Ik heb sinds kort een probleem, wanneer ik mijn Western Digital Caviar 320gb SATA schijf aansluit op me pc wilt windows vista (en xp trouwens ook) niet booten. In veilige modus stopt windows met laden na de regel "Geladen: \Windows\system32\drivers\crcdisk.sys".
Zonder de harde schijf laad windows wel. Ik heb geprobeerd de schijf te benaderen via een ubuntu live cd 7.10 i386, de partitie wordt dan wel gezien maar ik kan hem niet openen of mounten. Ook resizen van de partitie is onmogelijk.
Als het enigzins kan zou ik mijn data toch nog van de schijf willen halen, iemand enig idee hoe ik dat kan doen of hij ik gewoon weer kan booten met me schijf aangesloten? Deze schijf heeft altijd aangesloten gezeten, nooit problemen gehad totdat ik een aantal BSOD's "IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL" kreeg.
Moederbord: Asus p5k deluxe WiFi/AP
Harde schijven: Western Digital Caviar (Opslag)
RAID 0 Seagate barracuda 7200.10 (2x) (Opslag + Windows vista/xp)
Zonder de harde schijf laad windows wel. Ik heb geprobeerd de schijf te benaderen via een ubuntu live cd 7.10 i386, de partitie wordt dan wel gezien maar ik kan hem niet openen of mounten. Ook resizen van de partitie is onmogelijk.
Als het enigzins kan zou ik mijn data toch nog van de schijf willen halen, iemand enig idee hoe ik dat kan doen of hij ik gewoon weer kan booten met me schijf aangesloten? Deze schijf heeft altijd aangesloten gezeten, nooit problemen gehad totdat ik een aantal BSOD's "IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL" kreeg.
Moederbord: Asus p5k deluxe WiFi/AP
Harde schijven: Western Digital Caviar (Opslag)
RAID 0 Seagate barracuda 7200.10 (2x) (Opslag + Windows vista/xp)