CN 126 USB in combinatie met een Macmini

Pagina: 1
Acties:

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:55
Hallo medetweakers,

Ik vandaag helemaal gek geworden van het niet hebben van een headset en naar de MediaMarkt gegaan om m te kopen. Ik heb n MacMini, de een a laatse versie, dus geen Line-in oid. Ik wil wel met skype praten en later ingame praten met pcvriendjes. Tsjah, ik zoeken dus naar een usbheadset, maar waren vrij prijzig. Heb toen ff gevraagd/rondgezocht en kwam uit op de CN-126 Usb 5.1 audio adapter. Hieruit komen 5 poortjes, 3 geluid uit, 2 in (mic&line in). Heb ook n goedkoop headsetje (hs 1100p, goedkoopste die ik kon vinden) erbij gekocht om m te gebruiken. Maar nu werkt t geluid uit (mn oordopje) wél, maar mn microfoontje niet. In systeemvoorkeuren ziet hij de ingang wel (geluid -> invoer), maar als ik daar dubbel op klik en invoervolume maximaal zet dan heeft ie geen input, bij microfoon en line-in niet. Heb even gegoogled, er was ook een vraag in het MacMini topic hier, maar geen antwoord erbij. Mijn vraag is dus, werkt deze combinatie (CN-126 + normal headset), is er iets anders deze (goedkope) richting of moet ik echt n duurdere USBheadset kopen?

Met vriendelijke groet,

Mathias

[ Voor 2% gewijzigd door mat.hi.as op 23-04-2008 22:36 . Reden: optie vergeten ]

• PositiveCreep
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2023
Een direct antwoord op je vraag heb ik helaas niet, maar misschien wel een optie mocht er geen echte oplossing zijn.

Zelf gebruik ik namelijk een USB soundcard van Plantronics (USB DSP v2 Audio Interface) deze werkt bij mij erg goed, op zowel mijn oudere MacBook als een nieuwe MacBook Pro. (Hopelijk is het niet nodig, maar wellicht een interesante optie mocht dit wel het geval zijn)

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-02 02:34
Wat ik begrepen had is dat die het alleen op kan nemen. Dus je hoort zelf niks.
Test het eens in skype zelf volgens mij werkt het dan zonder problemen.

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:55
Skype heb ik mee geprobeerd, mn vriendin hoort me niet. Zij heeft dezelfde hardeware (headset + usbdingetje) alleen een PC (slechte vriendin ja, maar beetje offtopic :P). Ik hoor haar wel maar zij mij niet, ook niet met heel wat gekloot in Skype/systeemvoorkeuren/audiomidiinstellingen. Skype loopt wel paar keer vast of kan niet meer bellen, maar geluid horen, ho maar :(

@ rhodium, waar zou ik dan ik skype moeten proberen?