Toon posts:

Bad sectors op hd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn windows 98 schijf een paar bad sectors zitten. Bij het instaleren van windows blijft die HD dus soms even hangen.
Je krijgt foutmeldingen. Als ik dan de computer opnieuw opstart dan kriig ik de oppervlakte controlle. De bad sectors worden gehide. Maar als ik dna windows klaar geinstaleerd heb, krijg ik nog steeds die foutmeldingen. Als ik dan de hardeschijf weer formateer en Win98 opnieuw wil instaleren zijn alle bad sectors er weer. Dus weer al die foutmeldingen. Wie weet ik het beste hieraan kan doen?

Thnx

Verwijderd

Is er nog garantie op die schijf? Zo ja, terug gaan en niet accepteren.
Anders is het waarschijnlijk het begin van het einde van de schijf. Bad sectors krijg je niet weg met formatteren.

• Change
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04-2025
Bad sectors kan je wel wegkrijgen, alleen weet ik niet of Maxtor/Seagate daar een proggie voor hebben. Ik zag laatst toevallig op de IBM site een tooltje om een soort van low-level format te doen, waarbij ook de bad sectors history zijn.. misschien ff zoeken op de Maxtor/Seagate sites?

AMD 64 3200+/2048MB/MSI K8N/2x Seagate 200GB SATA/Seagate 160GB/Seagate 320GB/LG GSA4120B DVDRW/nVidia 6800 XT/SB Audigy 2 ZS/DSL:20/1 - Telfort/21" Samsung SyncMaster 215TW/ToUCam Pro/WinXP Pro

Verwijderd

Low-level format wil wel eens helpen, maar dan nog: waarom komen ze er in de eerste plaats? Doorgaans omdat er toch iets niet helemaal lekker zit op zo'n cluster.
Ik zou het niet meer vertrouwen (heb er al vaker mee te maken gehad).

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt!:)

Verwijderd

Topicstarter
Jammer genoeg is er geen programma te vinden hiervoor.
Ik heb wel een andere oplossing.
Voordat ik windows instaleer, moet ik een oppervlakte controle uitvoeren.
Maar hoe kan ik deze handmatig uitvoeren oftewel wat is hier de opdracht regel voor?:?

Verwijderd

Zoals reeds gezegd bad sectors betekenen gewoon dat er iets mis is met de oppervlakte van je harde schijf (zeg maar de coating op de harde schijf met magnetische deeltjes) meestal gaat dit van kwaad tot erger en geen enkel stukje software kan een goede oplossing bieden het is gewoon een materiaal defect.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 februari 2001 18:27 schreef Keescpk het volgende:
Zoals reeds gezegd bad sectors betekenen gewoon dat er iets mis is met de oppervlakte van je harde schijf (zeg maar de coating op de harde schijf met magnetische deeltjes) meestal gaat dit van kwaad tot erger en geen enkel stukje software kan een goede oplossing bieden het is gewoon een materiaal defect.
Dat weet ik ook wel. Maar zolang er geen bestanden op staan beschreven voor windows zul je er geen last van hebben.
Pagina: 1