Toon posts:

Hulp gevraagd met systeem opzet !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello iedereen,
Ik heb hier uit al wat vervlogen tijden nog 2 Eltax Monitor 3's liggen en ook nog 2 Eltax Millenium 80's

Toen nog voor stereo gebruik zou ik ze willen uitbreiden naar 5.1 met optie 7.1 maar vraag me nu een beetje af of dit al voldoende basis is. De receiver zal 9/10 eentje van Onkyo worden want heb PS3 en zou dus graag via HDMI DTS-MA optie kunnen draaien (niet dat enkel Onkyo dit kan i know maar lees toch meest positiefs over hen).

Nu is mijn vraag;

Waar zou ik mee uitbreiden ? Een Sub en Center extra en dan de monitor 3's als front gebruiken en de Milleniums als surround (5.1) en is dit nogal redelijk qua vermogen bij elkaar passend ? Of zou ik gewoon een volledige 7.1 kit nemen zoals bv de Symphony van Eltax (of zijn de monitor 3's beter ?)

Ik heb de Eltaxjes nooit slecht gevonden en voel er wel wat voor om daar mee te starten. Heb hier 2 paar studiomonitors waaronder Genelec's 8040 maar dat is wat gek en duur om 5.1 mee op te bouwen :9~

2de zaak; hier in België vind ik NERGENS meer een shop waar je aan Eltax kan geraken. Iemand tips of hints moest ik willen bijkopen ?

Verwijderd

Ik weet niet hoe groot je kamer is, maar in de meeste huiskamers/slaapkamers is het verre van overbodig. Ik zou je adviseren om eerst een subje te nemen en later twee goede fronts. Denk namelijk dat je meer hebt aan 2 goede fronts die een mooie plaatsing neerzetten dan dat je een center aanschaft.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 18:57:

2de zaak; hier in België vind ik NERGENS meer een shop waar je aan Eltax kan geraken. Iemand tips of hints moest ik willen bijkopen ?
Een tijdje geleden ook een zoektocht ingezet n België naar een paar Eltax-vloerstaanders, waar in een webshop 100-150€/paar voor gevraagd werd.
Omdat ik toch liever in een gewone winkel koop, vond ik het gezochte uiteindelijk bij Mediamarkt :) (Basilix-Brussel) waar ik op goed geluk mijn licht ging opsteken door er zelf naar toe te rijden (ze geven aan de telefoon geen prijzen vrij en hun waardeloze website vermeld ook al niets).
Tot ik de vraagprijs zag: 250€, met de doodleuke vermelding dat die prijs....per stuk was, Dus zo'n slordige 500€ per paar!!!
Ken je die slogan van MM: "ik ben toch niet gek...". Nou, ik iig niet! _O-

Verwijderd

Ik ga mee met Fatelfelix en de opstelling af te laten hangen van je kameromvang. Je kunt ook 1 setje Eltax als front gebruiken en 1 setje als center speaker, als je geen Eltax kunt vinden voor de surrounds is dat niet zo'n ramp in tegenstelling tot je center, een mismatch hier geeft meer verstoring dan met je surrounds.