Beste PC

Pagina: 1
Acties:
  • 790 views

• Delfo
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-12-2025
(jarig!)
Hallo.

Ik moet voor een school opdracht de beste PC tot nu toe samenstellen. Inclusief koeling en monitor enzo. Ik had zelf wel een idee maar kunnen jullie me nog verder helpen.

Intel SkullTrail
Intel Core 2 Extreme QX9770 3.20 GHz, 1600 MHz, 12 MB, Boxed
Asus GeForce 9800 GX2 1024 MB, PCI-e 16x
Thermaltake Toughpower 1500 Watt, 20+24 Pins
Antec Gamersgear Twelve Hundred Zwart, Niet Bekend
WD HDD Raptor X 150 GB, 10.000 Rpm, 16 MB, S-ATA/150
OCZ Memory Nvidia SLI-Ready 2048 MB, PC3-16000, 2000 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
Creative Sound Blaster X-Fi Platinum Fatal1ty Retail

Maar de rest weet ik niet. En ik weet ook niet wat voor koeling mooi is. Ik zat te denken aan waterkoeling maar ik weet niet welke.
Er zit geen prijs limiet aan

Delfo

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie de Best Buy Guide topicoverzicht en de CSL FAQ. Zoals in het CSL Beleid staat is het niet de bedoeling om boodschappenlijstjes te plaatsen, je zult het dus zelf moeten doen. De FAQ en BBG lijst geven je veel tips die je kunt nalezen :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:03

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

school opdracht :/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Beste PC voor wat.
Welk doeleinde?

De beste gamepc is anders dan de beste grafisch werk pc en weer anders dan de beste server pc bijvoorbeeld. Die WD 150GB Raptor is wel snel, maar ik zou er niet genoeg aan hebben want waar wil je je DVD's op opslaan? Waarom stop je er bv geen 8 1TB schijven in? Zo kun je doorgaan. Zo is dus beste voor iedereen/ elk doeleinde anders.
Vertel je school dit gewoon en dan ben je klaar. Op domme vragen (die van school dus) horen deze antwoorden vind ik. (De docent ziet het als geen antwoord waarschijnlijk, of fout, maar dit is het enige echte goede antwoord :) ) En anders moest die docent maar beter nadenken voordat die opdracht geeft. Want je zit op school om te leren maar op deze manier leer je foute dingen, dat is niet de bedoeling.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2008 13:27 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:19

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Gekke opdracht, want er is niet één pc die universeel voor alle doelen het beste is. Je kunt de beste database server maken, de beste game pc, de beste 3Dsmax PC, een pc die het beste (zuinigst) met energie omgaat etc.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-01 19:08
Je moet de opdracht teruggeven aan je docent - beste voor wat?

Bij onacceptabele opdrachten, altijd teruggeven.

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:07
Delfo schreef op donderdag 24 april 2008 @ 12:56:
Hallo.

Ik moet voor een school opdracht de beste PC tot nu toe samenstellen. Inclusief koeling en monitor enzo. Ik had zelf wel een idee maar kunnen jullie me nog verder helpen.

Intel SkullTrail
Intel Core 2 Extreme QX9770 3.20 GHz, 1600 MHz, 12 MB, Boxed
Asus GeForce 9800 GX2 1024 MB, PCI-e 16x
Thermaltake Toughpower 1500 Watt, 20+24 Pins
Antec Gamersgear Twelve Hundred Zwart, Niet Bekend
WD HDD Raptor X 150 GB, 10.000 Rpm, 16 MB, S-ATA/150
OCZ Memory Nvidia SLI-Ready 2048 MB, PC3-16000, 2000 MHz, 9, Non-ECC, Kit Of 2
Creative Sound Blaster X-Fi Platinum Fatal1ty Retail

Maar de rest weet ik niet. En ik weet ook niet wat voor koeling mooi is. Ik zat te denken aan waterkoeling maar ik weet niet welke.
Er zit geen prijs limiet aan

Delfo
De beste PC voor wat? Om video-films te editten, plantjes water te geven, tegen te schaken, om door noobs gebruikt te worden of om mee te internetten? De beste PC voor in je auto, je duikboot, de meterkast of woonkamer? Best voorbereid op de toekomst, beste PC om uit te breiden? Ga eens snel vragen wat met deze opdracht bedoeld wordt....

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:32
De opdracht is wel erg mager inderdaad. Maar goed, neem van alles het duurste, kom je een heel eind...

Roomba E5 te koop

• Flipjack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-01 11:20
Ben het helemaal eens met al het bovenstaande, maar zou je hiermee toch door willen gaan, dat moederbord (intel skulltrail) gaat niet passen in die kast (antec 1200).

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 15:31

Beugelfles

I love rusty spoons

sig69 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 13:28:
De opdracht is wel erg mager inderdaad. Maar goed, neem van alles het duurste, kom je een heel eind...
Of je komt juist met een zorgvuldig uitgebalanceerde pc van ongeveer 800 euro met perfecte prijs-kwaliteit verhouding. Als je dat goed kan onderbouwen dan ben je al een heel eind denk ik. Dan heb je naar mijn mening de opdracht goed uitgevoerd.

