Toon posts:

Beste oplossing om wifi ontvangstprobleem op te lossen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Ik heb een Wifi router die op de benedenverdieping staat en op de verdieping erboven aan de andere uithoek staat mijn computer. Dit is er een met een asus p5W wifi moederbord. Hierop zit een klein antennetje met als gevolg dat ik niet voldoende ontvangst heb op mijn computer en dat het internet regelmatig wegvalt. Nu zijn er verschillende oplossingen om dit op te lossen en graag had ik jullie mening hierover gehad.

Optie 1:
Het klein antennetje op de computer vervangen door een steviger exemplaar met een beter bereik.

Optie 2:
De ingebouwde wifi oplossing uitzetten en een degelijk pci kaartje kopen.

Optie 3:
Een accespoint op de 2de verdieping plaatsten en aan de andere hardware niets veranderen.

Graag had ik geweten waar ik het meeste winst mee haalde voor natuurlijk het minste geld.
Ik heb een klein beetje rondgekeken en het leek mij dat een antenne rond 30 euro draait en een pci kaartje ook ongeveer en de prijs van een accespoint was ongeveer 40 euro.

alvast bedankt

Verwijderd

Ikzelf heb op de computer boven een PCI kaartje en zit ook wel eens met de laptop boven. Al snel merkte ik dat internet geregeld uitviel en dat mijn verbinding gewoon niet optimaal was, mede doordat er een hoop andere netwerken in de buurt zaten.

Ik heb er dan ook voor gekozen om een accesspoint te plaatsen op de vliering (2e verdieping) om ervoor te zorgen dat het bereik optimaal is. Werkt prima zo, nooit problemen!

Daarbij, weet je wel zeker dat het aan je mobo ligt en niet gewoon aan het kanaal/bereik router?

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:58

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

In het geval dat er veel mensen in de buurt ook wifi hebben kan je proberen voor een ander kanaal te kiezen; dus andere frequentie :)

Asus Zenbook i7 256gb

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ben er vrij zeker van aangezien dat ik ook wel eens op de zelfde plaats zit met een laptop en dat ik daar dan wel vlot op het internet kan surfen. Ik haal daar dan een gemiddeld signaal.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik zou kiezen voor het plaatsen van een extra accespoint. Dat zal veel meer verbetering van het signaal (dus netwerksnelheid) opleveren dan het plaatsen van een pci kaart in je pc of het plaatsen van een betere antenne op je huidige ontvanger.

Je moet er wel rekening mee houden dat er een netwerkkabel naar het nieuwe accespoint moet lopen. Als dat niet kan zul je WDS moeten gebruiken maar dat zou ik dan weer niet aanraden ivm snelheidsverlies.