Planet webmail werkt niet met Mail 3.2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaPierre
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-11-2024
Ik hoop dat (i) jullie me verder kunnen helpen, en (ii) dat ik hier op het juiste forum post.

Mijn probleem is dat Mail 3.2, wat is geleverd met mijn Macbook Pro (vorige generatie) niet goed wil samenwerken met webmail van Planet. Wat wel goed gaat is het "afhalen" van de emails van de Planet webmail server. Echter wat niet goed gaat is een email opstellen met Mail en dat mailtje dan uitsturen via webmail. Hij maakt dan als het ware geen contact met de uitgaande email server van Planet.

Ik heb de instellingen nagelopen maar ik heb precies gedaan wat er op de website van Planet staat en ik heb de helpdesk gebeld en precies gedaan wat zij vertelden. Alles zonder succes.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen om dit op te lossen. Heeft iemand van jullie dit wel eens meegemaakt. Of is Mail gewoon een @#$% programma en raden jullie aan iets anders te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Moet het per se via webmail, of mag het ook via SMTP-server van Planet? Welke foutmelding krijg je precies bij het versturen van e-mail? Welke instellingen gebruik je nu precies?

[ Voor 13% gewijzigd door Daedalus op 23-04-2008 23:13 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaPierre
ik gebruik de SMTP server (zoals aangegeven in het tabje). Server naam is mail.planet.nl. Server poort is 25. SSL is niet aangevinkt. Geen authentication.

Ik krijg geen specifieke foutmeldig anders dan Cant send message using the server mail.planet.nl

Ik snap er echt niets van, vooral omdat mails ophalen dus geen probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

DaPierre schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:27:
ik gebruik de SMTP server (zoals aangegeven in het tabje). Server naam is mail.planet.nl. Server poort is 25. SSL is niet aangevinkt. Geen authentication.

Ik krijg geen specifieke foutmeldig anders dan Cant send message using the server mail.planet.nl

Ik snap er echt niets van, vooral omdat mails ophalen dus geen probleem is.
Je zit op het moment op een Planet Internet internetverbinding? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaPierre
nee, op een Tiscali (of is dat nu wat anders geworden, gaat ook zo snel in medialand).

Het is dus mijn eigen ADSL lijn. De mailaccount is van mijn broer, die heeft recht op 5 mailadressen zullen we maar zeggen.

[ Voor 65% gewijzigd door DaPierre op 24-04-2008 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

DaPierre schreef op donderdag 24 april 2008 @ 00:24:
nee, op een Tiscali (of is dat nu wat anders?)
Dat is wat anders. Doorgaan kun je alleen gebruik maken van de SMTP server van de provider als je ook op hun netwerk zit. Je kunt dus alleen gebruik van de de SMTP server van Planet als je ook op een Planet internetverbinding zit. Als je dus e-mail wilt versturen als je op een Tiscali internetverbinding zit, zul je dus de SMTP server van Tiscali moeten gebruiken.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DaPierre schreef op donderdag 24 april 2008 @ 00:24:
nee, op een Tiscali (of is dat nu wat anders geworden, gaat ook zo snel in medialand).

Het is dus mijn eigen ADSL lijn. De mailaccount is van mijn broer, die heeft recht op 5 mailadressen zullen we maar zeggen.
Als je op een Tiscali account zit, dan zul je de Tiscali SMTP server moeten gebruiken. De Planet SMTP server accepteert alleen mail van mensen op het Planet netwerk, anders zouden ze openstaan voor spam-relay.

