Toon posts:

Radeon X1900XT Driver probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo.

ik zit dus met een probleem, ik heb vorigeweek mijn computer naar een winkel gebracht om mijn pc te laten maken.
Nu hebben hun er gelijk windows XP Home opgezet.
maar als ik een driver voor mijn videokaart download voor XP Home en installeer, dan komt er na een restart van mijn computer te staan Driver is not ''comptiable'' en dan nog een verhaal over dat ik een oudere versie OS gebruik waar deze driver niet geschikt voor is :| en mijn beeld kan ik niet hoger zetten dan 640 bij 480 met 16 bits.
Driver windows XP Professional en 64Bit ook al geprobeert maar niks is juist.
ik heb weleens meer windows xp/vista geinstalleerd maar toen had ik nooit problemen met mijn videokaart, en nu een winkel het heeft gedaan ineens wel.
Ik hoop dat jullie een oplossing weten.

Groeten
Armin

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:45

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Heb je wel je windows compleet up to date ook met alle service packs ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb Service Pack 2 maar ik zie nu ineens ook dat ik

Windows XP
Home Edition
Versie 2002
service pack2

zegmaar een 2002 versie heb.
moet je daarvoor ook verschillende drivers hebben?

Groeten
Armin

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:45

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:05:
ja ik heb Service Pack 2 maar ik zie nu ineens ook dat ik

Windows XP
Home Edition
Versie 2002
service pack2

zegmaar een 2002 versie heb.
moet je daarvoor ook verschillende drivers hebben?

Groeten
Armin
Geen idee. De foutmelding had zich wel kunnen verklaren namelijk als je ervanuit ging dat je hem net hebt laten installeren en dat je nog geen service pack erop had ( god knows why) Maar toch. Voor de rest weet ik eigenlijk niet wat die versie 2002 voor staat ?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-05 21:16
Laatste versie van DirectX installeren misschien?

• Thierry88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-05 17:45
Dat 2002 is volgens mij het jaar waarop de build die jij hebt is uitgegeven, of tewel de versie zoals die van je cd afkomt.

Intel Core i7 6700, MSI B150A Gaming Pro, MSI Radeon RX480 Gaming X 8G, 2x 8GB Kingston HyperX Fury DDR4-2133, Crucial MX300 525GB, WD Desktop Blue 2TB

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 18:43

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 22:55:
hallo.

ik zit dus met een probleem, ik heb vorigeweek mijn computer naar een winkel gebracht om mijn pc te laten maken.
Is er niet toevallig een andere videokaart in gekomen? ;)

zonder gekheid, wat is het merk en type?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Topicstarter
@Touchdomex

ik zal vanmiddag wel nog eventjes service pack2 downloaden en installeren, misschien dat dat het probleem inderdaad is.

@AgoNitE

ja ik heb al de nieuwste directX versie

@ing._Buttje

ik heb de Ati Radeon Sapphire X1900XT 512MB

Groeten
Armin

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 18:43

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

download je de driver van Sapphire of van de ati.amd.com website?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Verwijderd

Topicstarter
ik download de drivers altijd van ati.amd.com

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zorg eerst dat je alle oude drivers verwijdert, bijvoorbeeld met Driver Cleaner Dot Net

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-05 07:37

Dani86

AeroGeek

ing._Buttje kan best gelijk hebben. Als je die verhalen over "de lokale computerboer" hoort... Heb jeje case opengemaakt een gekeken of ze niet stiekem een andere kaart erin hebben gezet. Ja ik ben serieus.

Als dat niet geval is, gebruik eens drivercleaner, om er voor te zorgen dat er geen drivers achterblijven die een conflict kunnen veroorzaken.

Kijk of je Catalyst 7.9 oid ergens vandaan kunt toveren, dat is al een oudere driver. Of gewoon de driver van de CD die bij de videokaart zat. Heb je die CD niet meer dan zal ik kijken of ik de driver van mijn Ati CD kan uploaden ( is een X1950pro, maar maaktnietuit ).

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb dus net mijn eigen windows XP home geinstalleerd (wand mijn pc was ook ineens erg sloom na dat ik hem had weggebracht en ik miste rond de 120GB op mn schijf) en nu werkt alles weer prima.
net Ati drivers en catalyst geinstalleerd zonder problemen.

ik wil jullie bedanken voor de snelle hulp

(dr kan denk ik wel slotje op)

Groeten
Armin
Pagina: 1