Toon posts:

[Vista] Computer niet voorbij laadscherm met aangesloten HDD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een probleem, wanneer ik mijn Western Digital Caviar 320gb SATA schijf aansluit op me pc wilt windows vista (en xp trouwens ook) niet booten. In veilige modus stopt windows met laden na de regel "Geladen: \Windows\system32\drivers\crcdisk.sys".

Zonder de harde schijf laad windows wel. Ik heb geprobeerd de schijf te benaderen via een ubuntu live cd 7.10 i386, de partitie wordt dan wel gezien maar ik kan hem niet openen of mounten. Ook resizen van de partitie is onmogelijk.

Als het enigzins kan zou ik mijn data toch nog van de schijf willen halen, iemand enig idee hoe ik dat kan doen of hij ik gewoon weer kan booten met me schijf aangesloten? Deze schijf heeft altijd aangesloten gezeten, nooit problemen gehad totdat ik een aantal BSOD's "IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL" kreeg.

Moederbord: Asus p5k deluxe WiFi/AP
Harde schijven: Western Digital Caviar (Opslag)
RAID 0 Seagate barracuda 7200.10 (2x) (Opslag + Windows vista/xp)

• DwarV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-02 08:15

DwarV

Rekent aan het leven

Die BSOD's had ik ook op mijn laptop (vista business). Bleek een driverprobleem te zijn. Was echter aan de videokaart gerelateerd, maar kan me voorstellen dat een hdd controller ook problemen kan leveren.

Je kan de integriteit van de schijf zelf testen met een ultimate boot cd. Daar staat het schijfreparatieprogramma data lifeguard van WD op. Probeer daarmee eens de schijf te testen op fysieke fouten.

[ Voor 33% gewijzigd door DwarV op 24-04-2008 15:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de cd gebrand en lifeguard gevonden maar welke optie moet ik dan gebruiken? Ik krijg geen opties om de disk op fouten te scannen ofzo. Bij de andere 2 programma's van WD op de cd krijg ik error: No Drives Found

edit: Tijdens het opstarten heeft chkdisk gedraaid (geloof ik, weet de precieze naam niet meer) en windows start weer gewoon. Ook heb ik de data er gewoon nog op staan. Het is een wonder O-)

Bedankt voor de snelle reactie! :D

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2008 17:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
volgende probleem, ik heb bij de installatie de bootmanager van vista overschreven. Ik weet het dom dom dom! Maar hoe krijg ik nu weer me boot manager terug? Ik had eerst dat ik kon kiezen uit me 32-bit vista en me 64-bit vista. Als ik gebruik maak van een programma zoals VistaBootPRO 3.3 krijg ik de error "VistaBootPRO has detected that your BCD registry is either missing or corrupt" Ik krijg ook geen OS te zien om te selecteren ofzo.

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:15
Zelfde probleem hier na de installatie van de service pack 1. Als je googled op diskcrc.sys kom je een hoop (mogelijke) oplossingen tegen.
Onder andere:
- Starten met windows dvd en dan repair
- Vervangen van een aantal bestanden.

Wat mij mij (vreemd genoeg) helpt is het stroom van de computer afhalen, dan start hij in 1 keer door, altijd...

Flickr PSN ID= cheironnl

• cheiron
Niemand met een slim idee? Bij mij heeft een frisse installatie niet geholpen..

Flickr PSN ID= cheironnl

• cheiron
Nog een tip die ik vanmiddag vond: uitzetten dat USB apparaten de computer mogen opstarten (power on usb). Helaas hielp dit bij mij niet..

Flickr PSN ID= cheironnl

Pagina: 1