Logitech Z-5400 d-sub pinout

Pagina: 1
Acties:

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:46
Ik heb momenteel een Z-5400 5.1 setje aangeloten op mijn Xbox 360. Nu wil ik graag een 5.1 headset gaan gebruiken (voor 's nachts enzo), het probleem is dat de decoder van de Z-5400 geen gedecodeerd signaal uitzend via 3 minijack-aansluitingen. De decoder stuurt het gedecodeerde signaal via een d-sub-verbinding naar de subwoofer, tevens wordt de d-sub gebruikt om de decoder van stroom te voorzien.

Nu vroeg ik mij of of iemand de pinout van deze d-sub connector heeft en mij kan vertellen hoeveel stroom er richting de decoder moet. Ik wil dan graag een kabeltje in elkaar flansen met aan de ene kant een male d-sub en aan de andere kant 3 minijack aansluitingen en een adapter van het correcte voltage. Vervolgens wil ik met een simpele VGA switch (zoiets als dit) kunnen kiezen uit speakers of headset. Ook wil ik graag weten of dit überhaupt gaat werken, is het gedecodeerde signaal wat door deze kabel gaat wel te gebruiken voor andere speakers? Of gebeurt er nog iets in de decoder om het signaal aan te passen (lijkt me overigens erg sterk)?

Ik heb geprobeerd mijn situatie systematisch weer te geven d.m.v. schetsje:
Afbeeldingslocatie: http://temp.jantiebot.nl/decodersetup.tmb.jpg
(klik voor een vergroting)

Mocht niemand mij de pinout kunnen vertellen, kunnen jullie me dan wel vertellen of ik goed te werk ga door als volgt te proberen:
- D-sub kabel aanluiten op de subwoofer, een multimeter aanluiten op een ground en vervolgens alle pinnetjes afgaan, net zo lang tot de wijzer uitslaat.
- Het voltage aflezen en een DC adapter kopen met dat specifieke voltage.
- De + van de DC adapter aansluiten op de juiste pin, en de - (ground) van de adapter één voor één met alle andere pins verbinden, net zo lang tot de decoder aan gaat (en ik dus de ground van de decoder gevonden heb).
- Alle overige pinnetjes één voor één op de + van een speaker aansluiten (en de ground van de speaker op de zojuist gevonden ground aansluiten) terwijl je een geluidje afspeelt door één specifieke speaker.
Als deze gedachtegang correct (en 100% veilig!) is dan kan ik de pinout zelf ook wel vinden.

Tot slot nog één vraagje, ik neem aan dat de versterker in de subwoofer zit? En dat de decoder zelf geen versterkt signaal uitzend? Of is de decoder tevens de versterker en levert deze dus wel een versterkt signaal af?

Graag reacties.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:30

Shunt

Boe

XhaiKhaL schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:26:

Tot slot nog één vraagje, ik neem aan dat de versterker in de subwoofer zit? En dat de decoder zelf geen versterkt signaal uitzend? Of is de decoder tevens de versterker en levert deze dus wel een versterkt signaal af?

Graag reacties.
dit kan je dus vergeten. het geheel is al zo gevoelig dat als je die VGA connector niet 100% goed aan drukt je al storingen krijgt en ruis kan veroorzaken tot zelfs misvormd geluid. een VGA switch zal dit enkel 40x erger doen.

koop zo'n sound card die je 5.1 naar een DTS of dolby encoding om kan zetten zodat je de set via COAX aan kan sluiten. en sluit dan je headset aan op je analoge jacks.

plus zover ik weet zijn de pinouts niet bekend.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:46
Shunt schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:47:
[...]

dit kan je dus vergeten. het geheel is al zo gevoelig dat als je die VGA connector niet 100% goed aan drukt je al storingen krijgt en ruis kan veroorzaken tot zelfs misvormd geluid. een VGA switch zal dit enkel 40x erger doen.

koop zo'n sound card die je 5.1 naar een DTS of dolby encoding om kan zetten zodat je de set via COAX aan kan sluiten. en sluit dan je headset aan op je analoge jacks.

plus zover ik weet zijn de pinouts niet bekend.
Maar dan kan ik alleen het 5.1 van mijn PC door m'n headset krijgen. Het 5.1 geluid van m'n console over de headset krijgen is nog veel belangrijker voor mij.
Ik kan natuurlijk een decoder bijkopen, maar die zijn zo duur, bovendien kan ik dan ook alleen het geluid van de Xbox 360 over de headset krijgen en moet ik constant aan het kabelswitchen om of het geluid van de PC over de headset te krijgen of het geluid van de Xbox 360 over de speakers.