Toon posts:

Excel data sorteren probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem.

Ik wil data sorteren maar dan wel bepaalde rij cellen bij elkaar houden na het sorteren.
Op de volgende link staat het werkblad wat ik bedoel
http://www.onta.nl/NKK.xls
Nu wil ik dat als ik de data sorteer van teamtotaal de hoogste bovenaan komt maar wel het hele team bij elkaar blijft, ik kom er niet uit en wat ik ook probeer sorteren lukt maar het team bij elkaar houden niet.

Graag wat richtingaanwijzers :)

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:27

Wish

ingwell

Kolommen headers geven, dan sort by score, team? Ben overigens niet zo happig op het downloaden van excel's, maar ben misschien een beetje paranoïde ;)

No drama

• Icelus
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Data > Sorteren; eerst op ‘Kringgroep oplopend’ daarna ‘TOT aflopend’?
Of wil je per se eerst de hoogst TOT-waarde bovenaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Icelus op 24-04-2008 14:04 ]

Developer Accused Of Unreadable Code Refuses To Comment

Verwijderd

Topicstarter
ja als uitslagen form wil ik de hoogste kringgroep totaal bovenaan en dan aflopend
maar wel zo dat de kringgroep als team bij elkaar blijft staan

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 24-11 13:59
Kan je dan niet het team totaal weer geven bij ieder team lid (eventueel als hidden colum of witte tekst zodat je het niet ziet) en daar op sorteren en als 2de sortering de TOT stand?

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Verwijderd

Topicstarter
Rusty op zich wel een logisch idee, maar dat wordt nu berekent door excel en dan zou ik in elke cel een formule moeten zetten die verwijst naar elke teamtotaal cel.

Tevens zou het ook niet meer een sortement van standaard formulier zijn omdat dan al die cellen elke keer aangepast dienen te worden.

• Rusty
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld. Je kan toch bv in cel O5: =O7 zetten? Dat is eenmalig en vervolgens kan je (eventueel met macro) alles laten sorteren. Ik snap niet waarom je zegt dat elke cel iedere keer moet worden aangepast?

[ Voor 2% gewijzigd door Rusty op 24-04-2008 14:53 . Reden: hele brakke nederlands aangepast ]

Verwijderd

Topicstarter
Ah omdat een team elk jaar uit een ander getal aan deelnemers kan bestaan
2 of 3

• Rusty
Ok nu snap ik het. Maar dit lijkt me toch de handigste manier om het zonder macros te doen. En 1 keer per jaar die cellen aanpassen kost je ook niet meer dan 5 minuten. Maar ik ben benieuwd of iemand een slimmere oplossing kan bedenken :)

Pagina: 1