Toon posts:

Beste oplossing voor draadloos internet?

Pagina: 1
Acties:
  • 543 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop besteld en ik wil daar graag op internetten. (het liefst draadloos alleen voor in huis en in de tuin) maar ik weet niet waar ik moet beginnen. De Laptop heeft wel Draadloos WiFi ondersteuning ( volgens mij zit dat in de laptop ingebouw). Ik heb wel een Modem waar ik nou gewoon via internet enz.

Wat kan ik het beste doen?
En wat heb ik daar allemaal voor nodig?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-03 14:10

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

google ? got ?
kom op man beetje moeite mag wel hoor ...

http://gathering.tweakers...q%5D=wlan&where=Dit+forum

als je adsl hebt is deze wel wat :) (denk ik )
Ik heb geen ervaring met die dingen, ik serveer me wlan via een pci kaart in me server

http://www.ciao-shopping....g_Firewall_Router__594836

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Beginnen met de FAQ - Netwerken door te lezen, daar staat het allemaal in: Draadloze netwerken. Dit is zo standaard, dat je daar met een beetje eigen inzet gewoon uit moet kunnen komen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wat je nu gewoon moet doen is je inlezen. Wat je nodig hebt is een Wireless Access Point, en ik kan de WAP54G aanbevelen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-03 17:38
Beetje basale vraag maar okay:

Je hebt op je modem een mogelijkheid nodig om het internetverkeer dus ook via "de lucht"te laten gaan, zo'n apparaat is een draadloze accespoint. Aangezien je net een laptop besteld hebt zal hij wel wpa2 ondersteunen(beveiligingsprotocol) dus als je een accespoint opzoekt, neem er dan een die wpa2 ondersteunt. wel zo veilig :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan dat accesponit dan verbinding maken met mijn modem of hoef dat neit?

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2008 01:15 ]

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 12:38
Je sluit het access point of de draadloze router met een (UTP-)kabel op je modem aan.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 01:13:
Kabel. Hoe anders? Of je modem vervangen door een exemplaar met WLAN mogelijkheid. Maar dat staat allemaal in de FAQ, en is ook met de zoekfunctie goed te vinden :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• CrankyGamerOG
  • Laatst online: 11-03 14:10

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 01:13:
of je neemt voor de makkelijkheid (en dat lijkt me voor jou het beste)
gewoon een (ik weet niet wat de beste zijn) zoals ik al zei een
modem-router-wireless in 1 ding

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

Topicstarter
RAILGUNNER schreef op donderdag 24 april 2008 @ 01:16:
Je sluit het access point of de draadloze router met een (UTP-)kabel op je modem aan.
Dus ik heb alleen maar een accespoint nodig die ik aansluit op het modem?
Hoe zorg je ervoor dan dat die 2 inverbinding komen te staan of gebeurd dat automatisch?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 01:19:
[...]

Dus ik heb alleen maar een accespoint nodig die ik aansluit op het modem?
Hoe zorg je ervoor dan dat die 2 inverbinding komen te staan of gebeurd dat automatisch?
inverbinding?

Zodra je het accespoint gekocht heb, zit er een handleiding bij .
Als je die gaat lezen dan zie je welke stappen je nodig heb om dat ding te configureren dit verschilt namelijk nog wel is met bepaalde types.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

First- welk modem heb je? Wat voor IP krijgt je PC? (start -> run -> cmd -> ipconfig).

Als je modem een switch heeft (dat er meer dan 1 PC/apparaat op aangesloten kan worden) -en- al routeert, kan je er idd. gewoon een access point aan hangen dmv. een netwerkkabel. Daarna kan je er encryptie op gooien dmv. de webconfig.

Verwijderd

Topicstarter
Yapser schreef op donderdag 24 april 2008 @ 10:32:
First- welk modem heb je? Wat voor IP krijgt je PC? (start -> run -> cmd -> ipconfig).

Als je modem een switch heeft (dat er meer dan 1 PC/apparaat op aangesloten kan worden) -en- al routeert, kan je er idd. gewoon een access point aan hangen dmv. een netwerkkabel. Daarna kan je er encryptie op gooien dmv. de webconfig.
Een Speedtouch.

Ja ik kan wel meerdere apparaten erop aansluiten zoals mijn xbox 360 heb ik er ook op aangesloten werkt perfect.

Hoe doe je dat precies met dat encryptie dan? :D

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 14:14:
[...]
Van vragen wordt men wijzer.
van lezen ook...
zoals al eerder aangehaald: FAQ - Netwerken
daar staat het toch prima uitgelegd?

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

dat staat in de handleiding van het accespoint.

Hoi!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:01
Ahja, nu kunnen we wat verder; als een garagist jou vraagt: en voor welk soort auto moet ik die onderdelen bestellen. Dan zeg jij toch ook niet "oh gewoon een Volkswagen", neen dan zeg je "een VW Polo of Beetle"
Ja ik kan wel meerdere apparaten erop aansluiten zoals mijn xbox 360 heb ik er ook op aangesloten werkt perfect.
Dan hang je daar met een UTP je AP op dat je gaat bijkopen...
Hoe doe je dat precies met dat encryptie dan? :D
Instellen in de configuratiepagina van de router.

offtopic:
Jongens, eigenlijk mag hij nu wel wat meer zoeken imo (no offense to the TS), maar laat 'm nu zelf ook wat zoeken, met google "wifi encryption" kan je al heel wat vinden, en ikheb ook niet "altijd" alles met de paplepel hier ingegoten gekregen...

@TS: Nu moet je imo dus zelf wat op zoek gaan, je bent vrij nieuw op het gebied van netwerken, het is een beetje moeilijk om alles hier van naadje tot draadje uit te gaan leggen aan iemand die niet weet hoe je een bepaald netwerkapparaat met een ander "verbindt"... . Hier op GoT zien we de mensen die hier komen als personen die toch een beetje praktisch en technisch zijn ingesteld en toch al de wel heel kleine basis al kennen...

[ Voor 18% gewijzigd door HyperBart op 24-04-2008 14:42 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2008 @ 01:07:
Ik heb een laptop besteld en ik wil daar graag op internetten. (het liefst draadloos alleen voor in huis en in de tuin) maar ik weet niet waar ik moet beginnen. De Laptop heeft wel Draadloos WiFi ondersteuning ( volgens mij zit dat in de laptop ingebouw). Ik heb wel een Modem waar ik nou gewoon via internet enz.

Wat kan ik het beste doen?
En wat heb ik daar allemaal voor nodig?
Te zien aan je vraag, je ervaring en kennis zou ik gewoon naar een computerwinkel stappen en je vraag daar neerleggen.

Een Wireless access point is het handigste, ook met instellen. Een Router met wifi wil ik je niet aandoen, omdat je de router dan ook nog eens moet instellen.

Een Linksys WAP54G is een goede keuze, voor zowel geld als koop.

Met de duidelijke handleiding kom je er vast wel uit.

Let er op dat er in de FAQ - Netwerken inderdaad nog een mooi stuk staat over draadloze netwerken en de beveiliging hiervan.

Verder moet ik je vertellen dat we iets meer eigen inzet verwachten van de gebruikers op GoT. We zijn geen helpdesk waar je een vraag kan dumpen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.