Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 14:04
Hallo,

Ik heb een defecte Mio uit elkaar gehaald en vraag me af of ik het schermpje op een PC kan aansluiten (als tweede mini monitor ofzo, of misschien voor foto's, dat laat ik nog even terzijde).

Ik weet niet eens of het wel kan, dat is eigenlijk mijn eerste vraag...
En daarna, ik heb een tweetal foto's genomen van de aansluiting, misschien dat dat belangrijk is om te weten, zo niet, wat dan wel?

Afbeeldingslocatie: http://www.angelomichel.nl/downloads/images/mio_digiwalker_001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.angelomichel.nl/downloads/images/mio_digiwalker_002.jpg

Ik wil graag vooral tips hoe ik dit kan aanpakken, en of het uberhaupt haalbaar is! :)

Alvast bedankt voor je reactie,

Angelo

[ Voor 0% gewijzigd door semicon op 24-04-2008 00:00 . Reden: ik heb het schermpje los inmiddels, vraag me nu gewoon af hoe ik erachter kom of het mogelijk is die aders te verbinden met een Svideo of VGA aansluiting oid zodat hij als externe monitor aan kan ]

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:55
Het kan wel, maar als je hier moet vragen hoe dan zal het je zeeeeeeeeer waarschijnlijk niet lukken. Zoals je ziet zit het scherm met redelijk wat lijnen naar de printplaat, waarschijnlijk het ic'tje op dat daaronder ligt. Aannemelijk is dus dat dat ic'tje dan ook de aansturing regelt. Dit is waarschijnlijk specifiek voor die pda dus dat gaat je sowieso niet lukken. De andere mogelijkheid is zelf een controller maken voor je scherm, maar dit gaat meer tijd kosten dan waar je zin in hebt. De laatste mogelijkheid is dat ding dichtschroeven en kijken of er een applicatie bestaat waarmee jij dat ding (via rs232 ofzo) kunt aansturen. Maar dat zal wel niet lukken nu het defect is.

Als je het echt wilt doorzetten, dan is de meest hoopvolle manier toch kijken wat voor type scherm het is, wat voor aansluiting, en hoe dit eventueel om te zetten is. Als ik zo even zoek, ziet het er naaruit dat je iets met LVDS dan zult moeten doen. Hier zijn, de laatste keer dat ik het controlleerde, geen standaard oplossingen voor om het makkelijk 'erbij' op je videokaart te doen.

• Infant
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-11 19:36

Infant

It's a floating Dino!

Als dit gemakkelijk kon, had ik nu al honderden van die dingen aan mn PC gehangen.
Mocht dit dus het geval zijn, laat het mij weten, want dan begin ik alvast met PCi videokaarten verzamelen.

Zoals hierboven genoemd werd is het waarschijnlijk een LVDS aansluiting of een of andere vage digitale aansturing. Alle PDA schermen zijn ook anders, die dingen zijn nooit eens makkelijk uitwisselbaar ofzo.

Wat was er trouwens stuk aan je Mio?

• tim427
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:37

tim427

Turbulence!

Misschien een gekke opmerking, maar toch:

Als die lijnen die van het scherm naar de print-plaat gaan, zijn daar ook niet een aantal voor touch-screen?

• alexandersamson
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-12-2022
tim427 schreef op donderdag 24 april 2008 @ 07:15:
Misschien een gekke opmerking, maar toch:

Als die lijnen die van het scherm naar de print-plaat gaan, zijn daar ook niet een aantal voor touch-screen?
Lijkt mij wel in iedergeval, echter ik had een keer een schermpje dat slechts 2 draden had (was van oude mobiele telefoon) en de rest van de data werdt met een of ander veld overgebracht van chipje naar chipje, want deze lagen boven elkaar (als het schermpje gemonteerd zat op de print) en het schermpje werkte niet zodra dit verschoof of tever uit elkaar ging, was echt vaag.

Elektronicaprojecten van mij: http://www.gm7.nl

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Je had natuurlijk even op het typenummer kunnen zoeken. Hele datasheet (nouja type klein beetje anders wel): http://www.arm123.net/pdf/nl2432hc32.pdf

[ Voor 14% gewijzigd door madwizard op 24-04-2008 08:37 ]

www.madwizard.org

• semicon
madwizard schreef op donderdag 24 april 2008 @ 08:36:
Je had natuurlijk even op het typenummer kunnen zoeken. Hele datasheet (nouja type klein beetje anders wel): http://www.arm123.net/pdf/nl2432hc32.pdf
Mooie sheet...

