Toon posts:

Thomson ST780 - VoiP icm Nokia E51 na 20 sec. verbroken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik loop al maanden met een zeer vervelend probleem rond waarvoor ik nog geen oplossing heb kunnen vinden. Ik heb ADSL van Hetnet met een Thomson ST780. Nu weet ik dat KPN haar eigen firmware erop heeft gezet waardoor je bijna niks kunt instellen. De grootste ergernis is dat als ik via VOIPbuster met mijn Nokia E51 (via ingebouwde SIP client) wil bellen dat de verbinding na ongeveer 25 seconden wordt verbroken. Bellen via de laptop gaat wel gewoon goed. Hiervoor had ik IPB van KPN met een ander modem en daar ging het wel goed.

Mijn vraag is of ik het probleem op kan lossen door de ST780 simpelweg te vervangen door een ander draadloos modem/router, of moet ik in het ergste geval van provider wisselen?

alvast dank voor de reacties!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Is al vaker behandeld. Je zou deze vraag moeten stellen in het VOIPBuster topic.
Daar staat ook een oplossing. Of het bij jouw werkt, weet ik niet. Je kan het altijd proberen.
Caesu in "Voordelig bellen met Voipbuster [deel 5]"
Deze moet je even doorlezen.

[ Voor 5% gewijzigd door cornfed99111 op 25-04-2008 17:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt cornfed...

Het probleem is inmiddels opgelost door fring te installeren op de e51. Heel raar allemaal.. Met de ingebouwde sip client lukte het niet maar met fring wel.

Ben blij dat ik geen nieuw modem heb gekocht, het kan dus gewoon met de gelockte ST780