[Harman Kardon Cinelife37] Heeft iemand hier ervaring mee?

Pagina: 1
Acties:

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 11:33
Hoi lezers,

Allereerst bedankt voor de aandacht en ik ga mijn best doen de richtlijnen voor dit forum op te volgen.

Ik wil een Harman Kardon home cinema set kopen. Nu ben ik eigenlijk op zoek naar wat hulp.

Waarom harman Kardon?
Geen idee...ik ben eigenlijk verliefd geworden op het strakke design en ik denk dat dit ERG goed bij mijn huidige apparatuur past. Ik ben gaan luisteren bij de mediamarkt (I know) en het beviel mij erg goed.

Wat wil ik?
Een strakke set waar ik veel aansluitmogelijkheden heb (in de toekomst een blue ray speler, Mediacenter pc, xbox 360 etc.) en waar ik zowel goed naar een cdtje kan luisteren in stereo geluid als mede dik 5.1 geluid heb bij films.

Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met de Cinelife37 set? Deze is op dit moment in de aanbieding bij de mediamarkt voor 649 euro en ik vind dit wel een leuk prijsje.

op deze link is de aanbieding te vinden: http://image.redblue.de/doi/pbdmz-pixelboxx-10773114

Ik ga in het begin genoegen nemen met de speakerset die erbij zit maar wil de twee front speakers over een tijdje eigenlijk vervangen voor 2 zuilen. Dit omdat ik van menig ben dat dit zoiezo beter geluid geeft en dit ziet er een stuk strakker uit:)

Wel heb ik op kieskeurig wat reacties gezien over de DVD37 van HK dat deze moeite heeft met gekopieerde dvd's. Klopt dit?

Als iemand me wat informatie kan geven of eventuele ervaringen ben ik onwijs geholpen. Ik denk dat wat positieve ervaringen van tweakers mij over de streep kunnen helpen.

Als ik iets vergeten ben of jullie meer willen weten over wat ik wil dan hoor ik dit graag.

Nogmaals bedankt voor de tijd en aandacht.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Verwijderd

Als je van plan bent de Front's te gaan vervangen (in de toekomst) is het misschien slimmer om alleen de versterker en de dvdspeler los te kopen (zonder speakerset) Dan kun je er vervolgens zelf een mooie speakerset voor uitzoeken.

Het is volgens mij ook niet ideaal om 2nieuwe fronts te halen van merk X en dan in combinatie te gebruiken met de overige speakers van merk Y.

Het slimste is denk ik te kijken wat een speakerloze set kost. Vervolgens opzoek gaan naar een speakerset die jouw aanspreekt qua design en geluid. Vervolgens bekijk je de prijs en maak je de afweging tussen beide mogelijkheiden.

• boomr
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 15:46:
Als je van plan bent de Front's te gaan vervangen (in de toekomst) is het misschien slimmer om alleen de versterker en de dvdspeler los te kopen (zonder speakerset) Dan kun je er vervolgens zelf een mooie speakerset voor uitzoeken.

Het is volgens mij ook niet ideaal om 2nieuwe fronts te halen van merk X en dan in combinatie te gebruiken met de overige speakers van merk Y.

Het slimste is denk ik te kijken wat een speakerloze set kost. Vervolgens opzoek gaan naar een speakerset die jouw aanspreekt qua design en geluid. Vervolgens bekijk je de prijs en maak je de afweging tussen beide mogelijkheiden.
Hoi Revision,

Bedankt voor je reactie. Ik ben in de toekomst inderdaad van plan om mijn front speakers te vervangen maar (geldtechnisch gezien) denk ik dat ik hier nog even mee moet wachten. Tevens kosten de twee front speakers die ik wil halen alleen al 399 per stuk. Om daar ook nog een een center, 2 rears en eventueel een sub bij te kopen is op dit moment te duur.

Weet je toevallig hoe deze HK set is?

Thanks.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Verwijderd

lj_tree schreef op donderdag 24 april 2008 @ 15:50:
[...]

Hoi Revision,

Bedankt voor je reactie. Ik ben in de toekomst inderdaad van plan om mijn front speakers te vervangen maar (geldtechnisch gezien) denk ik dat ik hier nog even mee moet wachten. Tevens kosten de twee front speakers die ik wil halen alleen al 399 per stuk. Om daar ook nog een een center, 2 rears en eventueel een sub bij te kopen is op dit moment te duur.

Weet je toevallig hoe deze HK set is?

Thanks.
Zelf heb ik geen ervaringen met deze set, zoizo niet echt met Harman Kardon.
Echter zal ik wel de overweging maken om gewoon eerst te gaan sparen. Het is doodzonde om nu voor 649,- de set te kopen om vervolgens half jaar later deel te gaan vervangen en dan kost het je uiteindelijk weer meer.

Wat je ook kan doen is beginnen met een stereo set. 2x Front 1x Sub. Dit doen ook veel mensen en kopen dan uiteindelijk op termijn de rears en center. Voordeel hiervan is dat je toch al kan genieten van je set (welliswaar nog geen 5.1) plus dat je geen overbodige kosten hebt zoals de bijgeleverde speakerset.

Het feit blijft gewoon dat het niet ideaal is om verschillende merken speakers door elkaar te gooien.
Mijn advies komt dus neer op

1. Spaar nog wat langer door en koop dan een volledige set naar wens.
2. Koop nu een deel van de set. (2.1 Stereo) en breid later uit naar 5.1 als je er geld voor hebt.

