Toon posts:

GTA IV: Hacker --> Cracker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Illegale versie Grand Theft Auto IV circuleert op internet

Vervang hacker door cracker en het leest wat fijner. Zo: "Dat GTA IV gehackt is" zou ik toch echt eerder spreken over "gekraakt" dan "gehackt". En ik denk dat ICON eerder een "crack group" is die spelletjes kraakt dan een hackersgroep die inbreekt op computersystemen ofzo. Bij gekopieerde spelletjes wordt dan ook vaak een "crack" meegeleverd en niet een "hack". Al met al is in deze context van het nieuwsverhaal beter crack(er) te gebruiken dan hack(er).

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2008 23:31 ]

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-02 09:09
Eigenlijk vraag ik me af hoe zinnig het is om onderscheid te maken tussen de verschillende "soorten" hackers. Volgens Wikipedia heb je inderdaad gelijk:
Cracker
Hacker

Je kan je natuurlijk afvragen waar de grens ligt, is deze actie erop gericht om wederrechtelijk toegang te krijgen tot intelectueel eigendom of om Take Two te wijzen op een potenieel beveiliginglek? Misschien was de PAL wel voor intern gebruik en is hij per ongeluk uitgelekt, dan waren het eigenlijk toch hackers.
De term computerkraker, vaak aangeduid in jargon als cracker of black hat hacker
Dit geeft wel aan dat je op het moment dat je de aanduiding hacker gebruikt, je de crackers ook mee hebt genomen. Of zoals .oisyn zei in /16:
Altijd al geweest, het zijn een paar hackers geweest die zich zonodig boven de rest wilde plaatsen en daardoor maar een andere term hebben bedacht voor de mensen die in hun ogen minder goed werk deden.

Ik ga daar niet in mee en noem die lui iig gewoon hackers :Y)
Hackers is gewoon de bredere benaming :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

hac·ker (dem; hackers)
1 iem. die inbreekt in een computer om gegevens te achterhalen of te wijzigen, meestal met het doel de zwakke plekken aan te tonen
crac·ker (dem; crackers)
1 droge biscuit van bladerdeeg
Lijkt me duidelijk :+

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...