Toon posts:

Gratis Internetten met Easy Wfi Radar

Pagina: 1
Acties:
  • 663 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat laatst een beetje op internet te surfen en kwam het volgende tegen;

een Easy Wifi Radar _/-\o_ .

Als je WiFi of je pc of notebook hebt en je start het programma dan zoekt hij WiFi connecties/Hotspots bij je in de buurt en maakt daar contact/connectie mee en zo kun je dus gratis internetten.

Hier een plaatje van Easy WiFi Radar

Afbeeldingslocatie: http://i.d.com.com/i/dl/media/dlimage/22/69/8/22698_large.jpeg

Hoe denken jullie hierover?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2008 22:51 . Reden: Typfoutje ]

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Nogal een schemergebied omdat je niet zomaar op andermans hotspot mee mag surfen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En MS zero config kan dit niet? (lijst refresh -> verbinding maken, klaar?).

maargoed, lijkt me beetje te grijs gebied dit, gezien je niet zomaar op andermans wifi mag komen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:23
Het mag inderdaad niet.

Die radar lijkt me trouwens de grootste onzin, zelfs met een GPS aan m'n laptop kon ik met Netstumbler niet precies uitzoeken waar een accespoint zat, hij zat er toch een paar meter naast.

Verwijderd

Topicstarter
TrailBlazer schreef op woensdag 23 april 2008 @ 22:52:
Nogal een schemergebied omdat je niet zomaar op andermans hotspot mee mag surfen.
SinergyX schreef op woensdag 23 april 2008 @ 22:53:
En MS zero config kan dit niet? (lijst refresh -> verbinding maken, klaar?).

maargoed, lijkt me beetje te grijs gebied dit, gezien je niet zomaar op andermans wifi mag komen.
Hij zoekt alleen naar WiFi verbindingen die open staan (GROEN)
Niet WiFi verbindingen met wachtwoord oid.(ROOD)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 22:55:
[...]

[...]

Wat heeft dat er nou mee te maken of het illegaal is of niet? Als ik mijn fiets niet op slot zet dan is het toch ook plotseling niet legaal om hem te jatten (of het handig is is een ander verhaal).
En met de ingebouwde Windows tool kun je ook zien of er een wachtwoord op een netwerk zit of niet. Compleet nutteloze 'tool' dus...

• Ron!n
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-03 00:05
een open netwerk wil nog niet betekenen dat je er verbinding mee mag maken als het niet jouw bezit is.
zie het als een voordeur van de buren die open staat, daar ga je ook niet zomaar naar binnen om een stukkie taart te pakken.

What's in the case?

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Blijft illegaal , en volgens mij mag dit niet dacht ik volgens de faq
en sowieso in windows --> first availible network ?

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07-2025

dalus

Firing Sparks

Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 22:55:
[...]

[...]

En wettelijk gezien mag je op een onbeveiligd wifi netwerk, zolang er niet in het ssid een aanwijzing staat dat het niet is toegestaan om het netwerk te gebruiken.

High Powered Madness

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Toch even op google rond gezocht, moet toch wel lachen om die reacties over dit programma. Schijnbaar weten veel niet dat AP's ook mac-filters hebben :+ (maw -> groen = nog geen internet :P)
dalus schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:00:
En wettelijk gezien mag je op een onbeveiligd wifi netwerk, zolang er niet in het ssid een aanwijzing staat dat het niet is toegestaan om het netwerk te gebruiken.
Verbinding maken niet nee, maar het gebruik van ander mans internetaansluiting was afaik niet toegestaand (informatica/electronica wet oid?)

Vergelijk het met een parkeerplaats. Je mag er wel vrij lopen, maar niet gebruiken als parkeerplaats.

[ Voor 68% gewijzigd door SinergyX op 23-04-2008 23:07 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:23
Ik heb het programma net even getest, het doet wel wat het zegt. Zodra het een open accespoint ziet gaat het direct proberen te verbinden, en opent dan IE. Dus het werkt wel.

't ziet er wel erg n3rdy uit met die radar trouwens :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 22:57:
[...]

Wat heeft dat er nou mee te maken of het illegaal is of niet? Als ik mijn fiets niet op slot zet dan is het toch ook plotseling niet legaal om hem te jatten (of het handig is is een ander verhaal).
En met de ingebouwde Windows tool kun je ook zien of er een wachtwoord op een netwerk zit of niet. Compleet nutteloze 'tool' dus...
Maar je steelt met dit programma niks je deelt het met diegene.
Ze hebben het gemaakt onder het motto '' Samen Delen''.
Wie niet wil dat zijn connectie gedeeld wordt, kan je ook geen connectie mee maken.

Hier trouwens een filmpje;
http://www.youtube.com/watch?v=3lNqqryPBNU
ThinkPadd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:01:
Ik heb het programma net even getest, het doet wel wat het zegt. Zodra het een open accespoint ziet gaat het direct proberen te verbinden, en opent dan IE. Dus het werkt wel.

