Hey Tweakers,
Sorry
Maar alweer even een topic van mij in dit forum.
Ik heb een vervelend probleempje, namelijk dat een query die ik uitvoer 0,15 seconden ongeveer kost.
Dat komt door de LEFT JOIN blijkbaar die ik gebruik:
Nu moet ik wel LEFT JOIN volgensmij gebruiken omdat ik ook wil dat hij nieuwsreacties laat zien waar nog geen reacties op zijn geweest. Met INNER JOIN en RIGHT JOIN gaat dat dus niet lukken, terwijl die 2 joins aanmerkelijk sneller zijn (zo'n 0,03 seconden).
Kan iemand mij misschien uitleggen wat ik nu het beste kan doen? Een parsetime van 0,15 seconden voor alleen het nieuws opvragen is mij een beetje te veel van het goede namenlijk.
Alvast bedankt
Sorry
Ik heb een vervelend probleempje, namelijk dat een query die ik uitvoer 0,15 seconden ongeveer kost.
Dat komt door de LEFT JOIN blijkbaar die ik gebruik:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| private function __get_news($limit) { $query = $this->core->db->query (' SELECT n.id, n.tijd, n.gesloten, n.titel, n.bericht, n.avatar, COUNT(r.id) as reacties FROM nieuws n LEFT JOIN nieuwsreacties r ON (r.nid = n.id) GROUP BY n.id ORDER BY n.id DESC LIMIT '.$limit.' '); if( $query->rowCount() == 0 ) { return false; } else { return $query->fetchAll(PDO::FETCH_ASSOC); } } |
Nu moet ik wel LEFT JOIN volgensmij gebruiken omdat ik ook wil dat hij nieuwsreacties laat zien waar nog geen reacties op zijn geweest. Met INNER JOIN en RIGHT JOIN gaat dat dus niet lukken, terwijl die 2 joins aanmerkelijk sneller zijn (zo'n 0,03 seconden).
Kan iemand mij misschien uitleggen wat ik nu het beste kan doen? Een parsetime van 0,15 seconden voor alleen het nieuws opvragen is mij een beetje te veel van het goede namenlijk.
Alvast bedankt