Toon posts:

2 verbindingen, op de ene alleen internet en andere LAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb sinds vandaag 2 internetverbindingen.
Nou is mijn laptop verbonden met mijn router(de @home verbinding) en hij is wireless verbonden met de router van de tele2 verbinding. Maar ik wil het graag zo hebben dat de laptop het internet gebruikt van de wireless verbinding en ALLEEN de lan(NIET INTERNET) verbinding van de @home router.

Ben benieuwd..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2008 19:13 ]

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:46
Er vanuit gaande dat je Windows gebruikt: Wat zegt "route print" ?

Ik ga even wat aannames maken omdat je niet heel veel info geeft: Beide routers delen door middel van DHCP adressen uit? Delen ze wel beiden in een andere range adressen uit?

Je moet je default gateway op de router van tele2 zetten, en daar ook de DNS vandaan halen :) Makkelijkste is dan kijken welke adressen wel binnen de range die je @home router geeft, en er dan 1 kiezen die je dhcp-server niet uitdeelt (of dat adres reserveren). Dat adres zet je dan vast in je laptop met het bijbehorende subnetmasker, zonder dat je er een dns-server of gateway invult (dns zou nog kunnen, maar goed :) ).

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-03 14:09
Vraag me af of dit geen conflicten zal gaan veroorzaken met netwerkadressen etc. Dus dat je van de Tele2 een adres als 192.168.254.33 krijgt en dat je een ander adres krijgt van de @Home router.

Werkt dus blijkbaar prima :)

[ Voor 8% gewijzigd door Bitage op 23-04-2008 19:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt, bedankt :D:D:D