Ik loop tegen een probleem aan met het gebruiken van vreemde tekens zoals de ‘ en ` e.d. op mijn site. In IE worden ze niet getoond, FF toont ze zoals het hoort. Charset is iso-8859-1. Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak en oplossing kunnen zijn?
Ze zijn automatigisch vervangen door andere tekens die in ISO-8859-1 een ander uiterlijk hebben dan in windows-1252 zoals bijvoorbeeld de tekstverwerkers van Microsoft dat doen.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
In dat geval verschijnen er vierkantjes op de plek van de tekens.
@Johnny: enig idee hoe dat te voorkomen is?
@Johnny: enig idee hoe dat te voorkomen is?
[ Voor 26% gewijzigd door RickvanHaas op 23-04-2008 20:20 ]
Het is ook netter om ze om te zetten naar html codes. (&teken;)
Homey — Critics are those without skills to create.
Mja, en welke (PHP)-functie zou daarvoor geschikt zijn? htmlentities neemt ook alle tags mee, en dat is weer niet de bedoeling.
Verwijderd
Schrijf zelf een functie die alle tekens met code > 127 vertaalt naar &#getal;RickvanHaas schreef op woensdag 23 april 2008 @ 20:24:
Mja, en welke (PHP)-functie zou daarvoor geschikt zijn? htmlentities neemt ook alle tags mee, en dat is weer niet de bedoeling.
Sowieso is het makkelijkst alles in hetzelfde tekenset te doen. In UTF-8 is alles mogelijk.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2008 20:26 ]
Het gekke is: het is een AJAX-site waarbij de betreffende tekst gewijzigd wordt. Voor die wijziging is er niets aan de hand: alle tekens worden goed weergegeven. Na een verandering via die AJAX-functie (met dezelfde charset in de header) gaat het mis...
Komt de php-functie
Ik kom er ook nog niet helemaal uit, heb echt overal de juiste codering bijgezet, maar alleen met deze functie aanroep is het opgelost.
PHP:
hier niet van pas?1
| utf8_encode() |
Ik kom er ook nog niet helemaal uit, heb echt overal de juiste codering bijgezet, maar alleen met deze functie aanroep is het opgelost.
Pagina: 1