Als je dan de opzet zoals in jouw topicstart vergelijkt met de opzet van 800 euro en probeert uit te drukken hoeveel procent prestatiewinst je krijgt met een investering van 200%. En dat blijkt niet overeen te komen. Dan heb je er beter over nagedacht dan om simpel van alles het duurste te nemen.

[ Voor 30% gewijzigd door Beugelfles op 24-04-2008 13:37 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

leuk spelletje : beste PC om schilderijen mee te bekijken , beste PC om mp3's mee te downloaden, beste pc om te voorspellen wie kampioen word 2008-2009, Beste PC die de afwas kan doen , beste pc die de hond uitlaat

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-01 14:27
ik ben wel benieuwd naar het vak wat die docent geeft. Want toen ik op de middelbare zat, leerden we meestal nuttige dingen ;)

[ Voor 10% gewijzigd door -ErikE- op 24-04-2008 13:42 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

-ErikE- schreef op donderdag 24 april 2008 @ 13:42:
ik ben wel benieuwd naar het vak wat die docent geeft. Want toen ik op de middelbare zat, leerden we meestal nuttige dingen ;)
Die docent is in ieder geval gezakt, of we hebben hier een luie TS die denkt slim te zijn en de policy te kunnen omzeilen... ;)

Huiswerk moet je trouwens altijd zelf doen.

[ Voor 6% gewijzigd door gambieter op 24-04-2008 13:46 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:25
Zo'n beetje de beste PC wat ik je eev voor je zou kunnen bouwen (2-4 weken levertijd):

UniWide Workstation, 4x socket F (1207)
Kast is een quad socket barebone, 8x SAS bays, 2+1 hot-swap 1kW voeding.

4x AMD Opteron Quad-core 8352
32x 4GB PC2 5300 ECC Registered
8x 146GB Seagate Cheetah 15K.6
Areca ARC-1680ix-12 met 2GB cache
2x nVidia Quadro FX5600 1.5GB

Etc. Alleen als je het onder de 20K wil houden, zal je aan 64GB geheugen zitten (2GB dimmetjes). Wat jij op noemt is een half brakke trage k*t bak.

Als je het duur wil maken, kan je ook nog eev kijken naar een leuke raytrace bak van ART VPS, en een SAN. Voor een enkele PC zal je zo wel boven de 200K komen :P

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Hardware Junk schreef op donderdag 24 april 2008 @ 13:47:
Zo'n beetje de beste PC wat ik je eev voor je zou kunnen bouwen (2-4 weken levertijd):

UniWide Workstation, 4x socket F (1207)
Kast is een quad socket barebone, 8x SAS bays, 2+1 hot-swap 1kW voeding.

4x AMD Opteron Quad-core 8352
32x 4GB PC2 5300 ECC Registered
8x 146GB Seagate Cheetah 15K.6
Areca ARC-1680ix-12 met 2GB cache
2x nVidia Quadro FX5600 1.5GB

Etc. Alleen als je het onder de 20K wil houden, zal je aan 64GB geheugen zitten (2GB dimmetjes). Wat jij op noemt is een half brakke trage k*t bak.

Als je het duur wil maken, kan je ook nog eev kijken naar een leuke raytrace bak van ART VPS, en een SAN. Voor een enkele PC zal je zo wel boven de 200K komen :P
Maar die s*ckt als het op audio/video of studiowerk aankomt... hij overstemt waarschijnlijk de speakers :p
Om maar aan te geven wat hierboven al tig keer gezegd is: ...beste? VOOR WAT?

• BoutWout
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-01 14:52
Is het misschien juist niet de bedoeling van de docent om zijn leerling uit te dagen na te denken over de opdracht.

- Opdracht inleveren met één hele dikke vette PC met redelijke verantwoording -> 6-7
- Opdracht inleveren met keuzemodel 'Welke PC is voor mijn de beste PC" met daarin ala Best Buy van T.NET, budget PC, game PC, Media PC en Workstation. -> 8-9

Red een boom, eet een bever

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:25
the_stickie schreef op donderdag 24 april 2008 @ 13:51:
[...]

Maar die s*ckt als het op audio/video of studiowerk aankomt... hij overstemt waarschijnlijk de speakers :p
Om maar aan te geven wat hierboven al tig keer gezegd is: ...beste? VOOR WAT?
Zal een fluisterstille PC worden. Noctua ventilatoren, de schijven zijn erg stil, en de CPU's zijn betrekkelijk zuinig. Voor VGA kan er overwogen worden waterkoeling te nemen. Enige waar ik niet aan wil prutsen is de voeding, die wss wel wat geluid zal maken. We praten over een Workstation, geen server. Servers zijn vaak voorzien van overkill aan straaljagers, ene Workstation moet werkbaar zijn. Ook op gebied van geluidsdruk met de PC bij je bureau.

Zo'n ART VPS bak zal wel wat geluid maken, en ik ken geen stille SAN.

Daarteboven, als je 200K uit zou geven aan een PC, kan er ook wle een propere PA installatie bij toch.

En moet zeggen, het is een lekker platform dat 1207. Erg zuinig, geheugen ook en goedkoop.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Sorry, maar huiswerkopdrachten (hoe slecht dan ook) mag je nog altijd zelf doen. GoT is geen huiswerk-hulpdienst.

En verder kun je met deze omschrijving inderdaad helemaal niks.. Beste pc in wat?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.