Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Reviews] Voorstel

Pagina: 1
Acties:

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-11 21:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Hallo,
Ik schrijf regelmatig reviews en er zijn een paar dingen waaraan ik me erger en dus deze wil ik graag verandert zou zien.
Ik denk dat er nog veel andere mensen hier ook voordeel bij gaan hebben.
  • Kunnen opslaan van een review zonder te posten bij aanmaak, of ten minste een mogelijkheid om bij de review terug te keren zonder veel te verliezen als je iets verkeerd klikt (ja, is mij gebeurt na 6 uur werk!!!!)
  • Kunnen een preview hebben bij het schrijven van een review zonder te posten
  • AJAX upload systeem voor afbeeldingen, zodat je de afbeeldingen kunt invoegen voor te posten
  • Meer functies zoals vet, maar dan vooral dingen zoals een tabel toevoegen, een image, zoals in een forum dus
  • De betrouwbaarheid standaart uitbreiden naar 5, nu moet er eerst gepost worden, dus je vult er 2 in, je post het en dan edit je dat pas om het te kunnen doen als je bv. ervaring hebt met 5 exemplaren

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-11 14:23
Kunnen opslaan is mogelijk. Je vult eerst een korte review in zonder omschrijving en gaat die editen. Dan zie je bovenin de mogelijkheid om hem onzichtbaar te maken voor de rest. Korte reviews zonder tekst komen ook niet in de lijst met nieuwe reviews te staan en je valt er dus niemand mee lastig als je alleen de balkjes vast online zet. Preview is dan ook mogelijk, omdat je hem vanuit je productreviewmanager wél kan bekijken. Misschien dat je hier alvast iets aan hebt?

Images zijn mogelijk, incl alternatieve tekst en er werken meer forumfuncties, bijv vet, onderstreept, list-mogelijkheden zijn er ook, smilies, enz. De videotags werken niet, maar de meeste forumtags herkent hij ook bij productreviews.

Je kan met een Tweakers.net Full abo ook foto's en pics kwijt in je Tweakers foto-album, dat zou een uitkomst kunnen zijn?

Betrouwbaarheid over 5 exemplaren heb ik niet veel over te vertellen, ik heb niet veel dingen 5 keer, maar voor anderen zou het handig kunnen zijn.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-11 13:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

In het uitgebreide reviewformulier heb je de mogelijkheid om de review in previewmodus te zetten zodat hij niet zichtbaar is voor anderen. Het lijkt me niet zinvol om deze optie al in het compacte reviewformulier (waarin je alleen beoordelingen kunt geven) beschikbaar te stellen.

Het typen van lange teksten in een browser is nooit verstandig. Doe dit in wordpad of iets dergelijks en sla je wijzigingen tussentijds op.

Een Ajax-uploadtool voor afbeeldingen ontwikkelen lijkt me alleen zinvol als we deze elders kunnen toepassen. Zo vaak wordt er niet gebruikgemaakt van deze mogelijkheid en een het formulier tussentijds submitten kost weinig tijd.

Het uitgebreide reviewformulier heeft nu al een indrukwekkende omvang. Ik wil daar liever niet nog meer velden aan toevoegen, bijv. door standaard vijf velden voor productexemplaren op te nemen. Het komst zelden voor dat iemand meer dan twee exemplaren van hetzelfde product in bezit heeft. Een paar keer het formulier submitten kost nauwelijks tijd.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

De functies voor de opmaak en meer informatie is ook hier te vinden:
reviews: Tweakers.net FAQ

☻/
/▌
/ \

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Volgens mij zijn dit feature requests? En hoort dit topic dus thuis in Lieve Devvers. Dus bij deze PW -> BUG.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-11 21:21

Dima_2005

T.net-verslaafde

Topicstarter
Oow, sorry van in de verkeerde plaats te posten, that's one.
Van opmaak, ik bedoelde niet van tags, maar van icoontjes, zou leuk zijn, ik ken de tags, maar er zullen wel mensen zijn die dat niet kennen.
Dan ok, misschien hebben jullie gelijk, maar ok, ik ga er niet op verder aandringen, het is maar een idee ;)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

er zijn wel meer tags behalve de video-tag die niet werken. Ook de jump/anchor tags werken niet wat weer handig/leuk/mooi/functioneel zou zijn als je een inhoudsopgave hebt icm een redelijk lange/uitgebreide review.

En waarom de videotag niet in de reviews werkt, maar wel in het nieuws op de FP snap ik dan weer niet.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 14:17
Megaflix schreef op donderdag 24 april 2008 @ 19:59:
Je kan met een Tweakers.net Full abo ook foto's en pics kwijt in je Tweakers foto-album, dat zou een uitkomst kunnen zijn?
Ja en nee. Indien een tweaker een full abbo heeft is dit een optie om hiermee reviews verder uit te bouwen maar ik zie nu ook soms tweakers reviews schrijven die deels de foto's elders hosten wat op termijn ertoe kan lijden dat sommige reviews incompleet raken indien de desbetreffende host down gaat. Misschien is het een optie om tbv reviews meer plaatjes op te slaan.

