SNK Neo-Geo Arcade kast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:30

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Hallo,

Ik ben sinds een paar dagen de trotse bezitter van deze kast:
http://img175.imageshack.us/img175/7411/img4281wj7.jpg
http://img134.imageshack.us/img134/1962/img4283fj8.jpg
http://img91.imageshack.us/img91/9808/img4284kd2.jpg

Ik heb er de volgende games voor:
- Metal Slug
- Puzzle Bobble
- Samurai Shodown
- Sumaria Shodown II
- Super Sidekicks 3

Nu wil ik dit echter uitbreiden, maar ik weet niet echt wat de betere games zijn. Zijn er hiet GoTters met een arcadekast? Weten jullie dan wat de betere games zijn? Er zit in de mijne gewoon een Jammastekker aan, dus normale Jamma PCB's ben ik ook wel benieuwd naar.

Plaatjes van mensen hun arcadekast zou ook mooi zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door TheZeroorez op 24-04-2008 21:38 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

De games kunnen in ieder geval VEEL geld kosten, daarvoor wil ik je wel al waarschuwen ;). Die Samurai Showdown games zijn een mooie vangst moet ik zeggen.
Eens zien...de King Of Fighters serie is een must als je van vechtgames houdt. Qua puzzelgames blijft Magical Drop (ik heb veel deel 3 gespeeld, dus die is in ieder geval goed. De eerste twee delen zullen ook wel goed zijn) mijn favoriet (boobphysics, yay).
Je hebt metal slug 1 zie ik: probeer ook de andere delen te pakken te krijgen, want ze zijn stuk voor stuk prachtgames :).

Ook interessant om weten is dat er een convertor bestaat om games voor de neogeo thuisconsole in een arcadekabinet te kunnen rammen. Geen idee waar je die kan vinden, maar het kan je wel geld uitsparen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door boe2 op 24-04-2008 00:09 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Valt tegen, AES cartridges zijn over het algemeen nog weer een tikje duurder dan MVS.

Weet jij toevallig waar je een memorycard vind voor het Neo Geo moederbord? Ik vind die boekhoud statistieken wel leuk, en dan heb je een soort memorykaartje nodig die het onthoud.

Andere Metal Slug delen wil ik inderdaad ook nog, evenals Spinmaster.

Ik weet niet of dit hier mag, maar ik heb zelf nog te koop wegens dubbel:
- Metal Slug
- Puzzle Bobble
- Super Sidekicks 3

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Het is een Belgische winkel, dus misschien niet haalbaar voor je, maar je kan gizmoxia eens proberen mailen. Die hebben een vrij groot assortiment aan retro stuff dat niet op hun website staat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ik heb ze even gemaild, ben benieuwd.

Hebben ze daar ook MVS cartridges?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

Boeboe schreef op donderdag 24 april 2008 @ 00:08:
De games kunnen in ieder geval VEEL geld kosten, daarvoor wil ik je wel al waarschuwen ;).
Duur, hoe kom je daar nou weer bij? :s Meeste games kosten geen drol voor de arcade versie van de neogeo. De AES versies zijn juist duur. Bv metal slug: arcade versie pak hem beet 30-40 euro ofzo misschien? AES versie: 2000+.

Check gewoon ebay.com Zeker met de huidige dollar heb je gewoon een sloot met games voor bijna niks.
Boeboe schreef op donderdag 24 april 2008 @ 00:08:
Ook interessant om weten is dat er een convertor bestaat om games voor de neogeo thuisconsole in een arcadekabinet te kunnen rammen. Geen idee waar je die kan vinden, maar het kan je wel geld uitsparen ;)
Volgens mij heb je ergens een klok zien hangen maar de klepel nog niet? Er is een converter om MVS (arcade) games op een AES console te spelen. Andersom zou een beetje nutteloos zijn aangezien de arcade games 10x goedkoper zijn dan de AES versies. Verder zijn ze identiek (voor de puristen: zeker met een andere bios waarmee je switched tussen AES/MVS).

Check anders ff www.neo-geo.com en de forums daar voor meer info...

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 130184 op 24-04-2008 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ja ik ben al lid lid daar gisternacht net geworden, zit jij daar ook? :)

Nou ja boeboe bedoelde het niet verkeerd, dus even gezellig ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online

boe2

'-')/

Ik heb geen arcadekast thuis staan, dat is een feit :p. Heb wel vroeger massas 20 frank stukken verspeeld op die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ik probeer in ieder geval de Metal Slug reeks verder uit. Vanochtend even Metal Slug 1 uitgespeeld :P. Aero Fighters is ook altijd tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb even 4MB aan veel te grote embedded plaatjes omgezet in links :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studentzki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-02-2019
Hallo,

Sorry voor het bumpen van een 2 jaar oud topic, maar ik haal me dit weekend exact dezelfde kast op. :)
Het enige probleem is dat het scherm is vervangen voor een tv, de oude hardware er nog half in hangt en er geen voeding aanwezig is.

Nu is mijn bedoeling om de gehele kast te restaureren naar originele staat, en mijn vraag is dan ook of jij MsG misschien foto's zou kunnen plaatsen van het binnenwerk van jouw kast?

Zou ik wss een hoop van kunnen afleiden voor mijn eigen project...

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ik zal binnenkort eens wat plaatsen. De monitor die er bij hoort is een hantarex 14" geloof ik.

Heb je wat foto's van jouw kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• studentzki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-02-2019
De enige foto's die ik tot nu toe heb zijn die van marktplaats, ik moet hem nl nog ophalen.
Dit zijn de 3 die ik heb;

Afbeeldingslocatie: http://www.sombetzki.nl/arcade/arcade-03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sombetzki.nl/arcade/arcade-02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.sombetzki.nl/arcade/arcade-01.jpg

Moet dus een hoop aan gebeuren zoals je kunt zien

PS;
je hebt die dubbele games vast niet meer of wel?

[ Voor 7% gewijzigd door studentzki op 05-03-2010 10:29 . Reden: vraag naar games toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kimahri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09-2024
ik bezit zelf 2 machines

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2011/04/19/1303212307-050.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/2/158914.jpg

in beide zit een jamma controller
in de brede zit ook een neo geo controller

in de royal video heb ik een neo geo 110 in 1 board zitten
daarnaast een 60 in 1 classic board aangeschaft voor donky kong

in de tweede kast zit momenteel tetris die kast en spel komt btw te koop

via mp zijn er genoeg games te koop

ook zijn er verschillende bedriven die online jamma game boards verkopen

mocht je adressen willen hebben kun je me een pm sturen weet niet of ik hier links mag plaatsen van verzamel boards

[ Voor 7% gewijzigd door kimahri op 17-07-2011 22:09 ]

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

Pagina: 1