Vanmorgen zag ik dat mn server aan het afsluiten was (Grijze vak met bezig met afsluiten), beetje raar tijdstip dacht ik nog. 10 min later stond er nog steeds het zelfde. Laat ik m maar een handje helpen dacht ik toen...
Weer 10 min later nam ik nog maar eens een kijkje. Nu blijft de server hangen op het scherm waar het balkje van links naar rechts loopt.
Wat ik ondertussen geprobeerd/gecheckt heb:
Iemand die enig idee heeft wat dit kan zijn en mij een duw in de goede richting kan geven?
[Update]
Even een update, ik heb 1 schijf van de raid afgetrokken en toen wilde hij doorstarten. Automatisch ging chkdisk eroverheen die vond verder geen fouten. De raid is nu gedowngrade naar raid 0. Nu maar is kijken wat ik in het logboek kan vinden.
[Update2]
De volgende melding stond in het logboek
5 min daarna is de server opnieuw gestart en blijven hangen bij het afsluiten.
Weer 10 min later nam ik nog maar eens een kijkje. Nu blijft de server hangen op het scherm waar het balkje van links naar rechts loopt.
Wat ik ondertussen geprobeerd/gecheckt heb:
- Booten in veilige modus. Blijft hangen op een knipperend _
- Geheugen gewisseld
- Raid (1) array gecheckt
- Laatst werkende configuratie optie geprobeerd
- Logboekregistratie voor opstartprocedure ingeschakeld
- Windows CD erin om fixboot en fixmbr te proberen wilde niet lukken ik kreeg geen optie om in de recovery console te komen.
Iemand die enig idee heeft wat dit kan zijn en mij een duw in de goede richting kan geven?
[Update]
Even een update, ik heb 1 schijf van de raid afgetrokken en toen wilde hij doorstarten. Automatisch ging chkdisk eroverheen die vond verder geen fouten. De raid is nu gedowngrade naar raid 0. Nu maar is kijken wat ik in het logboek kan vinden.
[Update2]
De volgende melding stond in het logboek
code:
1
| Installatie voltooid: de volgende update is geïnstalleerd: KB938759: Update voor Windows Server 2003 |
5 min daarna is de server opnieuw gestart en blijven hangen bij het afsluiten.
[ Voor 18% gewijzigd door xiD op 24-04-2008 10:23 ]
67890