Toon posts:

Internet Sharing met alleen hub?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje:

Is het mogelijk om een internet verbinding te delen met een hub ipv met een proxy?
Bedoeling is nl. dat 2 PC's onafzonderlijk het web op kunnen zonder dat er 1 continu als proxy draait.

Verwijderd

Als je op Chello doelt, NEE. Staat duidelijk in de FUP.
Bij @Homo is dit wel toegestaan

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Bij @home gaat je dat wel f9,95 per maand xtra kosten. En 25 piek eenmalig...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
Met die pc die als proxy draait, kun je ook gewoon het internet op? Ik snap de vraag niet... :?

Verwijderd

Of je koopt een kabelinternetrouter. Bv de Barricade van SMC, of een van Linksys of Netgear.

Verwijderd

Op zondag 18 februari 2001 17:01 schreef jurjen13 het volgende:
Met die pc die als proxy draait, kun je ook gewoon het internet op? Ik snap de vraag niet... :?
Hij wil onafhankelijk het internet op, dus dat de 1e pc niet altijd hoeft aan te staan als ie op internet gaat. Een hardware router is wellicht het interessantst, alleen nog wel wat prijzig

Verwijderd

Topicstarter
Met die pc die als proxy draait, kun je ook gewoon het internet op? Ik snap de vraag niet...
Volgens mij geef ik toch heel duidelijk aan dat we NIET 1 PC hebben die 24/7 aanstaat om als proxy te dienen.

Simpel gezegd moet er dus gewoon een zo eenvoudig mogelijke oplossing bedacht worden om ervoor te zorgen dat 2 zussen met simpele PC's beiden het web op kunnen zonder geruzie over wie er het web op kan....

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Bij @home kan je dus de kabelmodem direct in de hub drukken... De 2 computers krijgen allebij een apart ip-adres. Dat kust dan dus 9,95 per maand extra.
De naam van de eerste comp is dan CCxxxx-a en van de tweede CCxxxx-b...

Verwijderd

Topicstarter
Ohw, de provider in kwestie is bART kabel. Dus geen ellende met modems en zo.

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

En hoe werkt dat dan wel? Je moet toch iets van een modem hebben? Of komt er gelijk een UTP kabel je huis binnen?

Verwijderd

Topicstarter
Kabelmodem. Maar wat ik nou wil weten is of als ik gewoon een simpel hubje op het kabelmodem aansluit en 1 utp aansluiting naar de ene PC en 1 naar de andere aansluit, of de boel dan gaat werken of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? Lijkt me toch wel dat ik niet de enige ben die dit zich afvraagt / deze situatie aan de praat wil krijgen?

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

In principe wel, lijkt me... Alleen het kan zijn dat ze dat geblokkeerd hebben...

• roba
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-09-2012

roba

Ook Olrik gekend?

Helaas moet ik tegen mijn gewoonte in (als je niks zinnigs weet, zeg dan niks) een beetje vaag antwoorden. Wat jij zoek is een soort 'splittertje' dat meerdere PC in staat stelt gelijktijdig c.q. onafhankelijk van elkaar het internet op te laten gaan via jullie kabelaar, is het niet?
Welnu, zoals bekend is geen enkele kabelaar daar dol op tenzij je daar natuurlijk (extra) voor betaalt. Als je dat niet wilt, dan bestaat er inderdaad een apparaatje voor. Het is in iedergeval niet de hub. Hoe dat ding wel heet weet ik echter niet meer.

Een maandje of drie/vier terug stond er namelijk in het blad PCM of C!T een advertentie voor. Een kastje ter grootte van ongeveer je hand sluit je op de binnenkomende kabel aan. Deze neemt dan ongeveer de functie van een router over. Met de juiste (IP etc.) instellingen kun jij doen wat je wilt. Lastig is alleen om de juiste instellingen van je kabelaar boven water te halen. Die voelt natuurlijk direct 'nattigheid' als je hem doodleuk met dergelijke vragen zou benaderen.
Maar, niet getreurd. Ook daar is inmiddels - in een latere uitgave van één beide genoemde bladen - een antwoord op gegeven.

Tja, quanta costa? Ik meende dat het kastje zo rond de 300 piek kostte en betrekkelijk eenvoudig zelf te installeren en te configureren was. Ook voor de mindere technische goden onder ons.

Als dit je iets lijkt, dan moet je even in de historische files van de bladen duiken. Ongetwijfeld zullen er ook best nog wel andere oplossingen zijn, maar deze heb ik onthouden. Dit omdat wij zelf (ADSL) kabel krijgen, zo ergens rond ultimo 2001. Succes.

The desire to know is natural to all good people!

Verwijderd

Maar wat ik nou wil weten is of als ik gewoon een simpel hubje op het kabelmodem aansluit en 1 utp aansluiting naar de ene PC en 1 naar de andere aansluit, of de boel dan gaat werken of niet?
NOT, van bART heb je maar 1 IP nummer en beide pc's hetzelfde IP nummer geven werkt niet. Volgens mij kijkt bART ook nog naar het MAC adres van je NIC.

Zet ergens verweg in een kast of kelder een PC met iets van WinRoute of Linux en zet die in als Proxy voor je thuis netwerk met die 2 pc's. Proxy pc krijgt IP nummer van bART en thuis net iets van 10.17.xx.xx. of 172.x.x.x
Succes!

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Misschien dat je hier even wil kijken, duidelijke uitleg over mogelijkheden met tekening.

Die 4 poorts router/switch kost wel bijna fl 500,= maar heb je gelijk een netwerk switch om bestanden en printers te delen.

:7

edit:
geen router/hub maar is router/switch :)

? weet jij wat.

Pagina: 1