Toon posts:

Opzetten van initatief voor glasvezel in TILBURG

Pagina: 1
Acties:
  • 1.034 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoe en wat moet je doen om glasvezel in je stad te doen aanleggen voor particulieren i.p.v. instellingen en bedrijven? Ik heb wat enige uren in reseach gestopt en kom uit op de firma Reggefiber. Men doet vooral het "aanleggen, exploiteren en beheren van communicatienetwerken, in het bijzonder glasvezelnetwerken, in heel Nederland". Ook kom ik uit op het bedrijf Edutel die volgens eigen zeggen glasvezelnetwerken beheert.

Maar hoe moet je zo'n initatief van burgers, vertalen in het laten investeren door bedrijven zoals Reggefiber en/of de gemeente te doen bespoedigen? Op http://www.breedbandtilburg.nl kun je lezen dat de glasvezel alleen bestemd is voor instellingen en bedrijven in Tilburg. Als die glasvezel er toch ligt, waarom geen burger initatief zoals http://www.onsbrabantnet.nl en http://www.onsneteindhoven.nl

Wie mij een helpende hand kan geven, bij voorbaat bedankt :)

Btw; die instellingen en bedrijven maken zeer goed gebruik van Glasvezel kijk maar :| http://www.speedtest.net/global.php?continent=3&country=48&region=245&city=6158

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Mag aannemen dat het KB zijn die snelheden en geen Kb, zoals die test aangeeft. Want 16Mb is niet echt snel voor een glasvezel netwerk. :+

En waarom wil je zoveel bandbreedte? (ben ik altijd nieuwschierig naar :) ) Kan je niet gewoon meer adsl lijntjes nemen?

-Andere hobby- -

Verwijderd

Topicstarter
mad_max234 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 02:47:
Mag aannemen dat het KB zijn die snelheden en geen Kb, zoals die test aangeeft. Want 16Mb is niet echt snel voor een glasvezel netwerk. :+

En waarom wil je zoveel bandbreedte? (ben ik altijd nieuwschierig naar :) ) Kan je niet gewoon meer adsl lijntjes nemen?
Waarom ik de snelheid voor nodig heb? Neen, je begrijpt het verkeerd! Ik wil glasvezel in heel Tilburg promoten, gelet dat Tilburg als langzaamste internet regio van Nederland uit de bus is gekomen. Hier kun je het nieuws feit even lezen: http://www.iping.nl/news.asp?id=32. Lijkt dit mij een goed initiatief om Tilburg qua internet (kennis) weer bovenin de ranglijst te zetten.

Die vraag zou je ook kunnen stellen aan Edutel en andere BV’tjes bijvoorbeeld waarom zij dit doen. Ik denk zelf dat een echte stad kan groeien als ze haar inwoners stimuleert om kennis te vergaren. Jammer genoeg is dit niet het geval in deze stad. Zij, de gemeente, vindt het veel belangrijker om ‘Stoplichten stad’ van Nederland te zijn of ‘milieu vriendelijkste gemeente’ van Nederland. Terwijl andere steden juist de bevolking c.q. de inwoners laat profiteren van wat ze te bieden heeft qua kennis en technologie.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:45
Een onderzoek uit 2006.... Komop zeg, we zijn 2 jaar verder... :)

Verwijderd

Ik zou zeggen: neem contact op met deze bedrijven (en ook bijv. met onsbrabant en/of onseindhoven)?

Verwijderd

Topicstarter
Wie-o-wie weet waar ik moet beginnen? Ik wil graag dat deze stad, de 6de van het land, ook glasvezel gaat krijgen!

Dus kop op en geef advies aan deze oprechte hulp kreet!

Verwijderd

denk niet dat je het gaat lukken maar goed,

je zal eerst moeten informeren hoeveel inwoners er werkelijk intresse in hebben , en of ze een meerprijs willen betalen voor abbo's

dan nog het probleem wie gaat dat financieren? de gemeente dacht het niet ;)
je zult dus bedrijven rijke particulieren ectr, moeten gaan zoeken ,

daar moet je eens eerst aan beginnen anders heeft verder zoeken al helemaal geen nut

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 17:55:
Wie-o-wie weet waar ik moet beginnen?
In ieder geval niet hier. Je vraagt om advies en krijgt het ook, namelijk gewoon maar eens beginnen met bellen naar de verschillende organisaties die je zelf al aangeeft om informatie te vragen. Je zou verder de plaatselijke krant eens kunnen bellen, kijken of die er een stukje aan willen wagen.
Gewoon beginnen, en de adviezen opvolgen die hier al zijn gegeven.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:39
XMSnet wil je hierbij wel helpen, zij regelen de aanleg etc, onderhoud + internettoegang. Jij moet dan samne met wat anderen zorgen dat er genoeg draagvlak onder de bevolking is en zorgen dat de aanmeldingen binnenlopen :) voor 10personen zal 't niet gaan ;)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-12 14:28

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hier in de wijk (Breda, Haagsche Beemden) heeft KPN vorige week de straten opengegooid en glasvezel aangelegd. Bel hen eens?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Wie-o-wie weet waar ik moet beginnen? Ik wil graag dat deze stad, de 6de van het land, ook glasvezel gaat krijgen!

Een forum is geen leden werving natuurlijk...

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.