spuit 11 :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaPierre
ok, thanks all! Dat weet ik dan ook weer. Maar ik neem dan aan dat ik nu niet zomaar van de tiscal server gebruik kan maken voor uitgaande email van mijn planet account? Zal wel niet maar even zeker weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DaPierre schreef op donderdag 24 april 2008 @ 00:37:
ok, thanks all! Dat weet ik dan ook weer. Maar ik neem dan aan dat ik nu niet zomaar van de tiscal server gebruik kan maken voor uitgaande email van mijn planet account? Zal wel niet maar even zeker weten
Daar kom je sneller achter door het te testen dan door het te vragen ;) . Het zou gewoon moeten gaan, normaal vind de verificatie alleen plaats via IP-adres (dwz dat je een aansluiting bij Tis hebt).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_Stranger
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:43
Heb ook een aantal e-mailadressen van Planet.
Liep destijds tegen bijna hetzelfde issue aan. :P

Het ging met name om 2 settings in Mail:

Afbeeldingslocatie: http://pmg.custhelp.com/rnt/rnw/img/enduser/mail_osx_04.jpg
- Bij nr. 8 GEEN invoeren -

Afbeeldingslocatie: http://pmg.custhelp.com/rnt/rnw/img/enduser/mail_osx_09.jpg
- Bij Identiteitscontrole WACHTWOORD aangeven -

Deze tutorial is afkomstig van Planet.nl,
hier wordt duidelijk beschreven welke settings in Mail van belang zijn.
Misschien had je deze nog niet bekeken.

Hopelijk is je probleem wat betreft je "uitgaande server" hiermee opgelost.

:: Second Place Is First Place Loser ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaPierre
Dank jullie wel allemaal voor de tijd en moeite die jullie nemen. Kon gisteravond niet meer verder ivm een kleine die aandacht nodig had :). Ik ga het proberen en laat het weten. @MIss Stranger: dank je, ik had de tutorial al gevonden :)

Wel gek overigens dat de SMTP server niet werkt als je niet via je eigen verbinding inbelt. Ik bedoel dat je met een laptop vaak genoeg aan het "roamen" bent en dus per definitie op andermans verbinding aan de slag gaat. Dan kan het toch niet de bedoeling zijn dat Mail alleen maar thuis werkt, wat heb je er dan eigenlijk aan :s

M.a.w. je moet toch met een wachtwoord van elk willekeurig netwerk op de SMPT server van PLanet kunnen komen? Of zie ik dat fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

DaPierre schreef op donderdag 24 april 2008 @ 09:53:
Dank jullie wel allemaal voor de tijd en moeite die jullie nemen. Kon gisteravond niet meer verder ivm een kleine die aandacht nodig had :). Ik ga het proberen en laat het weten. @MIss Stranger: dank je, ik had de tutorial al gevonden :)

Wel gek overigens dat de SMTP server niet werkt als je niet via je eigen verbinding inbelt. Ik bedoel dat je met een laptop vaak genoeg aan het "roamen" bent en dus per definitie op andermans verbinding aan de slag gaat. Dan kan het toch niet de bedoeling zijn dat Mail alleen maar thuis werkt, wat heb je er dan eigenlijk aan :s

M.a.w. je moet toch met een wachtwoord van elk willekeurig netwerk op de SMPT server van PLanet kunnen komen? Of zie ik dat fout.
Dat is puur om spam tegen te gaan. Zit je op een Telfort internetverbinding zul je ook de telfort mail-server moeten gebruiken. Op die manier is het makkelijker spam te filteren en eventueel iemands abbonement af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

DaPierre schreef op donderdag 24 april 2008 @ 09:53:

Het kan wel.. alleen door authorisatie aan te zetten.. dan werkt het meestal wel..
En als je onderweg bent kan je beter de webmail gebruiken dan je eigen outlook..

-TCM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaPierre
Heren, het is uiteindelijk gelukt door de telfort SMPT server in te stellen als uitgaande mailserver :p

Heel erg veel dank voor al jullie moeite, en wat een heerlijk forum is dit toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Helaas doet Planet niet aan authenticated SMTP. Dus zul je, als je niet op een planet (of hetnet, of kpn direct-adsl, of een andere ISP die in de achtergrond gewoon planet is) verbinding zit van de mailserver van die isp gebruik moeten maken of er zelf ergens een opzetten.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1