Hallo,
ik heb ineens heel vervelende en heel rare problemen met mijn computer.
Voordat ik begin even een linkje naar mijn tweakers.net systeemspec. De belangrijkste dingen, denk ik:
Antec P180 kast (vanwege de aan/uit knop)
Asus A8N-SLI Nforce 4 moederbord
AMD Athlon X2 3800+, s939
EnerMax EG495AX-VE (G) SFMA, 490 Watt (enermax silentnoise ofzo, noisereducer weetikveel)
Coolermaster Blue Ice Pro moederbordkoeler, die altijd erg opgefokt is.
De symptomen zijn als volgt:
Fans draaien op vol vermogen bij een "foute" start.
De computer is speciaal (wel via een vrij goedkoop stekkerblok) met het enige geaarde stopcontact van de kamer verbonden. Aan het stekkerblok licht het niet want de iPod laad nog op en de (250W) lamp doet het ook nog prima.
Tot voor kort zat er 3GB geheugen in (2x512+2x1024). De 512 heb ik een tijdje (+-3 weken) er uit gehaald omdat ik al een tijd BSoD's kreeg die wezen op fout geheugen en memtest deze modules niet oke vond.
Fedora 7 heeft last van dezelfde symptomen, naast Vista.
De bootloader (grub) blijft al eeuwen hangen als je niet binnen 2 sec. op een knop drukt (tijdens het "press key for not-default OS schermpje dat op 4 sec is ingesteld"
De afgelopen dagen waren de eerste warme sinds een tijd
Iemand een idee? Ik ben echt radeloos!
Ik heb hem in PMG geplaatst omdat een kapot moederbord mij de meest waarschijnlijke oorzaak leek, zeker omdat hij niet meer reageert op de reset knop wat toch altijd zou moeten.
Alvast bedankt voor het doorlezen van deze lijvige post
ik heb ineens heel vervelende en heel rare problemen met mijn computer.
Voordat ik begin even een linkje naar mijn tweakers.net systeemspec. De belangrijkste dingen, denk ik:
Antec P180 kast (vanwege de aan/uit knop)
Asus A8N-SLI Nforce 4 moederbord
AMD Athlon X2 3800+, s939
EnerMax EG495AX-VE (G) SFMA, 490 Watt (enermax silentnoise ofzo, noisereducer weetikveel)
Coolermaster Blue Ice Pro moederbordkoeler, die altijd erg opgefokt is.
De symptomen zijn als volgt:
- De computer reageert niet meer op de aan/uit knop of reset knop als hij aanstaat (vastgelopen)
- Als de computer aangaat dan loopt hij na even vast. Soms tijdens het laden van het os soms vlak na het opstarten van het os
- Als de computer is vastgelopen moet de stekker er uit. Als deze direct terug wordt gedaan reageert de computer niet op de aan/uit knop. Als deze daarna erin en eruit wordt gedaan reageert deze willekeurig. Nooit direct maar na een paar keer snel drukken soms wel. Één keer heb ik ook gehad dat ik een paar keer drukte, de computer niet aan bleek te staan maar toen ik 1 min later terugkwam stond deze wel aan.
- Als de computer op deze manier is opgestart blijft het beeld zwart, brand het harde-schijflichtje (en het power lichtje) maar komt er verder niks op het scherm en geen biepjes. Punt 1 geldt ook.
- De enige manier om de computer aan te krijgen is door de stekker er uit te trekken, er even uit te laten en weer aan te zetten (waarna de computer ook normaal reageert op de aan/uit-knop voor het aanzetten). Ik weet niet precies hoe lang, ik heb het tot nu toe steeds geprobeerd met 2+ uur.
Fans draaien op vol vermogen bij een "foute" start.
De computer is speciaal (wel via een vrij goedkoop stekkerblok) met het enige geaarde stopcontact van de kamer verbonden. Aan het stekkerblok licht het niet want de iPod laad nog op en de (250W) lamp doet het ook nog prima.
Tot voor kort zat er 3GB geheugen in (2x512+2x1024). De 512 heb ik een tijdje (+-3 weken) er uit gehaald omdat ik al een tijd BSoD's kreeg die wezen op fout geheugen en memtest deze modules niet oke vond.
Fedora 7 heeft last van dezelfde symptomen, naast Vista.
De bootloader (grub) blijft al eeuwen hangen als je niet binnen 2 sec. op een knop drukt (tijdens het "press key for not-default OS schermpje dat op 4 sec is ingesteld"
De afgelopen dagen waren de eerste warme sinds een tijd
Iemand een idee? Ik ben echt radeloos!
Ik heb hem in PMG geplaatst omdat een kapot moederbord mij de meest waarschijnlijke oorzaak leek, zeker omdat hij niet meer reageert op de reset knop wat toch altijd zou moeten.
Alvast bedankt voor het doorlezen van deze lijvige post