Ik ben op zoek naar een 1080p digitale ontvanger. Wat ik echter alleen tegenkom is de samsung (1080i) . Heeft iemand enig idee of er al een 1080p digitale ontvanger is en zo ja, waar je deze kan kopen? En gaat deze ook werken met @home digitale tv?
en gaat dat ook niet komen? Waarom wordt dit niet gedaan? Ik wil gewoon niet nu 300 euro uitgeven en over een jaar weer... Dat vind ik dan ook weer jammer.
Deze bestaat niet en komt ook niet althans de eerst 10 jaar denk ik, misschien bij de opvolger van de huidige HDTV dat je meer nodig hebt, je kan er gerust 1 kopen die maximaal 1080i weergeeft. 1080p verbruikt zoveel bandbreedte dat ze er echt niet in gaan uitzenden. En een HD ontvanger kost geen € 300,- maar 199,- ofzo, scheelt toch weet € 100,-. Tevens is het zo als je nu iets koopt waar je tevreden mee bent waarom zou je over jaar als er wat nieuws is er niet meer tevreden over zijn ?.
Ik zou nog wel even wachten met kopen van een hd ontvanger voor de kabel want er gaan geruchten dat er in mei 2 nieuwe types 1 van humax en 1 van samung
Ik zou nog wel even wachten met kopen van een hd ontvanger voor de kabel want er gaan geruchten dat er in mei 2 nieuwe types 1 van humax en 1 van samung
[ Voor 30% gewijzigd door iceme op 24-04-2008 22:24 ]
Waarom zou 1080p meer bandbreedte gebruiken dan 1080i? Over het algemeen heeft 1080i 2x zoveel frames dan 1080p, wat dus dezelfde bitrate oplevert. (dus 1080i@50Hz = 1080p@25Hz)iceme schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:23:1080p verbruikt zoveel bandbreedte dat ze er echt niet in gaan uitzenden.
Bij de mediamarkt vertelde een mannetje ook al dat ze bij Multikabel met een nieuwe decoder bezig zijn met een twintuner en hdmi.iceme schreef op donderdag 24 april 2008 @ 22:23:
Deze bestaat niet en komt ook niet althans de eerst 10 jaar denk ik, misschien bij de opvolger van de huidige HDTV dat je meer nodig hebt, je kan er gerust 1 kopen die maximaal 1080i weergeeft. 1080p verbruikt zoveel bandbreedte dat ze er echt niet in gaan uitzenden. En een HD ontvanger kost geen € 300,- maar 199,- ofzo, scheelt toch weet € 100,-. Tevens is het zo als je nu iets koopt waar je tevreden mee bent waarom zou je over jaar als er wat nieuws is er niet meer tevreden over zijn ?.
Ook zou er een nieuwe philips hd decoder komen volgende week?
Vreemd dat hier allemaal niets valt te achterhalen via google in ieder geval.
Waarom neem je aan dat 1080i 2x zoveel frames krijgt? HD uitzendingen in de VS zijn meestal 1080i omdat dat bandbreedte bespaart.Sikkek schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 09:59:
[...]
Waarom zou 1080p meer bandbreedte gebruiken dan 1080i? Over het algemeen heeft 1080i 2x zoveel frames dan 1080p, wat dus dezelfde bitrate oplevert. (dus 1080i@50Hz = 1080p@25Hz)
Ik denk zelf niet dat HD uitzendingen in NL snel zullen gebeuren. Als je kijkt naar de overgang naar breedbeeld, dat heel laat is gebeurd, denk ik niet dat de overgang naar HD ineens wel snel zal gaan.
[ Voor 28% gewijzigd door mister_S op 25-04-2008 12:58 ]
Misschien dat op korte termijn niet op HD 1080P wordt uitgezonden maar je koopt een TV niet voor een jaartje of zo. Ik koop een TV het liefst voor een kleine 10 jaar.
Misschien dat de kabelaars niet zo opschieten met echte HD TV, in ieder geval lijkt het heeeeel erg langzaam te gaan maar over een jaar of 2 zijn de ADSL verbindingen 50Mb en kun je daar prima HD 1080P over streamen.
Misschien dat de kabelaars niet zo opschieten met echte HD TV, in ieder geval lijkt het heeeeel erg langzaam te gaan maar over een jaar of 2 zijn de ADSL verbindingen 50Mb en kun je daar prima HD 1080P over streamen.
Even inhaken in dit topic, kan je zomaar elk digitaal ontvangst kastje aansluiten bij elke aanbieder? Nu bijvoorbeeld casema, daarna XMS glasvezel, moet er dan een ander kastje kopen?
superB
NeeinXs schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 21:28:
Even inhaken in dit topic, kan je zomaar elk digitaal ontvangst kastje aansluiten bij elke aanbieder?
Waarschijnlijk wel. Maar dat is geheel afhankelijk van de gebruikte techniek.Nu bijvoorbeeld casema, daarna XMS glasvezel, moet er dan een ander kastje kopen?
Pagina: 1