ASmobile laptop probleem

Pagina: 1
Acties:

• -Turbotetter-
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01 20:20
Ik heb even een vraag..... Kent hier iemand het merk ASmobile als laptops?? Ik kan er namelijk bar weinig over vinden.

Het probleem zit zo.... ik heb tegenwoordig poolse buren. hardstikke leuke mensen verder, nix op aan te merken.

Ze hadden wat problemen met de laptop, Windows starte niet meer enzo. Goed ze hebben mij even gevraagd of ik er naar wou kijken. Ik als goed persoon vind het prima dus....zo gezegd, zo gedaan ;) De laptop is in polen gekocht, en de cd'tjes heeft hij thuis laten liggen (lekker handig) maar ik dacht ik red me wel :)

Ik was dus van plan om even er een nieuwe XP erop te zetten en toen kwam ik bij een (hier op got) bekend probleem. Dat is dat de windows xp instalatie de SATA schijf niet wil zien. Nu heb ik al verschillende sata drivers geprobeerd en met het programma NLite nieuwe XP cd's gemaakt. maar dat is tot nu toe nog steeds niet gelukt om een werkende driver te vinden. en ik begin al aardig door mijn lege cd'tjes te raken :(

Ik meende dat het gewoon een ASUS laptop was maar blijkbaar geeft asus dus helemaal géén ondersteuning voor deze laptop. Ik kom wel iets tegen op de Intel website over deze laptop maar ik kom er niet veel verder mee. ene keer vind ik een SiS sata driver dan weer een intel..... ik snap er geen reet meer van.

Het gaat hier trouwens om een ASmobile S96S, en mijn vraag is of er iemand ervaring met deze dingen heeft. Of dat ze uberhaupt wel eens zijn verkocht hier in nederland..... en of ik eindelijk eens de goede driver kan vinden....

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:06
Kun je niet in de BIOS proberen om AHCI of IDE-compatible modus aan te zetten? Dat wil namelijk ook wel eens werken :)

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-01 15:04

you had me at EHLO

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:53
Lijkt me wel gewoon Asus. De codering is nl in Asus style en de Asus S96 bestaat ook. De laatste S geeft het type weer, ik heb een Asus F3Sc, de Sc kenmerkt mijn specs terwijl F3 aangeeft dat ik een laptop uit de F3 lijn heb.

Echter weet ik ook dat de Asus S96 een zogenaamde Verrified By Intel laptop is. Dit houdt in dat de case+mobo wel bij Asus wegkomt, en de naam dus ook wel eens kan afwijken, maar de driver support als ik het me goed herinner door Intel wordt gegeven.

Opzich zou je het beste je SATA drivers kunnen slipstremen in een Windows XP install disk. Wss heb je te maken met een Core Duo Centrino laptop met een Intel 945 chipset.

• -Turbotetter-
Alex3305 schreef op woensdag 23 april 2008 @ 21:10:
Kun je niet in de BIOS proberen om AHCI of IDE-compatible modus aan te zetten? Dat wil namelijk ook wel eens werken :)
Dat is dus ook apart..... ik heb de optie in de bios wel gevonden. Maar als ik hem op IDE zet, werkt ie evengoed gewoon niet. apart is dat...

chipset driver check ik morge even.....

maar ik heb eigenlijk alleen de sata driver nodig, niet de hele chipset.... ik ben ook alweer een tijdje uit de computer gebeure, niet meer zoals vroegah ;) het nieuwe spul moet ik altijd weer ff uitvogelen hoe het ook alweer zat :X

• -Turbotetter-
ok ff een schopje......

Nu heb ik weeeeer een probleem..... als ik met Nlite een XP cd wil maken, daarbij moet ik de drivers toevoegen....

nu heb ik de intel chipset drivers gedownload. maar hoe krijg ik deze dan in Nlite?????

als ik met nlite "insert singel driver"doe.... kan ik alleen maar een enkel .INF bestand toevoegen. tjah er staan er wel 30, en ik weet niet welke van de SATA is.

en ook al wist ik het.... de .INF bestand is toch niet het enigste wat ik moet toevoegen toch..???

zucht... ik wordt hier zo moe van.... al 2 avonden met dit kut ding bezig

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:53
Met google moet je er vast wel achter komen welke inf voor je SATA is, desnoods doe je gewoon alle drivers, ben je er zeker van. En de INF zal wel het enige zijn, weet niet wat nlite er verder mee doet.
Pagina: 1