Maar voor de rest, ik wist niet dat het allemaal niet zo standaard is. Waarschijnlijk heb ik wel de inzet om het voor elkaar te krijgen maar niet de skill, als er allemaal kleine ic'tjes bij komen kijken ofzo word het voor mij al te moeilijk.

Ik zal em wel in elkaar schroeven en kijken wat ik ervan kan maken, het is dan jammer dat mijn "ideetje" (denk dat ik heus niet de enige ben idd) niet op gaat. Had wel leuk geweest tho :>

Nou goed, bedankt voor de duidelijk reacties.

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:32
Ga daar eens een kijkje nemen: Laptop LCD aan VGA-kaart

Misschien kun je hem aansturen met de VESA feature connector. De datasheet ziet er in ieder geval veelbelovend uit (6- bits RGB signaal). VESA is volgens mij 8- bits, maar misschien dat je gewoon de 2 LSB's van elke kleur niet aansluit, dat het dan wel gaat werken.

Je moet wel kijken naar het schema in de startpost, want daar staat wat je nog meer moet aansluiten.

[ Voor 13% gewijzigd door Jaap-Jan op 24-04-2008 10:31 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

Nogmaals: wat is er stuk aan?

• semicon
@ssj

Knopje aan de zijkant werkt niet (niet dan die gebruikt word) ik heb geen software er meer voor en de accu is vrij bagger. Tevens is hij gewoon oud, en ik gebruik em niet. :P

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-11 16:51

mux

99% efficient!

Kijk, dan werkt hij dus wel gewoon. Er zijn programma's voor mijn iPAQ h1940 om hem op usb als externe monitor te gebruiken, kijk daar dan eens naar.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:43
Hmm, het gaat hier om de Mio DigiWalker 168/268/269/268+/269+ als ik het goed heb, toch?

DM me even. Heb hier zo'n zelfde apparaat staan dus moet je wel op weg kunnen helpen.

Ik zeg DM me even, omdat het waarschijnlijk anders een hele slowchat wordt hier. Het ding moet namelijk eerst omgebouwd worden naar Windows CE ;)

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:23

The Zep Man

🏴‍☠️

Kijk eens naar het shareware Innobec SideWindow. Daarmee kan je je (Pocket PC 2002, 2003, Windows Mobile 5, 6, 6.1) PDA via een seriele/USB/whatever verbinding je PDA ondersteund gebruiken als extra monitor voor je PC. Maakt gebruik van ActiveSync.

[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 25-04-2008 23:25 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

• semicon
The Zep Man schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 23:24:
Kijk eens naar het shareware Innobec SideWindow. Daarmee kan je je (Pocket PC 2002, 2003, Windows Mobile 5, 6, 6.1) PDA via een seriele/USB/whatever verbinding je PDA ondersteund gebruiken als extra monitor voor je PC. Maakt gebruik van ActiveSync.
kost 14 dollar en er staat niet bij dat het ook werkt met Vista

edit: getest en werkt niet

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

tha_bulldog schreef op donderdag 24 april 2008 @ 21:52:
Hmm, het gaat hier om de Mio DigiWalker 168/268/269/268+/269+ als ik het goed heb, toch?

DM me even. Heb hier zo'n zelfde apparaat staan dus moet je wel op weg kunnen helpen.

Ik zeg DM me even, omdat het waarschijnlijk anders een hele slowchat wordt hier. Het ding moet namelijk eerst omgebouwd worden naar Windows CE ;)
Doe dat juist wel in het topic, dan leren wij ook nog wat, dan hoeft de volgende tweaker die het zelfde wilt doen alleen maar de search te gebruiken.

Mijn interesse is namelijk gewekt en zou graag wat mee willen lezen, en dat kan hij heeft immers een eigen topic aangemaakt voor dit onderwerp.

Dus kom maar op met je discussie en "slow" chat met uitleg en mogelijke manieren. ;)

-Andere hobby- -

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 18:50
inderdaad, kom maar op. topic staat bij voorbaat al in bookmarks hier :)
Pagina: 1