't ziet er wel erg n3rdy uit met die radar trouwens :P
Klopt. vooral dat geluidje als hij aan het zoeken is 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2008 23:04 ]

• LuckY
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:02:
[...]

Ze hebben het gemaakt onder het motto '' Samen Delen''.
Wie niet wil dat zijn connectie gedeeld wordt, kan je ook geen connectie mee maken.

Hier trouwens een filmpje;
http://www.youtube.com/watch?v=3lNqqryPBNU
Dus een leek die niet weet hoe die zijn AP moet instellen en hem open laat (default)
is dus iemand die het deelt ?
en die het toestaat?
even grof hoe de fuck weet dit programma nou of je op dat accespoint mag of niet.

Verwijderd

Topicstarter
LuckyY schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:04:
[...]

Dus een leek die niet weet hoe die zijn AP moet instellen en hem open laat (default)
is dus iemand die het deelt ?
en die het toestaat?
even grof hoe de fuck weet dit programma nou of je op dat accespoint mag of niet.
Ik weet het niet. Ik wil alleen even weten wat jullie van dit programma vinden :9

• LuckY
  • Niet online
Als ik naar dat filmpje kijk heel dom.
Zown achterlijke hollander met een slecht accent.

Die dat zogenaamd op het wifi van het hotel zit.
9.89/10 zit daar nog een gateway achter waar je alleen met een ticket systeem langskomt.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:02:
Je bent geen dief, je bent een inbreker. Je betreedt namelijk zonder toestemming of betaling de ruimte van een ander en maakt gebruik/misbruik van andermans eigendom en voorzieningen. De eerdere vergelijking met de open voordeur blijft staan, en is al tig keer op dit forum besproken.

En ja, ik surf ook wel eens op open verbindingen als ik op reis ben, maar ik ga geen slappe smoesjes verzinnen, ik weet dat het niet mag.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
LuckyY schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:09:
Als ik naar dat filmpje kijk heel dom.
Zown achterlijke hollander met een slecht accent.

Die dat zogenaamd op het wifi van het hotel zit.
9.89/10 zit daar nog een gateway achter waar je alleen met een ticket systeem langskomt.
Het leek mij wel een goed programmatje maar als ik die reacties allemaal hoor dan denk ik toch dat het niet zo'n goed programma is. :P

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:11:
Het leek mij wel een goed programmatje maar als ik die reacties allemaal hoor dan denk ik toch dat het niet zo'n goed programma is. :P
Het programma kan best wel goed zijn maar Windows heeft die functionaliteit al. Het is als de pastelkleurtjes van XP en de looks van Vista: leuk voor wie dat belangrijk vind, maar niet nodig voor de poweruser :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:10:
[...]

Je bent geen dief, je bent een inbreker. Je betreedt namelijk zonder toestemming of betaling de ruimte van een ander en maakt gebruik/misbruik van andermans eigendom en voorzieningen. De eerdere vergelijking met de open voordeur blijft staan, en is al tig keer op dit forum besproken.

En ja, ik surf ook wel eens op open verbindingen als ik op reis ben, maar ik ga geen slappe smoesjes verzinnen, ik weet dat het niet mag.
Ow ik wist niet dat niet mag? in ieder geval bedankt voor je reactie. Ik dacht dat het programma gewoon legaal was 8)7

• dalus
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-07-2025

dalus

Firing Sparks

SinergyX schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:00:

[...]

Verbinding maken niet nee, maar het gebruik van ander mans internetaansluiting was afaik niet toegestaand (informatica/electronica wet oid?)

Vergelijk het met een parkeerplaats. Je mag er wel vrij lopen, maar niet gebruiken als parkeerplaats.
Dit is inderdaad een grijs gebied, daarom heb ik ook niks over internet gezegd in mijn post.

High Powered Madness

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:13:
Ow ik wist niet dat niet mag? in ieder geval bedankt voor je reactie. Ik dacht dat het programma gewoon legaal was 8)7
Het programma is legaal, maar het gebruiken van die open netwerken niet. Kom op, even helder blijven nadenken en iets beter begrijpend gaan lezen, OK? :)

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-03 21:24
programma is nutteloos (WZC kan het ook, of de utility van de fabrikant) en die radar is net zo goed als die van Jamba

[ Voor 26% gewijzigd door sjongenelen op 23-04-2008 23:18 ]

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 23 april 2008 @ 23:15:
[...]

Het programma is legaal, maar het gebruiken van die open netwerken niet. Kom op, even helder blijven nadenken en iets beter begrijpend gaan lezen, OK? :)
Haha ok, mijn excuses. ik ben hier nieuw en heb er niet zoveel verstand van dus wist niet of het illegaal of legaal was maar toch allemaal bedankt. :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, zoals gezegd.. Gebruik maken van een andermans open netwerk mag niet zonder toestemming.

En het programmatje bespreken vind ik onzin :w
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.