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 12:49

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Ik heb deze set, en heb gedaan als lj_tree wil...
Ik heb de 2 front speakers vervangen voor 2 Magant Motion 990 speakers, 2e handsverkregen via marktplaats...

Over deze set:
TOP! Het geluid is mooi zuiver (ook via de meegeleverde speakers), en de instellingen zijn makkelijk te maken mbv het OSD.
Ik heb alleen wel wat moeite gehad met de 'automatische calibratie'; De microfoon pikte om een of ander reden soms 1 speaker niet, wat uiteindelijk voor 30 min lang ruis in mijn woonkamer heeft gezorgd ;)

Daarnaast vind ik de SUB-woofer echt HEEL groot maar lijkt deze wel goede ruberen poten te hebben. Ik heb het probleem dat ik in een flat woon, en ik onmogelijk kan beoordelen hoeveel mijn onderburen mee kunnen trillen als ik een film zit te kijken... De bas die er uit voort vloeit is goed zuiver, maar ik weet niet hoeveel het doordreunt...

Waar ik ook blij mee ben, zijn de hoeveelheid aansluitingen die op de set zitten en de aanwezigheid van HDMI. Dat laatste zorgt er naar mijn mening voor dat de set future proof is...
Ik heb zelf de DVD speler EN de XBOX360 via HDMI (resp. 1080i en 1080p) en optisch aangesloten, en ben dik tevreden...

Al met al ben ik een tevreden gebruiker!

[ Voor 21% gewijzigd door Mysteryman op 24-04-2008 16:44 ]

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• boomr
Mysteryman schreef op donderdag 24 april 2008 @ 16:39:
Ik heb deze set, en heb gedaan als lj_tree wil...
Ik heb de 2 front speakers vervangen voor 2 Magant Motion 990 speakers, 2e handsverkregen via marktplaats...

Over deze set:
TOP! Het geluid is mooi zuiver (ook via de meegeleverde speakers), en de instellingen zijn makkelijk te maken mbv het OSD.
Ik heb alleen wel wat moeite gehad met de 'automatische calibratie'; De microfoon pikte om een of ander reden soms 1 speaker niet, wat uiteindelijk voor 30 min lang ruis in mijn woonkamer heeft gezorgd ;)

Daarnaast vind ik de SUB-woofer echt HEEL groot maar lijkt deze wel goede ruberen poten te hebben. Ik heb het probleem dat ik in een flat woon, en ik onmogelijk kan beoordelen hoeveel mijn onderburen mee kunnen trillen als ik een film zit te kijken... De bas die er uit voort vloeit is goed zuiver, maar ik weet niet hoeveel het doordreunt...

Waar ik ook blij mee ben, zijn de hoeveelheid aansluitingen die op de set zitten en de aanwezigheid van HDMI. Dat laatste zorgt er naar mijn mening voor dat de set future proof is...
Ik heb zelf de DVD speler EN de XBOX360 via HDMI (resp. 1080i en 1080p) en optisch aangesloten, en ben dik tevreden...

Al met al ben ik een tevreden gebruiker!
That's more like it:) Thanks voor je reactie. Ik ga vanmiddag na mijn werk richting de mediamarkt om de set nogmaals zelf te horen en als het een beetje bevalt ga ik hem halen. Ben ERG benieuwd!

Nogmaals thanks voor je reactie.

Groeten Rob

Verwijderd

Ik ben zelf ook fan van HK, maar zou niet voor deze set kiezen. De DVD 37 is wel een goede keuze, als deze regio vrij is gemaakt kan deze elk type CD/DVD aan, zoals bij mij inmiddels is gelukt. Ik vind de speakers (HKTS 7) alleen zonde, heb zelf de HKTS 11 en deze hebben veel meer vermogen.
de versterker vind ik behoorlijk beperkt gezien de IN/Uitgangen en ook het vermogen valt wat tegen.

Ik zou dus inderdaad wachten en wat goed kopen dan nu een tegenvaller te kopen.

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:57

Toppe

Oké ✅

Hallo,

Om te beginnen, wat is er mis met de Media Markt? Ik kan je vertellen dat er niets mis mee is.

Voor de rest, de HKTS 7 speakers zijn bij een normale winkel rond de 399,- tevens is de dvd37 los ook al rond de 200 tot 300 euro. Tel uit je winst.

Ik zou als ik jou was opzoek gaan naar de Cinelife 7. Is het zelfde als de Cinelife 37 maar dan zonder HDMI op de dvd speler (IPV daarvan kan je blu-ray aanschaffen?) de luidsprekers zijn van goede kwaliteit alleen is het inderdaad waar de de HTFS 11 een mooier geluid geeft, de hkts 11 is een 3 weg systeem en de hkts 7 is een 2 weg systeem.

Voor de rest is de AVR los gewoon een goed apparaat. Mocht je opzoek zijn naar iets met meer volume en HDMI kan je beter voor de Cinefun II gaan kijken.

Deze word geleverd met de HKTS 11, de DVD37 en de AVR247. Tevens word ook the Bridge mee geleverd, een docking station voor je iPod welke je kan besturen vanaf je versterker zonder dat je TV aan moet staan (like sony, philips, etc)

Harman kardon is afkomstig vanuit america. Harman Comsumer Holland levert ook JBL en Infinity.

Succes met je keus!

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Pagina: 1