe kan dit nou ineens komen? Tis een Asus WL-500G. Heb nu 25GB binnengehaald rechtstreeks aan de modem en niks geen problemen.
Zou kunnen dat het wireless gedeelte veel open verbindingen niet zo prettig vindt?

Wat je kan proberen is de snelheid hard vast zetten (een paar tandjes sneller dan je internetverbinding maar iets trager dan je max Wifi snelheid). Dit kan ervoor zorgen dat het niet zo inkakt na een tijdje.

Ook vind wireless over het algemeen veel open verbindingen tegelijkertijd niet zo leuk, vooral niet als die allemaal ook nog eens redelijk vlot moeten lopen. Experimenteren met het aantal connecties dat je sabnzbd wilt laten maken is dus ook een optie. Begin eens bij drie en langzaam meer.

TCPoptimizer word je niet echt vrolijk van. Die gaat alleen maar het aantal TCP connecties en de packet size een beetje veranderen, die laat je het best default staan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 16:32:
[...]

Zou kunnen dat het wireless gedeelte veel open verbindingen niet zo prettig vindt?

Wat je kan proberen is de snelheid hard vast zetten (een paar tandjes sneller dan je internetverbinding maar iets trager dan je max Wifi snelheid). Dit kan ervoor zorgen dat het niet zo inkakt na een tijdje.

Ook vind wireless over het algemeen veel open verbindingen tegelijkertijd niet zo leuk, vooral niet als die allemaal ook nog eens redelijk vlot moeten lopen. Experimenteren met het aantal connecties dat je sabnzbd wilt laten maken is dus ook een optie. Begin eens bij drie en langzaam meer.

TCPoptimizer word je niet echt vrolijk van. Die gaat alleen maar het aantal TCP connecties en de packet size een beetje veranderen, die laat je het best default staan.
Dank voor deze tips, ik ga weer experimenteren!
Pagina: 1