Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ASP.NET] Control keuze

Pagina: 1
Acties:

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:28
Ik ben bezig om een leden administratie te maken voor de plaatselijke voetbalclub.
Hierin worden alle leden opgeslagen, maar moet het ook mogelijk zijn om de verschillende teams samen te stellen aan de hand van deze leden.

Nu had ik het volgende bedacht om een team samen te stellen.

2 lijstjes.
1 lijst met de leden dit op dat moment in het team zitten,
1 lijst met alle leden.
Leden uit de lijst zouden dan doormiddel van drag, drop in de lijst gesleept kunnen worden van het team. Op het moment dat ze dan in de lijst zitten van het team, zou ik graag een rol aan willen geven die het lid binnen het team vervult.

Met dit in me hoofd ben ik gaan zoeken op internet, maar geen oplossing gevonden welk controls hier nu het beste geschikt voor zijn...
Of is het misschien omslachtig wat ik wil en is er een andere / betere oplossing?

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

• elmer25
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12-2021

elmer25

ooit was ik 25

Ik gebruik deze javascript library altijd. Alle logica zit dan bij de client, werkt dus met PHP, .NET, etc.

Denk eraan dat je voordat je het form submit eerst alle items in de listboxen selecteerd, anders komen ze niet op de server aan. Dit kun je eenvoudig doen door selectAllOptions() aan te roepen. Ik heb hier zelf in het begin nogal mee zitten klooien, vandaar.

[ Voor 43% gewijzigd door elmer25 op 24-04-2008 08:16 ]

Verwijderd

Het is niet omslachtig wat je wilt hoor Piels.
Welke control je gebruikt maakt niets uit, ligt er maar net aan hoe je wilt dat de lijsten eruit zien en zich gedragen.
Ik zou voor de ListBox gaan, alleen de drag en drop functie kun je niet 1,2,3 implementeren volgens mij. Heb er helaas geen ervaring mee.

Met de AJAX extensies kom je een heel eind gok ik zo :) (.NET 3.x heeft dit al ingebouwd, als je wat googled kom je een aantal drag and drop tutorials tegen).

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Moet het per se met drag en drop? Je kunt natuurlijk ook gewoon twee listboxen naast elkaar zetten en toetsen met pijltjes gebruiken. Dan kun je simpele standaardcontrols gebruiken, en het is denk ik voor de gebruiker eenvoudiger dan het oppakken van een regel en die in de andere listbox droppen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 23:16

TeeDee

CQB 241

eWorldUI heeft wat dat betreft altijd wel leuke controls.

Niet super uitgebreid, geen lastige librarys, en het doet wat het moet doen.

Zie net dat de demo's niet echt fris werken op dit moment.

Als je het fancy schmancy wil, kijk inderdaad eens naar de asp.net Ajax.

[ Voor 26% gewijzigd door TeeDee op 24-04-2008 11:13 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Piels
Bedankt voor de reacties.

Maar als ik eenmaal een lid aan een team heb toegevoegd, hoe zou ik dan op een nette manier de rol van het lid in het team aan kunnen geven?

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-11 23:16

TeeDee

CQB 241

- In plaats van 2 listboxen 3 maken?
- Een dropdownlist met daarin de rollen?
- Een Checkboxlist met de verschillende rollen?

Of heb je het nu puur over presentatie?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Piels
Puur presentatie..

Pagina: 1