Toon posts:

hulp nodig met eigen pc samentstellen.

Pagina: 1
Acties:
  • 423 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb mijn eigen pc samengestelt en nou was mijn vraag of hij goed was of allen onderdelen wel bij elkaar passen. Het is mijn eerste pc die ik maak dus ik weet er niet zo veel van. het moet gewoon een simpellen pc voor mijn susje zijn met uitbrijdings mogelijkheden

dit is wat ik heb:
moederbord: http://www.intel.com/products/motherboard/dg965wh/

harde schijf:http://www.hitachigst.com/portal/site/en/menuitem.f053c8a6f66a6a14e85c1a70eac4f0a0/ (250GB)

processor: http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sspec=sla8y

dvd rewriter: http://www.samsung.com/nl...er&model_cd=SH-S203D/BEBE

werk geheugen: http://kijkshop.shops.nl/...ufferd%20-%20niet-ECC.htm

ik heb thuis nog een video kaart liggen en hebben jullie een tip voor een niet te dure kast

Alfast bedankt

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:17
dit mag volgensmij niet meer .. nieuw CSL beleid dacht ik zo..

Verwijderd

Topicstarter
Okey ik lees idd net dat dat niet mag dus hij zal zo wel op slot gedaan worden

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2008 14:38 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:30
En waarom zou je dan voor je zusje een pc in elkaar zetten en niet gewoon verwijzen naar een kant en klare oplossing die hoogstwaarschijnlijk nog goedkoper uit gaat komen? Als het simpel moet zijn, dan zou ik me er echt niet aan gaan wagen om het zelf te maken.

Als je het wilt leren, zou ik me echt gaan verdiepen in de materie. Dus wat er bij elkaar kan en wat absoluut niet. Wat is er op het moment op de markt. Allemaal van dat soort dingen. Je begint eigenlijk bij het upgraden van je pc en later bouw je ze zelf.

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:24
slim van je om je mail adres hier zo neer te planten. Over een week wordt je gebombardeerd met spam.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gewoon de FAQ doorlezen en het Best Buy Guide topicoverzicht. Zo moeilijk is dat toch niet? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
ja okey maar ik wil t graag leren en me vader vond t een goed idee om voor me susje een pc te maken. maar past alles bij elkaar? ik d8 van wel maar ik weet er nog niet zo veel van af :P

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 14:40:
ja okey maar ik wil t graag leren en me vader vond t een goed idee om voor me susje een pc te maken. maar past alles bij elkaar? ik d8 van wel maar ik weet er nog niet zo veel van af :P
Als je er nog niet veel van af weet, dan moet je je gaan inlezen. Dit forum is voor gevorderde gebruikers, als je dat nog niet bent dan kun je misschien beter naar beginnersweb.nl of helpmij.nl gaan. Als je wel bereid bent moeite te doen en inzet te tonen, dan zijn de Best Buy Guides een goed startpunt.

Verder een goed bedoelde tip: geen MSN/SMS taal gebruiken. Schrijf gewoon ABN en de woorden voluit, geen dingen als d8 of t. SMS-taal zorgt ervoor dat je niet serieus wordt genomen :) .

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 24-04-2008 14:46 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:17
Dit soort topics zijn eigenlijk alleen nuttig als je een eisen pakket hebt. Wat jij als simpel beschouwd is waarschijnlijk heel wat anders dan wat ik als simpel beschouw. Is ie alleen voor MSN / Office, moeten de SIMS 2 met alle uitbreidingen in volle glorie draaien, wordt er veel gedownload, moet er een webcam bij etc.

Voor een simpele computer voor een schoolgaand meisje zou ik overigens ook eens naar een laptop kijken.Dell heeft onder andere leuke ladies modellen die je zelf verder kan samenstellen.

[ Voor 19% gewijzigd door Terror op 24-04-2008 14:50 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
ze is pas 10 en het is gewoon een computer waar ze mee op fimpjes kan kijken een simpel spelletje spelen zoals zoo tycoon en een laptop heeft ze waarschijnlijk in een paar maanden (als ze dat al red) kapot :P

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:30
Of uberhaupt een Dell pc. Je kunt kant en klare oplossingen aanschaffen bij de gemiddelde goede computer winkel welke ook gewoon goed zijn. De meest goedkope pc is gewoon goed voor wat je zusje wil.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat er eigenlijk gewoon om dat mijn susje een simpele pc nodig heb en dat mijn vader en ik gewoon graag is een keer een pc in elkaar willen zetten, maar bedankt voor de verwijzingen. Maar passen de onderdelen die ik bij elkaar heb gezit bij elkaar?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 23:36

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als je wil weten (en het zou mogen hier??_) moet je ook nog melden wat je vidokaart voor aansluting heeft (geen AGP) en je voeding. Kast moet je maar zoeken waar je andere dingen koopt. Niet te duur impliceert geen merk waar testen voor zijn.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

☻/
/▌
/ \

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:46

Thandor

SilverStreak

Zoals reeds gezegd is in het topic, dit soort topics zijn niet toegestaan op GoT :). Zie de CSL FAQ voor een howto die jou wellicht kan helpen bij het samen stellen van een systeem. Uiteraard doe je er ook goed aan om af te kijken bij de BBG's.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.