Toon posts:

Beperkte verbindingsmogelijkheden VASTE LIJN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag windows XP opnieuw geinstalleerd omdat mijn internetverbinding zeer traag was (eigenlijk bijna geen en na vervuiling was het weer eens nodig), maar nu heb ik geen of beperkte verbindingsmogelijkheid. Mijn laptop die verbinding maakt via Wireless LAN heeft wel gewoon verbinding.

- DHCP staat zowel op de router en op de pc aan. Net als DNS.
- Dezelfde instellingen op de laptob ingevoerd op de pc.
- Ook heb ik een andere kabel geprobeerd, maar heb dezelfde melding.
- De kabel met poort van router die met pc niet werkt in de laptop geprikt en daar werkt de verbinding wel en krijgt ie ook een ip adres toegewezen.
- Prog winsockfix gedraaid, helpt ook niet.
- Bij Herstellen krijgt ie gewoon niets toegewezen en krijgt een bogus pc gegenereerde ip nummer.
- Groen lampje op netwerk kaart brand bij 100Mbps.

Het is overigens een Zyxel prestige 2000 series router/modem met een ADSL verbinding.

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2008 14:41 . Reden: toevoeging ]

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wat zegt je device manager?
Driver installatie gedaan ?

[ Voor 34% gewijzigd door LuckY op 24-04-2008 14:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, die is geinstalleerd (automatisch bij Windows installatie overigens)

Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
geen uitroep-of vraagteken; normaal zoals het altijd is.

• LuckY
  • Niet online
Download is de nieuwste driver.

ik had dat probleem vorige keer ook, driver fixte het niet.
reinstall wel .
misschien kras op de cd ?

[ Voor 63% gewijzigd door LuckY op 24-04-2008 14:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Net de laaste versie ge-dl-ed en geinstalled (versie 12_1.16). Geen sjoege.
ik heb ook een reinstall gedaan. Driver verwijderd en opnieuw geinstalleerd.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2008 15:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
PC weer op eerste kabel aangesloten en nu wordt er wel een netwerkadres verkregen, maar de verbinding is ontzettend traag. Er is nog geen enkele software geinstalleerd na een versie Windows installatie. Er zouden dus nog geen OS vertragende spyware o.i.d. op moeten staan.

Wat is hier toch aan de hand?

• LuckY
  • Niet online
Define $traag

aan het woord traag hebben we niet veel;
Wat is traag:
browsen?
lokaal file sharing?
Downloaden?

Zijn de aders van de netwerk kabel wel in orde, Heb je al een Nieuwe Prefab geprobeerd?

[ Voor 28% gewijzigd door LuckY op 24-04-2008 16:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk. Ik heb het even omschreven:
  • Traag in de zin Internet Browsen: soms laad ie google.nl wel, soms niet. Een gemiddelde website (deze) openen wil helemaal niet.
  • Traag in de zin Lokaal bestanden overzetten: browsen naar een bestand vanaf laptop op pc duurt wel een minuut. Dit vervolgens willen kopieren gaat wel, maar voordat er wordt begonnen met de kopieeractie duurt weer heel lang.
  • Traag in de zin Downloaden: Ik heb een T16 verbinding, maar een bestand van 110kb duurt 30 minuten.
Ik heb eerder een andere, kortere, kabel geprobeerd maar daarmee kon helemaal geen ip adres worden verkregen. Terwijl ik daarmee met de laptop prima verbinding had.

Ik heb nog 1 kabel die prefab is gebprobeerd. Maar ook met deze kabel krijg ik dezelfde hierboven omschreven issues.

Ik krijg de indruk dat er ergens hardwarematig iets niet goed is.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2008 18:19 . Reden: aanvulling na test ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb handmatig de snelheid verlaagd van 100Mbit naar 10Mbit. Ik heb weer "normaal" verbinding. Het lijkt erop dat of de netwerkkaart met 100Mbit naar z'n grootje is, of dat mijn modem op 100Mbit slecht verbinding maakt. Maar aangezien mijn laptop bekabeld wel normaal verbinding heeft lijkt het eerste het geval te zijn. Vandaag koop ik een nieuwe netwerk kaart om duidelijkheid te scheppen.

Erg bedankt voor je input in ieder geval.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

hoe heb je je netwerkkaart ingesteld? Je moet deze nooit hard op 100 full instellen als je dat niet kan op de switch.

Verwijderd

Topicstarter
Softwarematig in Device manager> properties van de netwerkkaart> Advanced> Link speed&duplex:
Hij stond op auto detect, deze heb ik op 10 FULL gezet.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

je kan beter altijd autosensing gebruiken als je de andere kant niet kant instellen. Die zal dan namelijk ook op autosensing staan.

Verwijderd

Topicstarter
Behalve als bij autoselect 100Mbit niet werkt.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als autosensing niet lekker werkt zet hem dan maar op half duplex in ieder geval. Dat is namelijk de default als autosensing niet werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Heb een nieuwe netwerkkaart gekocht (6 euro) en de verbinding werkt weer als een trein. Denk dat er een omgevallen bitje in de oude kaart zat...
Pagina: 1