Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wou T
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03-2022

Wou T

En gaan...

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Microsoft Natural Ergonomic 4000 toetenbord alleen het lukt me niet om hem te installeren onder Vista x64 Ultimate.

Dit gebeurt er stap voor stap:
1. CD van Keyboard erin -> autoplay
2. Run setup.exe
3. Dan gaat hij installeren.
4. Melding dat installatie succesvol is verlopen.
5. Volgens de manual moet ik dan het toetsenbord aansluiten dus ik doe dat.
6. Windows meldt 'new hardware found' -> ik kies locate and install driver software (recommended)
7. Installing unidentified device
8. "Windows encountered a problem installing driver software for your device. Windows found driver software for your device but encountered an error while attempting to install it. Cannot create a file when that already exists."
9. Installation failed.

Ik heb in de Bios al legacy usb enabled gezet. Maakte geen verschil.

Ik heb natuurlijk ook op Google gezocht naar dit probleem, maar ik kom het probleem nergens tegen. Op één forum na dan: http://www.eggheadcafe.co...soft-natural-ergonom.aspx.

De eerste keer dat ik hem installeerde gaf Windows aan dat ik een update nodig had voor x64-based systems. Ik werd doorverwezen naar de Microsoft site en ging daar de update downloaden. Bij het intalleren van de update gaf hij aan dat deze update niet nodig is voor dit systeem. Lekker handig 8)7

Het is in ieder geval ongelofelijk dat je zoveel moeite moet doen om een Microsoft toetsenbord te installeren op Microsoft Windows Vista, maar dat even terzijde.

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Als je de software voor je keyboard download van MS dan doet alles het waarschijnlijk wel, ik denk niet dat de intellikey software op je cd bedoelt is voor Vista x64.

The need for speed drives me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wou T

Wou T

En gaan...

Topicstarter
Dat heb ik ook geprobeerd, maar dat werkte dus ook niet ;( Het probleem zit hem volgens mij namelijk niet in het installeren van de software, want dat gaat met de cd ook goed. Het probleem begint pas als ik het toetsenbord aansluit na het installeren van de software.

Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wou T

Wou T

En gaan...

Topicstarter
Ik ben er nu achter gekomen dat een aantal toetsen op het toetsenbord het wel doet. Alle grijze toetsen doen het (Web/Home, Search, Mail, Favorites, Calculator, etc.). De letters, cijfers, spatie, ctrl, alt, etc doet het niet. Ik kan in de instellingen hier in ieder geval niks over vinden.

Edit: en als ik hem inplug op een pc met Windows XP doet hij het meteen (na automatisch installeren van driver).

[ Voor 16% gewijzigd door Wou T op 24-04-2008 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wou T

Wou T

En gaan...

Topicstarter
Niemand? Er moeten toch mensen zijn met hetzelfde probleem... Vista + MS Ergonomic 4000 is immers niet zo'n hele bijzondere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 23:36
t probleem ken ik niet, ik heb ook de 4000 en vista x64 ultimate. maar nergens last van. gewoon kunnen installeren.

draai je setup wel in elevated mode? de foutmelding doet denken dat je geen rechten hebt een bestand aan te passen.

verder is het heel raar dat hij het zonder drivers niet doet. bij mij werkten alle knoppen en functies namelijk ook prima zonder de speciale driver. het enige wat dan niet werkt zijn de grijze cijferknoppies omdat de software er niet op staat om die in te stellen.

“An elephant is a mouse with an operating system”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wou T

Wou T

En gaan...

Topicstarter
Zonder van te voren de Intellitype drivers te installeren doet hij het ook niet. Ook niet als ik het keyboard inplug onder administrator mode. Steeds doen aleen de grijze knoppen het. Ik heb echt geen idee wat ik nou nog kan doen.

Als ik hem inplug zonder van te voren de drivers te installeren, dan krijg ik een melding, new hardware found, drivers installeren. Dan doe ik automatisch driver installeren en dan installeert hij een unidentified device, wat dan succesvol geinstalleed wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wou T

Wou T

En gaan...

Topicstarter
Eindelijk is het probleem opgelost.

Ik heb het keyboard gewoon ingeplugd zonder de driver van te voren te installeren. Toen ben ik naar device manager gegaan (rechter muisknop computer -> device manager). Daar stond onder 'other devices' een 'unknown device' met uitroepteken erbij. Daar heb ik met rechter muisknop op geklikt en dan update driver software. Vervolgens gekozen voor 'browse my computer for driver software' (locate and install driver software manually). Toen ben ik naar de map c:\windows\winsxs gegaan. Vink vervolgens 'include subfolders' aan. Dan klik je op next. Toen ging hij zoeken naar drivers en vond een niet geauthoriseerde driver. Dan moet je klikken dat je die toch wil installeren. Vervolgens installeerde windows een HID Keyboard Device en deden mijn gewone toetsen het (grijze toetsen deden het al). Het heeft even geduurd maar nu dus toch de oplossing.

Nogmaals, ik vind het nog steeds frappant dat dit mijn eerste Microsoft Hardware product is en ik nog nooit zoveel moeite heb moeten doen om iets aan de praat te kunnen krijgen op een Microsoft besturingssysteem. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 20:31

Sa1

ja, . dat is inderdaad knap, heb er zelf totaal geen problemen mee gehad zelfde combo en kennelijk andere ook niet....
Pagina: 1