[Planet] Proxy gaat dicht.

Pagina: 1
Acties:

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:26
Hallo medetweakers,

Ik hoop dat ik m'n vraag goed neergezet heb. Ik zit namelijk met een probleempje met planet internet. Ik heb in het verleden gehad dat ik bepaalde site's (het forum van o.a. motor-forum) niet meer kon openen. Was een bekend probleem bij planet. Mijn verbinding is getest die was oké. Het waren maar een paar site's die problemen gaven. Ik heb van planet toen een proxy gekregen (proxy.planet.nl) die ik moest instellen omdat dan de pagina's van hun servers (?) opgehaald zouden worden, en dan zijn ze wel bereikbaar.

Nadat ik dit gedaan heb nooit meer problemen gehad met de site's.

Vandaag open ik een pagina en krijg ik een scherm met daarin dat Planet's proxy stopt en dat ik de proxy-verbindingen uit moest schakelen. Zo gezegd, zo gedaan.

Echter het probleem dat ik van sommige site's time-outs krijg is vanouds terug. De Active Topics van motor-forum is helemaal onbereikbaar en andere delen van de site ook.

Planet gebeld, dit zou liggen aan de software op mijn computer. Echter heb ik op 3 pcs problemen (2 Werkstations en een server(al dan niet textbased) en op de Wii). Dan zou het liggen aan m'n router (de std IPB router). Ik kan niets vinden wat problemen zou kunnen opleveren in de router.

Zijn er meer mensen van planet met het zelfde probleem en hebben die in de tussentijd al een oplossing gevonden? GoT werkt overigens prima. Even een paar site's gecheckt, motor-forum & fok werken weer niet.

• William/Ax3
  • Laatst online: 27-11 18:13

William/Ax3

We are Starstuff

Ik heb hier al jaren planet internet en moet eerlijk bekennen dat de problemen die jij ondervind ik hier totaal niet heb. Wat gebeurd er als je naar sites tracert doet? Zie je daar raare meldingen? Kan het zijn dat je router ergens de boel klemt? Kan je anders eens 1 van die 3 pc's eens op een andere internet verbinding (zonder jouw router dus) aansluiten? Kan je anders tijdelijk een testrouter op de kop tikken van een ander merk of type?

[ Voor 11% gewijzigd door William/Ax3 op 24-04-2008 14:21 ]

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zijn de websites nog wel te pingen? Anders zou het namelijk ook een IP-ban kunnen zijn.

• RedHat
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.2.1
2 8 ms 8 ms 7 ms 195.190.249.127
3 10 ms 9 ms 9 ms iawxsrt-rt2-bb21-ge-1-1-0.wxs.nl [213.75.64.137]

4 11 ms 17 ms 17 ms 20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
5 10 ms 15 ms 18 ms 10ge-6-0.e600-1.ams7.true.nl [87.233.192.25]
6 22 ms 17 ms 17 ms 10ge-6-2.e600-1.ams5.true.nl [87.233.192.29]
7 11 ms 11 ms 10 ms - [213.193.211.40]
Geen problemen.

De frontpage van motor-forum laad zonder problemen (op de images na die op hun eigen server staan, die laden helemaal niet)

Alles wat ik doorklik krijg ik timeouts.

Het lijkt mij ook vreemd dat, wanneer het met de proxy wel werkt, het een foute routerinstelling zou kunnen zijn.

[edit: nu is de site helemaal onbereikbaar. Het verschilt dus].

[ Voor 12% gewijzigd door RedHat op 24-04-2008 14:24 ]

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-11 21:03
Je zegt "std. IPB router". Welke bedoel je? In geval van de Siemens: waar staat je firewall niveau op?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Compleet off-topic en wellicht helemaal niet van toepassing, maar kijk eens naar de default MTU (Maximum Transmission Unit) waar je internetverbinding nu mee werkt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:21

-ET-

Phone Home

alt-92,

was is precies de achterliggende gedachte daarachter?

• RedHat
De Siemens Gigaset.

Echter heb ik nu Firewall op "Medium" gezet en het lijkt nu beter te werken.
Ik heb begrepen dat Firewall op "high" zetten betekend dat std alle poorten dicht zitten en je zelf maar iets moet open zetten.

Waarom werkt het dan wel met 90% van de site's en 10% niet?

• Arnout
RedHat schreef op donderdag 24 april 2008 @ 14:28:
De Siemens Gigaset.

Echter heb ik nu Firewall op "Medium" gezet en het lijkt nu beter te werken.
Hij stond dus op High? Da's de default setting en daarmee kan je maar mondjesmaat surfen.
Ik heb begrepen dat Firewall op "high" zetten betekend dat std alle poorten dicht zitten en je zelf maar iets moet open zetten.

Verkeerd begrepen, die firewall is op standje High zo paranoide dat hij normaal surf verkeer als inbraakpogingen beschouwd. Kijk maar eens in de log, vermeldingen van "smurf".

[ Voor 24% gewijzigd door Arnout op 24-04-2008 14:37 ]

• leuk_he
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

RedHat schreef op donderdag 24 april 2008 @ 14:28:

Black hole router?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En dat heeft weer met je MTU te maken
http://staff.psc.edu/mathis/MTU/

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RedHat
In ieder geval hartelijk bedankt voor de tips.
Het werkt allemaal weer naar behoren.

• Arnout
Heeft er niets mee te maken in dit geval.

MTU is het probleem hier niet, MTU problemen zijn meer iets van vroeger toen je nog kabelmodems met PPPoE had. /offtopic
RedHat schreef op donderdag 24 april 2008 @ 14:32:
In ieder geval hartelijk bedankt voor de tips.
Het werkt allemaal weer naar behoren.
Hij stond dus op High? :?

[ Voor 24% gewijzigd door Arnout op 24-04-2008 14:38 ]

• leuk_he
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Of doordat jij/en OF de ander firewall heb die het "ICMP Can't Fragment Error" bericht filtert. Wat weer overeen komt met de waarneming dat de firewall terugschroeven werkt. Als jij een grote MTU kan hebben, maar de ander niet heb je ook mogelijk een probleem.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Klinkt als een MTU probleem inderdaad. Ergens werkt PMTU (Path MTU) Discovery niet....

Kan zijn dat je firewall daar debet aan is, of iets in je OS wat niet werkt. Die IPB verbindingen werken met PPPoA dus MTU zou gewoon 1500 moeten zijn, of 1492 zou ook kunnen.

http://www.speedguide.net/downloads.php

Download TCPOptimizer eens en kijk eens wat je MTU waarde is in de test.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1