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:41
Even een subtiel schopje.

Eerder in dit topic wordt gesproken over een preview mode voor de productreviews.
Femme schreef op donderdag 24 april 2008 @ 21:29:
In het uitgebreide reviewformulier heb je de mogelijkheid om de review in previewmodus te zetten zodat hij niet zichtbaar is voor anderen. Het lijkt me niet zinvol om deze optie al in het compacte reviewformulier (waarin je alleen beoordelingen kunt geven) beschikbaar te stellen.
Nu kan ik natuurlijk niet goed kijken, maar is het mogelijk dat deze feature in de tussentijd verloren is gegaan?
Zo ja, is dit opzettelijk of per ongeluk gebeurd?

Mocht het inderdaad zonder reden verwijderd zijn dan zal ik even een featurerequest plaatsten op devtrack. :)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Nee hoor, helemaal bovenaan kan dat. Previewmodus staat erbij.

[ Voor 26% gewijzigd door Hooglander1 op 29-04-2009 13:06 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:41
Hooglander1 schreef op woensdag 29 april 2009 @ 13:06:
Nee hoor, helemaal bovenaan kan dat. Previewmodus staat erbij.
Ah, je moet hem dus eerst plaatsten en dan snel bewerken en preview mode aanvinken.
Beetje omslachtig, maar het zit er in ieder geval in :)

Edit: @ Hooglander1:
Nope, ik krijg het alleen te zien als ik een bestaande review bewerk. Als ik een nieuwe review wil toevoegen krijg ik het niet te zien.

[ Voor 19% gewijzigd door Deismyna op 29-04-2009 13:52 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je kan hem al aanvinken als je hem wilt gaan aanmaken...

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Of je vult een beoordelingsformulier in (simpele review) en gaat vervolgens via je productreview beheer de boel in previewmodus zetten ;)

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Wiethoofd schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:10:
er zijn wel meer tags behalve de video-tag die niet werken. Ook de jump/anchor tags werken niet wat weer handig/leuk/mooi/functioneel zou zijn als je een inhoudsopgave hebt icm een redelijk lange/uitgebreide review.

En waarom de videotag niet in de reviews werkt, maar wel in het nieuws op de FP snap ik dan weer niet.
Vooral die anchor+jump tagcombinatie mis ik. Ik heb een review geschreven voor de Dell U2711 die bijna 5000 woorden telt en waar 39 afbeeldingen in verwerkt zijn (allemaal gehost op imageshack, zodat ze ook in de tekst kunnen staan). Graag zou ik daar bovenaan een inhoudsopgave voor maken. Nu kan je namelijk niet snel zien welke onderwerpen ik allemaal behandel (hoewel ik dat ook wel zonder die tags bovenaan zou kunnen zetten), maar het is vooral vervelend dat je heel veel moet scrollen als je naar één van de onderwerpen wat verderop in de review op zoek bent.

Nou heb ik zelf een behoorlijk groot scherm, namelijk die U2711 die ik gereviewed heb, die heeft een resolutie van 2560x1440. Maar zelfs dan is de review met volledig scherm in Firefox (F11) nog ruim 21 schermen hoog, dat komt neer op ruim 30k pixels. Op een laptopscherm met 1366x768 komt dat neer op zo'n 40 schermen hoog. Die anchor+jump tagcombinatie zou dan dus wel fijn zijn.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou sowieso over kunnen gaan op thumbnails en die met de Lightbox netjes naar voren laten komen in full size. Verder is de max breedte 575px waardoor nu een paar afbeeldingen rechts afgesneden worden.

• Kid Jansen
  • Niet online
Een paar zijn nu nog 600 pixels breed, de meeste heb ik 550 breed gemaakt, maar dat had dus nog iets breder gekund. Misschien dat ik nog een keer iets met die Lightbox ga doen, maar volgens mij werkt het zo ook wel, alleen van de kijkhoek heb ik een grotere versie, voor de rest vond ik 550 breed wel groot genoeg.

• Kid Jansen
  • Niet online
Ik het Lightbox nu wel gebruikt in m'n review van de ATI FirePro v4800, wat een hel om dat allemaal in te voeren echt...

M'n review van de Dell U2711 is inmiddels nog weer een stuk langer, nu ruim 8500 woorden en 42 afbeeldingen.

[ Voor 13% gewijzigd door Kid Jansen op 07-09-2010 10:40 ]

Pagina: 1